Gå til innhold

Forsikre Ducati


Gary lauritzen

Anbefalte innlegg

Jeg er fornøyd med Tryg. Mener å huske at IF var noen hundrelapper billigere, men totalpakken var dårligere.

 

Bosted, alder, rabatter, type sykkel, innelåst, godkjent lås, osv osv gir så mange rare utslag at det blir vanskelig å konkludere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har god erfaring med å bytte ofte. Da blir jeg alltid oppringt av noen der jeg har sagt opp, og ofte klarer de å presse prisen lenger ned. Dette er nok dels fordi jeg ikke har hatt skader på lenge, og at alder begynner å nærme seg 50...

If har egne folk som kun jobber med å få atraktive kunder tilbake. De har lov til å gi større rabatter enn vanlige selgere... Vet at ikke alle selskap har denne ordningen. Når jeg snakker med vanlige selgere hos If, kjenner de ikke til denne ordningen. Men når jeg sier opp forsikringen tar det mellom en og to uker, så får jeg en telefon :)

Multistradaen min er billigst hos If. Der er Gjensidige dobbelt så dyr. 999-en ble i år billigst hos Gjensidige.

Men i år kom If med en ny regel, etter at jeg presset dem en del på pris. De ville gi meg full rabatt også på sykkel nummer to. Altså opprykk til 75% 1. år fordi jeg hadde en annen sykkel der med full bonus... Men likevel ble 999-en billigere med 50% bonus hos Gjensidige. Men dette var også etter at jeg presser dem litt og forteller om hvilket tilbud jeg har et annet sted....

Krever litt jobb, men er absolutt verdt det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • 1. Etg ikke åpent. McCafe da? Ok den. Morgentur😎 Kongsberg, Notodden, Nordagutu, Kvelde, Sandefjord, Tønsberg før kl 11
    • Haha, "disse må da kjøre fortere, eller bytte til gatedekk" 80 grader, da brenner du handa om du skulle finne på å sjekke tempen på dekket... Men takk for info. Da ble jeg litt klokere rundt temaet dekk. Da styrer jeg unne da mest ekstreme "gate" dekkene, som kan forvarmes da.
    • Hvor stor er en fisk? "Banedekk" er en vid kategori. De sportsligste som har litt mønster og fortsatt er gategodkjent - tipper 60-65 grader. Dit kommer man lett i Syden med 35-40 grader i skyggen, 50-55 i solen og 60+ i asfalten, men altfor sjelden i Norge. Da er det enkelt og greit ikke spesielt bra. Racingdekk/slicks forvarmes til drøyt 80 grader og kjøres gjerne enda varmere. Mange moderate racere i kaldere klima som opplever at varmen forsvinner i løpet av passet/racet og det blir glattere. Disse må kjøre fortere eller bytte til gatedekk.
    • Sport-touring,  ja. med hovedvekt på sport, fikk jeg intrykk av da jeg leste på Continental sidene. Hva er optimal varme for et banedekk da, sånn at men nesten brenner seg på det?
    • Avsnitt 1: jepp! Avsnitt 2: jepp'ish - hvis vi presiserer at de oppnår sin beste ytelse tidligere i kjøringen/ved lavere temperatur. Akkurat der og da KAN de yte bedre enn et sportsdekk som ikke har nådd sin optimale temperatur.  Avsnitt 3: kjenner ikke Conti. Du beskrev dem som sport touring?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer