Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min 999s med slipper clutch slapp en skrue og en fjær.

Lurer på om noe sånt er vanskelig å skaffe? Finnes det mange varianter.

Har lagt ved bilder av clutch.

Noen som har noen gode tips?

DesmoThor

post-577-0-81172700-1461443899_thumb.jpeg

post-577-0-56248000-1461443911_thumb.jpeg

Skrevet

Forhandlerne har antagelig slike deler på lager. Ofte sender de i posten hvis du ikke er i nærheten. Ellers kan man sikkert bestille på nett, men det tar lenger tid.

Skrevet

Hvis du kan vise frem og/eller gi målene (diameter og lengde) på fjær, skrue og "skiven" så tror jeg det holder. Det er vanlig å "tune" clutcher med fjærtyper og -antall. Det betyr antagelig at det ikke er særlig fare forbundet med å velge en annen fabrikant. Så lenge dimensjonene er riktige nok.

Skrevet

Thor,

Om det passer med originale, så kan jeg ta med et sett til deg på jobb i morgen :)

(Kan uansett ta med, så kan du jo selv få sjekke om det passer)

MVH

Kent

• Program

Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

• Hei all Desmodromer. Sesongen er her nå eller veldig snart. Meccanicadagen 14 mars hos Løvaas Motor ble avlyst, så vi prøver oss med en sosial lørdag 18 april. Denne gang med sykkel for de som har fått den ut av dvale😴 Tema blir Nye Ducati modellere og kjøreutstyr. Hvis været spiller på lag, håper jeg det blir en mulighet for prøvekjøring.  Vi satser på å kjøpe Pizza fra Hardys, så vis interesse her innen 14 april hvis du vil være med. Det er fullt trøkk hos Løvaas i denne perioden, sykler skal ut fra vinterlagring og nyinnkjøp skal overleveres kunder, så vi må nok regne med å klare oss på egenhånd😎 Oppmøte:  For de som kommer nordfra og har lyst på felleskjøring:  Vi møtes på CircleK Kjellstad kl 10:30 og kjører sammen til Holmestrand.  For dere som kommer fra andre steder:  Ta gjerne initiativ til felles oppmøte og kjøring eller direkte oppmøte hos Løvaas ca kl. 11:30  
    • Han som skal svare (både der og her) er sykmeldt.  Du får svar om ikke lenge. 
    • Hei, Sendte mail til [email protected] for en liten stund siden. Noen som følger opp den mailboksen eller bør jeg heller spørre her? 😊
    • Husker du hvordan vi løste utfordringen med en "skummel" eierskiftekontroll?😋 Ett av problemene med at det utelukkende er eldre og forsiktigere herremenn som bestemmer er at de tar for gitt at sin egen virkelighetsoppfattelse er gyldig for alle andre også (ekkokammer/projeksjon). Jeg har fått aksept, faktisk, fra noen av disse herrene, for at nivået på førerutviklingen er og må være annerledes for de som er virkelig dyktige sett i forhold til de rustne/bekymrete/uerfarne. Kjeglekjøring og bremseprøver er nyttig for noen, men videreutvikler ikke de som fra før er på høyt mestringsnivå.  Tiltak som er like for alle er stort sett nytteløse. De må tilpasses den enkelte. 
    • Akkurat det med fokus på utsatta svinger liker jeg. Men det blir litt håpeløst når anbefalt hastighet er mer for to etasjes busser en motorsykkler. De snakker om å bruke blikket smart. men ikke noe om hvordan. Eller å flytte opplæringa fra små gokart baner til større baner. At lette sykler ofte er dårlig vedlikeholdt er vel ingen hemmelighet. Men jeg lurer på hvor mange av de kontrolerte som fikk mangel/avskiltning pga et vanvittig bråkende defektannlegg? Jeg er ikke for periodisk mc kontroll. Men kanskje en eierskifte kontroll, slik det var før. Særlig på lette sykkler.
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer