Gå til innhold

Monster 821 modifikasjoner


Anbefalte innlegg

Hei , 

Jeg er splitter ny i Desmodromene , så dere får unnskylde hvis dette er feil plass å lage denne type tråd .. Og for at jeg kommer med alle spørsmålene på en gang - jeg elsker Ducati og greier ikke å vente! :D  :D Håper noen av dere har mulighet til å hjelpe meg - og håper jeg snart får blitt med på banedager!  

Jeg kjører en Monster 821 Dark, og føler det er på tid å gjøre den mer personlig. 
Hvor er det folk går for å finne inspirasjon? Jeg har ikke greid å finne så mange bilder av Monstere som er lett modifisert og i tillegg rent og kult utseende.
Og hvor handler folk flest inn deler? Noen som vet om noen gode nettsider fra utlandet?

Jeg vet jeg sikkert banner i kirka nå , men hva er alternativet til Termignoni effekt annlegg? Jeg har litt tungt for å velge noe som "alle" andre har , så jeg har sett litt på SC-Project sin CR-T effekt annlegg. Men hvordan er den å kjøre med her i Norge? Virker ikke som om det følger med noen DB-Killer og det er jo et stort minus. Selv om lyden er helt insane på den  :wub: Evt - hvis jeg velger Termignoni - holder det med slip-on? Jeg er ute etter gromere lyd - ikke nødvendigvis effekt. ( Selv om sykkelen blir litt lettere).

 

Videre - er det noen som kan peke meg i retning av ett godt "windscreen"?
Jeg synes den sorte karbonfiber varianten ser utrolig bra ut, men har ikke funnet noen som selger den? Vet ikke hvor man får tak i den? evt om den har noe for seg eller bare er for "show"?  Sett det er ett par her på forumet som har den - noen erfaringer? 

Hvordan er regler i forhold til å endre speil på motorsykkelen?  :blink: 
Ser det er en del som har gjort det i utlandet - men i Norge ser det ut til at en del beholder de originale? 

Siste jeg lurer på er sliders , veltebeskyttelse på sykkelen. Hva burde jeg velge?  :huh: 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen B)
 
Foruten her, så er det mye å se og lære på  http://www.ducatimonsterforum.org/index.php?PHPSESSID=6q7n4lja601e170r9sosj7d7r2;www 
 
Mine favorittbutikker, i tillegg til Ducati.com, er
http://www.monsterparts.com/
http://motowheels.com/
http://www.desmoworld.com/shop/
 

Eksos har vi snakket om i en tråd under her, tror jeg.

 

Vindskjerm funker mye bedre enn størrelsen skulle tilsi. Bjørnar/Duracell med M1200S har en flott en - finn en post (Kriega-tråden f.eks.) og send ham en PM om hvor han har kjøpt den...

 

Speil finnes i E-merket og ikke E-merket utgave. Størrelsen på speilflaten som avgjør det. Kjøper man små speil er det i hvert fall en ide å kjøpe noen med konvekse glass.

 

Vi sees på tur eller banedag kjappest mulig ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ripcurl.

 

Modifisere er topp. Men tenk på at du en dag skal selge sykkelen din. Har du masse bling i sterke farger, kan du skremme bort kjøpere.

Selv har jeg dilla på å forsterke inntrykket sykkelen allerede har.

 

Vindskjermen min er en original plastskjerm, med profflagt carbonfilm, som matcher carbonforskjermen min.

Den virker godt i høye hastigheter.

 

I dag har jg kjørt M1200R og kan melde at den lille styrekåpa også holder vindpresset godt unna.

Den finnes å få kjøpt løs i alle fargene.

Sitter originalt på M821 Stripe, 1200s Stripe og 1200R.

 

Mvh Duracell/Bjørnar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for mange gode tips! Da har jeg litt å sette fingrene i framover  :D 

I forhold til modifisering tenker jeg matt sort med noen detaljer i gull.. Er det noen som har erfaring i forhold til hvit dekkpenn / klistremerker på felg? Synes sykkelen kan få et mer sportslig uttrykk med dette på. Men må jo være en grunn til at så å si ingen har det? 

Stoppitide - har du en link på hvor jeg finner den tråden ang effektanlegg?   :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe , ja bra man har litt forskjellig smak .. Jeg liker den litt retro / sportslige stilen  :ph34r: 
Legger med et bilde som jeg akkurat fant , digger hvordan dekkmerket blir framhevet på denne måten  :wub: 

Uansett - tusen takk for mange gode tips og linker!  

32797d1212634582-raised-white-tire-lette

Fra : Ducati.ms 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Så her kommer en oppdatering. Det ble ikke så mye modifikasjoner på meg i år - i stedet har sykkelen vært inn og ut av service siden Mai. 
Den skal nå inn for fjerde (femte egentlig) gang nede hos Eker. 

Gjengående problmer har vært : 
- Helt død sykkel / startmotor som ikke går rundt. 

- Problemer med ventiler - skrudd fra hverandre motor og fixet "ventil-kjede"(?). 
- Fusking ved kontinuerlig gass - typ cruise på motorveien. 

- Effekt problemer, dårlig gass respons etc. 

- Motoren kutter ut / Stopper av seg selv. 

- Bruker en del olje - blårøyk etc. 

 

Noen som har hatt lignende problemer? 
Uansett , ikke noe happy desmodrom her gitt - og sinnsykt kjip avslutting på sesongen , min første ordentlig motorsykkel og Ducati generelt ..  :(  :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår medfølelse de luxe :angry:

 

Ikke ventilkjede - kanskje belter/reimer(?) eller ventilstyringer (kan bli slarkete og slippe gjennom olje). Andre muligheter også - så som at beltene har hoppet over en tann eller to og ventilene slår i stempelet. Det hadde du nok merket/hørt.

 

Effekt/respons/kutter/fusker er antagelig i det store området 'elektronikk' og sensorer. Fort gjort å gå seg vill der og da kan man feilsøke/bytte deler til man ser mannen med ljåen... Ikke så moro å være sykkelløs motorsyklist da...

 

Siden du har garanti så tipper jeg at de mekaniske tingene (blårøyk o.l.) løser seg greit. Elektronikken er verre, men verkstedet ordner det til slutt selv om det kan bety ganske mye arbeid og deler.

 

Krysser fingrene og håper 2017 blir et gladere år ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • Det er litt høyere oljeforbruk enn på mine sykler. Du lar vel motoren bli godt varm før du gasser på? Men så lenge den går bra og kompresjon er i orden, ville jeg latt det være. Ni år gammel sykkel, da har du nok ikke noen garanti lengre? Når det er sgt: Min bror fikk fiksa en boble i lakken på sin ti år gamle Volvo, på garantien, det er jo ganske bra service da...
    • Hmm... ikke gjøre selv hvis man ikke har gjort det flere ganger før. Synes jeg. Dessuten skal det trente øyne/hender til å se/kjenne/måle evt feil OG så fikse det. Ta det ved neste service eller om noen år eller "aldri". Det er en type luksus de fleste sykler aldri får oppleve.
    • Det høres bra ut :). Er ikke mekaniker, men kan skru en bolt å to. Ta av toppene for inspeksjon er det noe en kan gjøre selv? Eller anbefales det å levere inn for en slik jobb?  
    • Nei, det er ikke så galt det....  De skal jo bruke litt - det passerer inn i forbrenningen der det er naturlig (hovedsaklig sylinder/stempel og ventilstammer/ventiltettinger). De samme stedene kan slippe forbi for mye olje, men gjør nok ikke det på din sykkel. Med så få km må man anta at sykkelen har stått stille i noen år. Uten veldig seriøs konservering blir det gjerne litt rust/oksydering i sylindrene og tørre pakninger/tettinger. Skulle det friste som langsiktig forebyggende tiltak; få av toppene og inspiser. Mange fine steder å vedlikeholde når de er av. Altså; tut & kjør, men fortsett å følge med - det er både gøy og lønnsomt. 
    • Hei. Har en Ducati Hyperstrada 2015 modell som ikke er gått mer enn 11500km. Hadde den på service i vinter, da var den gått i underkant av 7000km. Men på litt over 4000km har den nå brukt 1 liter med olje. Dette er vel litt i overkant av hva som er normalt. Hvor mye skal de bruke? Hva kan evt være galt?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer