Gå til innhold

Euro3 sykler i 2017? Joda, forsåvidt...


Anbefalte innlegg

Man har hørt om Euro4 kravene som alle nye sykler skal overholde f.o.m. 2017, ikke sant?

 

Så vidt forhandlerne kan svare/er informert, så presiseres at fabrikkene fra årsskiftet ikke kan produsere Euro3 sykler lenger. Forhandlerne har noen overgangsregler som gjør at de i hvert fall kan selge sine eventuelle Euro3 overliggere en stund utover i 2017 også.

 

Altså ligger det likevel ikke an til voldsomme rabatter før nyttår, slik noen trodde og håpet. Jeg antar at 2016-modeller, både Euro3 og 4, tilbys til noen slags høstpriser - slik som vanlig er. (F.eks har Løvaas tilleggsutstyr for 7.500,- med på kjøpet av Scrambler)

 

Ducatis fleste modellserier har en eller flere sykler som allerede innfrir Euro4-kravene, men det kommer nok masse nytt også - det er mange modeller som må endres litt/mye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • Hei, siden det var litt usikkert med «Veien»-turen denne helgen og endret dato, planla Erik og jeg en 2-dagers tur til Telemark. Telemark er generelt litt vanskelig tilgjengelig for oss med noe transport ned til Kongsberg.   Dag 1: Dessverre måtte vi starte turen fredag morgen i regnvær, men etter Enebakk var det fint. Vi kjørte rundt 450km den første dagen på superfine veier til Straand hotell.   Dag 2: Dessverre fikk jeg et batteriproblem med Diavelen om morgenen da vi ville dra fra hotellet men de hadde noen verktøy og en booster på hotellet, og vi klarte å få sykkelen i gang. Men på grunn av batteriproblemet bestemte vi oss for en annen rute hjem enn opprinnelig planlagt....... ikke optimalt på  ferge hvis du ikke kan slå av sykkelen.   Til tross for noen problemer på dag 2 en veldig fin tur med stort sett perfekt vær og superfine veier.  
    • Imponerende hvor gode dekk har blitt. Metzeler M9RR skulle være bedre enn forgjengeren på ALT, men er det mulig... Jepp, det er det.  Jeg får omtrent 12.000 ut av fordekk og 10.000 bak. Pluss det man kan tyne dem etter at slitasjemarkøren er aktiv. Bare der er forbedringen verdt den bittelitt økte prisen fra M7RR Det bidrar positivt å kjøre så mykt man kan/gidder/klarer, aktivt på bane/sving og ikke minst med store variasjoner i lufttrykk. Jeg bruker fra 30psi (2 bar) på bane og gromtur til 40psi/2,7bar til pendling og motorvei. Resultatet er tilnærmet null flate felt og null trapping.
    • Tidlig en søndags morgen, mer konkret denne søndags morgenen kjører jeg så gode svinger på kryss og tvers som mulig fra litt syd for Drammen til Sandefjord - se på utsikten fra Flautangen, inspisere gamle hytta "vår", kaffe på torget, ytre-veien til Tønsberg, svippe ut på Verdens ende og så kystveien forbi Åsgårdstrand kanskje kanskje. Slå følge?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer