Jump to content

Gaffel Monster m.fl. bygget av Esp1tech SOLGT


stoppitide

Recommended Posts

Gaffelen ligger egentlig godt i reservedelkassa, men kan selges hvis en entusiast ønsker BETYDELIG bedre fjæring på Monster/SS/ST og sikkert noen flere.
 
Like bra som, i mange tilfelle bedre enn, Ducati fabrikksÖhlins.
 
Bygget etter alle kunstens regler av Esp1tech i 2013 og overhalt i 2015. Anodiserte rør.
 
Avhengig av forventninger, bruksområde og ambisjonsnivå funker denne for førere fra 75 til 110 kg.

Kostet oppunder 10' og kan gå for ~6'



post-75-0-78974800-1490480289_thumb.jpg
post-75-0-28062000-1490480254_thumb.jpg
post-75-0-61851500-1490480216_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hej:)

Jag har en Ducati s2r 800 2008 modell som jag önskar ny fjäder i framgaffel på.
Orsaken är att jag tycker den känns ”svampig” och för mjuk. Jag kör inte på bana så det är mest för att få bättre tilbakemelding och känsla på vanlig väg. Jag väger ca 88 kg.

Blir det stor skillnad från den originala tror du?

 

Mvh Andreas Wallinder

Link to comment
Share on other sites

Marzocchi-gaffelen på S2R800 er utstyrt med progressive fjærer og har dessverre dårlig demping. Budsjettvarianten er bedre, gjerne lineære, fjærer og tykkere gaffelolje. Merkbart bedre, men et stykke unna det du får med ordentlig ombygging.

 

Neste nivå er enkle cartridge-kits fra f.eks. Andreani eller Matris.

 

Så kommer vi til ombygging gjort av kresne fagfolk med kompetanse og erfaring, så som Esp1tech.

 

På toppen kroner gafler fra diverse Superbikes - montert i nye kroner eller innmaten transplantert inn i justerbare gafler fra Monster/SS/ST.

Link to comment
Share on other sites

Om jag säger att jag är intresserad, vad är det lägsta du kan tänka gå i pris? var det du som hade dessa till salgs förra året?

Vet du eventuellt någon  som då kan skifta gaffel på cykeln för en god pris? Så klart en fagperson som kan. Jag kan tyvärr inte..

Link to comment
Share on other sites

Jeg har allerede ytterligere en annen seriøs interessent, så prisen er enn så lenge 6'. Den er verdt såpass.

 

Et hvilket som helst mc-verksted kan bytte en gaffel. Man heiser fronten og holder sykkelen stødig enten med depotstøtte bak eller en person som står ved siden av sykkelen. Deretter løsner man kaliperne, tar av hjulet og løsner skruene i styrehodene. Da glir gaffelbena ned og ut. Det burde holde godt med en time. Dreimomentet for de enkelte skruene kan du få av meg (hvis et ikke-Duc verksted vil ha den infoen)

Link to comment
Share on other sites

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
  • Aktive Tråder

    • Så får man altså av og til betalt for å være litt engasjert i Ducatisme 😎  Stor underholdning og god stemning! Det er bare fordi jeg kjenner DMF at jeg tror på historien. Den involverer Beater tanks fra Japan og en herre ved navn Galluzzi.   Hvis du ikke får logget inn så er den i korte trekk: "showerfan" selger sin ubrukte Monster aluminium tank fra Beater i Japan. Allerede her er historien ganske flott, men det skal aksellerere rått.   Solgt på dagen fra Ebay.   Til Miguel Angel Galluzzi. YES!!!     https://ducatimonsterforum.org/index.php?topic=79954.new#new    
    • Joda, det siste der har jeg gjort. Men kan sikkert bli bedre på det, og på å rense skiver og klosser. Ja, Oron, skal det være. De ser helt like ut som de orginale, bortsett fra at navene er farga sorte. Den brukte skiva bestillte jeg før jeg var klar over de lave prisene hos Capri Moto. Den hadde kun fem hundredeler slitasje (om den var 4.5mm ny), blank og fin, og minimalt med riper. Prisene hos Motorradt. er ofte lave, og man betaler kun det frakten virkelig koster. Så ja, jeg var nok heldig med den. Men alle de andre brukte skivene jeg fant på ebay, i løpet av noen timer. er nok ikke verd det. Her var det mye mer eller mindre skrot, høye priser og høy frakt. Blir litt som om jeg skulle lagt ut mine gamle til tusen kr stykket... Med mindre selger har sjekka skivene nøye, bør han forstå at en kjøper tar en viss risiko ved å kjøpe slikt brukt. Og prisen bør være deretter. Nå er det greie returordninger på ebay da, men mye styr med montering, ev. demontering, sende tilbake og prøve å få igjen momsen. Skiva jeg kjøpte var ikke sjekka nøye, men den lave slitasjen samt god pris ga, meg en god feeling. Nå har jeg ikke prøvd den på veien enda. Men jeg kunne ikke skjenne noen ujamnhet ved en "manuell test".    
    • Brembo Oro vel? Ikke original, men gjør samme jobben - kanskje bedre til og med. Oro skivene er ganske rimelige. Lønnet det seg å kjøpe ett stykk brukt skive fra et annet sted? Klossene ok på gate og overveldende på bane. Koeffisienten ser ut til å være oppunder der mine ligger. Kjempegod følelse. Gratulerer Den vanligste grunnen (ganske godt, men ikke bombesikker begrunnet påstand) til at skiver blir skeive er ikke at de slår seg pga temperatur, men at klossene, som ligger litt på i mangel av flyt, setter av belegg på samme bittelille forhøyete sted hver omdreining. Etter så og så lang tid er den mikroskopiske forhøyningen blitt stor nok til å gi symptomer som ligner skeive skiver. Usikkerheten min på dette punktet dreier seg også om hvorvidt sinterklosser setter av slikt belegg på samme måte som organiske.... Uansett: Pusse jevnlig med bremserens, skrubbesvamp, smergel eller lignende for å forebygge. Gjerne snurre knappene med en drill-stjerne-bit samtidig som man sprayer med bremserens - for å holde skivene så flytende som mulig (, men det tipper jeg du visste) 😉
    • De presterer bra i WSBK testene 😎 https://www.worldsbk.com/en/news/2025/Important to see if I have to change my style a bit Alex Lowes Bassani reflect after Bimota 12 at Jerez on Wednesday  
    • Jeg endte opp med å kjøpe ei brukt men fin orginalskive fra Motorradteile Hannover. Og fra Capri Moto, ei Brembo Orion, er vel orginalskive det også tror jeg. Og to sett Brembo 07BB33SR Sintered Racing klosser.
×
×
  • Create New...

Important Information

Ved å benytte denne siden godtar du våre Privacy Policy og Guidelines