Gå til innhold

996 stopper ved igangsetting. Hva er galt.


Anbefalte innlegg

Trenger råd.

 

Går bra på tomgang og virker som alt er ok ved kjøring, men om jeg stopper opp og skal kjøre igang så fusker den/ motoren stopper hvis jeg ikke gir endel gass og slurer unaturlig mye på clutchen.

 

Hva kan være galt ?

 

Blir takknemmelig for gode forslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bensinfilter? Rust i tanken (se bensinfilter)? Gammel bensin? Sprekk i slanger? Dårlig kontakt til bensinpumpe (, men ville kanskje være problematisk på flere turtall)? Trykkregulator på vei ut? Tett luftslange inn i tanken? Gåen gummi i tanklokket (se luftslange)? Hele utvalget av ledninger som har med ECU og tenning å gjøre (, men ville kanskje vise seg på flere turtall)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bensinfilter? Rust i tanken (se bensinfilter)? Gammel bensin? Sprekk i slanger? Dårlig kontakt til bensinpumpe (, men ville kanskje være problematisk på flere turtall)? Trykkregulator på vei ut? Tett luftslange inn i tanken? Gåen gummi i tanklokket (se luftslange)? Hele utvalget av ledninger som har med ECU og tenning å gjøre (, men ville kanskje vise seg på flere turtall)?

Takker.

Av forslagene du ramser opp, tenker jeg at tett luftslange i tanken kan være løsningen!?

Har til tider hatt vakum i tanken (tanklokket må åpnes med "makt) så der har jeg nok et problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være problemet, men man er ikke sikker uten å ha prøvd. Det er jo et vanlig problem og ganske enkelt å sjekke som det første man prøver. Din erfaring med vakum i tanken sannsynliggjør dette som et problem. Finn ut hvilken slange(?) som går opp i tanken og blås høyttrykk gjennom den - kanskje også fylle den med f.eks. WD40 for å løse opp propper. Sjekk også den gummidingsen som sitter i/mellom lokket og luftingen. Nr 1 på bildet.

 

post-75-0-61625000-1492625849_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer