Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger råd.

 

Går bra på tomgang og virker som alt er ok ved kjøring, men om jeg stopper opp og skal kjøre igang så fusker den/ motoren stopper hvis jeg ikke gir endel gass og slurer unaturlig mye på clutchen.

 

Hva kan være galt ?

 

Blir takknemmelig for gode forslag.

Skrevet

Bensinfilter? Rust i tanken (se bensinfilter)? Gammel bensin? Sprekk i slanger? Dårlig kontakt til bensinpumpe (, men ville kanskje være problematisk på flere turtall)? Trykkregulator på vei ut? Tett luftslange inn i tanken? Gåen gummi i tanklokket (se luftslange)? Hele utvalget av ledninger som har med ECU og tenning å gjøre (, men ville kanskje vise seg på flere turtall)?

Skrevet

Bensinfilter? Rust i tanken (se bensinfilter)? Gammel bensin? Sprekk i slanger? Dårlig kontakt til bensinpumpe (, men ville kanskje være problematisk på flere turtall)? Trykkregulator på vei ut? Tett luftslange inn i tanken? Gåen gummi i tanklokket (se luftslange)? Hele utvalget av ledninger som har med ECU og tenning å gjøre (, men ville kanskje vise seg på flere turtall)?

Takker.

Av forslagene du ramser opp, tenker jeg at tett luftslange i tanken kan være løsningen!?

Har til tider hatt vakum i tanken (tanklokket må åpnes med "makt) så der har jeg nok et problem.

Skrevet

Det kan være problemet, men man er ikke sikker uten å ha prøvd. Det er jo et vanlig problem og ganske enkelt å sjekke som det første man prøver. Din erfaring med vakum i tanken sannsynliggjør dette som et problem. Finn ut hvilken slange(?) som går opp i tanken og blås høyttrykk gjennom den - kanskje også fylle den med f.eks. WD40 for å løse opp propper. Sjekk også den gummidingsen som sitter i/mellom lokket og luftingen. Nr 1 på bildet.

 

post-75-0-61625000-1492625849_thumb.jpg

  • Program

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • Går jo an å bruke, men ikke noe moro å clutche med. Kjøp noe stilig og vis oss bilder etterpå😎
    • Hei, jeg tenkte å kjøpe et solvisir til banebruk. Til min hjelm, Shlubbert S2 finnes det: Sota 50% og 80% samt orange. 80% kan vel bli litt mye i skyggepartier? Ser at mange anbefaler speilrefleks, gjerne klart. Til min hjelm finnes det to typer speil: Iridium og Blå. Jeg tenker å gå for iridium speil, Hva tenker baneekspertene? https://nstgardermoen.no/shop/product/visir-til-c3-c3-pro-s2-s2-sport-15763#attr=28164,9212 Jeg har nedfellbart solvisir inni hjelmen, som er glimrende til turbruk. Men kan kanskje bli litt mye optikk, og litt mørkt på bane.... 
    • Jeg har dette kløtsjhuset i alulegering liggende. Det ser ut som om det har endel slitespor. Eller skal de være slik? Bare å kaste?
    • "Ja - bare å komme" sa han. Jeg hadde spurt om å få prøvekjøre en Ducati. Jøss, for en service, tenkte jeg. Kort tid etterpå var jeg Ducatist. Takket være Trond. Jeg har vel ikke vært helt alene om å kjøpe sykkel av ham, heller 😎  Trond har nå gjort jobben sin og pensjonerer seg om et par uker.  På vegne av Desmodromene takker jeg for ditt lure smil og din gode innsats for Ducati 🏆
    • 👌👍gått å slippe det, vi for være forbilder for yngre(125ccm) generasjoner på dette med godt teknisk vedlikehold av sykkel og holde igjen litt på støy😅 fks.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer