Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Marchesini støpte aluminium, svarte, fem-ekers. Omtrent en kilo lettere hver seg enn tre-ekers. Fabrikken tar 19.268,- for disse, men det er jo helt borti natta. Jeg pleier å si at brukte deler skal ligge i området halv pris....

post-75-0-64409000-1494524880_thumb.jpg

post-75-0-92687500-1494524885_thumb.jpg

post-75-0-63790500-1494524891_thumb.jpg

post-75-0-08176000-1494524897_thumb.jpg

• 6 måneder senere...
  • 1 måned senere...
  • Program

Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

• Noe sånt vel? Dem kaller'e risotto tror jeg. Bare pekte, jeg. Nå regner, lyner og tordner det. Fint, for da er det klarvær til avreisen i morgen tidlig 🫣😃👏👏😎
    • Interessant video angående Ducatis framtid. Hva skal man tro på?  Er det noe sant i dette, så kan det bli eierskifte om en stund. Nå har jo det blitt prøvd før, men stoppet hos fagforeningene.    
    • Dagens tur gikk ut fra hotellet i Cortina, og opp i Dolomittene. Vi (jeg, for Lars er jo vanntett, og blir som kjent ikke våt) var litt bekymret for værmeldingen på forhånd. Heldigvis var værmeldingen alene om å ha regn på menyen. Dagen holdt seg tørr, både utenfor og innenfor skinndressene, med temperaturer midt på 20-tallet. Det er deilig å ha litt kjøling fra fartsvinden igjen.  På planen i dag var Sellaronda. En virkelig spektakulær runde i fjellene, som er innom en rekke gromme pass, fine svingete veier, og en utsikt som er dønn umulig å være likegyldig til.  Flere ganger i løpet av dagen har jeg måtte la vei være vei, slippe gassen, og se opp, ut, og ta inn det som finnes rundt meg. Dolomittene er altså noe av det drøyeste jeg har sett.  Mot slutten av dagens tur kjørte vi oppom Tre Cime. Et utkikkspunkt litt øst for Cortina. Veien opp er som de andre i området, svingete, og stedvis bratt. Men også ganske dumpete og ofte feildosert. Noe som byr på spennende opplevelser når man møter på biler, busser og diverse varianter av campingdoninger som føres av folk som ikke alltid syns den hvite streken midt i veien er annet enn et forslag til plassering.  Utsikten derimot er helt innafor! 🤩 Uansett hvilken vei man snur seg er det dramatiske fjelltopper så langt man kan se.  Jeg syns veiene i Dolomittene er mer lettkjørte enn enkelte av passene vi har besøkt tidligere på turen. (Et par av dem er ganske krevende) Her er det oftest greit med plass selv om det er bratt og svingete, og kjøretøyene man møter har mer ferie-tempo og mindre «førstemann opp tendenser» Mer tid til å ta inn omgivelsene, som absolutt bør oppleves!    I morgen starter vi turen med noen av de samme veiene, før ruta dreier nordover, gjennom Østerike, og oppover i Tyskland i retning hjem. 
    • Et par mil øst ligger sjøen Misurina og laaangt ovenfor tårner Tre Cime. Det er som stå på toppen av tre-fire Jotunheimer. 20260720_161425.mp4  
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer