Ducati Performance tail bag...
-
Program
Ingen kommende hendelser funnet -
Aktive Tråder
-
Hadde jeg ikke visst bedre, så kunne jeg tro at du satt hjemme og lastet opp bilder laget av KI, fantastiske bilder og veldig morsomt å lese, forfatter Hovlandsdal😁
-
Ha ha. Ja - går ikke så langt fra veien, så det kan la seg gjøre 🙂 Jeg har begynt å venne meg til regn nå, så det er ingen krise. Vertinnen her har fått støvler og hansker for natten. Så starter jeg med tørt i morgen, kanskje uten regntrekk? Vi får se om optimisten eller realisten bestemmer…
-
Av stoppitide · Skrevet
Er nøtten plantet et sted du kan se med Street View og følge oppveksten? Synd med regn, men det gir seg nå😎 -
Ja Jon, hadde jeg kunnet velge nå, så hadde jeg nok kjørt en Multistrada her borte. Men ville ha noe litt lettere så byttet i våres. Har tenkt at det kan være litt vanskelig å se for seg ruten, så her er en skisse av ruten fram hit til Bettyhill. I dag tidlig kommer jeg ned i restauranten til frokost og blir møtt av et «good morning» med den blide syngende tonen alle har her. Over alt er det blide folk, både i England og Skottland. Det er «good morning», «hello» og «how are you» eller «cheers love» stadig vekk - og det virker som de mener det. Det smitter også. Til og med i trafikken er folk hyggelige, det er lite av den hissigheten jeg ser hjemme. Det er mange trange veier med møteplasser, men den gode stemningen sprer seg til turistene. Alle slipper folk fram der det er mulighet. Ja ja. Jeg kommer ned til en strålende frokost med en magisk utsikt over en stor hvit strand der Norskehavet dundrer inn. Damen med «good morning» er straks på pletten, og snart dukker både te, egg og bacon opp foran meg. Det blir imidlertid den kaldeste starten så langt, med bare 9 grade. Et ekstra lag under jakka gjør susen, men jeg er mer tungstartet i dag. I begynnelsen har jeg bra vær, men så snur det. Det blir aldri stort mer enn 10 grader, og det regner store deler av dagen. Optimisten i meg undervurderer regnet i begynnelsen, og tar derfor ikke regntrekk utenpå støvlene. Skjønner raskt at det var en feil, men da er det allerede for sent. Så jeg kjører med våte støvler resten av dagen. Den nye kjøredressen får i det minste bevist sin kvalitet. Den fungerer veldig bra. Jeg holder meg både tørr og varm hele dagen. Jeg fullfører en god del til av NC500. Penser inn og ut av den noen ganger, og jobber meg sakte litt sørover. Regnet og solen som av og til titter fram skaper et landskap med mettede farger over alt. Det ble mye regn i dag. Monsteren har heldigvis innebygget hanske-varmer, og te-varmer. Eksosrøret som går opp bak høyre kne fungerer strålende når jeg har pauser. Dagens duft må bli på vei opp i høyden i The Highlands, lukten av lyng, som på fjellet hjemme. Et stykke ut i ødemarken begynte jeg å lure på om jeg ville finne en bensinstasjon i tide. Reservelampa kom på, og pumpene står ikke akkurat som sild i tønne her. Bensintom i regnet på høyfjellet står ikke på «bucketlista» mi. Google lovet bensin, og virkeligheten innfridde. Deilig. Jeg tok med en eikenøtt hjemmefra som jeg tenkte jeg skulle plante et sted i Skottland. Den er nå plassert i The Highlands, så kan jeg i det minste kose meg med tanken på at den kanskje vokser opp mens jeg sitter hjemme i Norge. Jeg kommer fram til dagens mål som er Cawdor, et B&B som er helt supert. Liten hyggelig by, der jeg spiser en kjapp middag og går tilbake på rommet for å hvile og se MotoGP. Nå må morgendagen planlegges.
-
Av Jon Tangenes · Skrevet
Takk for reisen så langt! Monster? Sist jeg var hos deg hadde du en 2013(?) Multi...noe jeg ikke har fulgt med på her. Det Raysons eksosanlegg prosjektet er ment for cafe bygget ditt, ikke sant? Og apropo lukter: En gang kjørte jeg rett sydover til franskekysten og Spania tidlig i Mai. Riktignok i bil og på motorvei. men ved å kjøre 50 mils etapper sydover tidlig i Mai, får man en vår som nærmest eksploderer. Det var sterkt. En gang kjørte vi den 10 mil lange strekningen vestover fra Bucurest midt i Lindetre blomstringen. Mye av den strekningen går gjennom en lindetre skog... En annen ting som er fasinerende, om man som meg, elsker tidlig høst. Er å kjøre ganske sakte sydover i September en gang. Da får man en "evigvarende" høst, herlig. En gang brukte jeg to månder herfra til Bulgaria, da gikk det så sakte at vintern tok meg igjen til slutt. Men du verden så mye jeg opplevde. God tur videre Øystein!
-

Anbefalte innlegg