dalheim Skrevet 15. april 2018 Del Skrevet 15. april 2018 Hei! Jeg har kjøpt meg en 2006 Monster 620 under et utenlandsopphold og har tatt med meg sykkelen hjem til Norge. Den har originale eksospotter som er kortet ned, og bråker litt mer enn normalt. Lyden er «pen», vil jeg si, høres kanskje ut som en større sykkel. Jeg har tenkt meg på den lokale trafikkstasjonen og få tatt kontroll på sykkelen ifm. import (før betaling av engangsavgift). Har dere erfaringer med hvor strenge/observante de er på trafikkstasjoner? Er det noe vits å prøve med de pottene jeg har? Er det evt. noen som kjenner en snill Ducatieier i nærheten av Gjøvik som kunne vært villig til å byttelåne potter?? Takker for svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stoppitide Skrevet 15. april 2018 Del Skrevet 15. april 2018 Er de kortet ned slik at teksten (hvis de er merket..) er ødelagt? Da blir de gjerne litt urolige for å godkjenne noe som ikke er etter boka. Jeg fikk innført godkjennelse i vognkortet på et Termignoni anlegg som kontrolløren trakk på skuldrene og rynket på nesen av, men som jeg hadde papirer på fra produsenten og Trafikkstasjonen ikke har noen rett til å mene noe som helst om - EU har bestemt, så sånn ble det. Hvis du må låne, så skal all eksos fra 600, 620(?) 750, 800, 900 passe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dalheim Skrevet 16. april 2018 Forfatter Del Skrevet 16. april 2018 (endret) Takk for svar! Ja, godt poeng. Hele teksten/typebetegnelsen på pottene er med, så sånn sett har jeg kanskje gode sjanser for at det går gjennom. Oppdatering: Jeg var nok heldig på biltilsynet, for mannen som gjorde kontrollen oppdaget ganske lett at pottene var modifiserte men sa at "det skar jo læta litt i Ducatier, da, så je godkjente'n je". Imponert over at det fortsatt finnes slike. Tommel opp! Endret 16. mai 2018 av dalheim Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg