Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har kjøpt meg en 2006 Monster 620 under et utenlandsopphold og har tatt med meg sykkelen hjem til Norge. Den har originale eksospotter som er kortet ned, og bråker litt mer enn normalt. Lyden er «pen», vil jeg si, høres kanskje ut som en større sykkel. Jeg har tenkt meg på den lokale trafikkstasjonen og få tatt kontroll på sykkelen ifm. import (før betaling av engangsavgift).

Har dere erfaringer med hvor strenge/observante de er på trafikkstasjoner? Er det noe vits å prøve med de pottene jeg har?

Er det evt. noen som kjenner en snill Ducatieier i nærheten av Gjøvik som kunne vært villig til å byttelåne potter??

Takker for svar

Skrevet

Er de kortet ned slik at teksten (hvis de er merket..) er ødelagt? Da blir de gjerne litt urolige for å godkjenne noe som ikke er etter boka.

Jeg fikk innført godkjennelse i vognkortet på et Termignoni anlegg som kontrolløren trakk på skuldrene og rynket på nesen av, men som jeg hadde papirer på fra produsenten og Trafikkstasjonen ikke har noen rett til å mene noe som helst om - EU har bestemt, så sånn ble det.

Hvis du må låne, så skal all eksos fra 600, 620(?) 750, 800, 900 passe.

Skrevet (endret)

Takk for svar! Ja, godt poeng. Hele teksten/typebetegnelsen på pottene er med, så sånn sett har jeg kanskje gode sjanser for at det går gjennom. 

Oppdatering: Jeg var nok heldig på biltilsynet, for mannen som gjorde kontrollen oppdaget ganske lett at pottene var modifiserte men sa at "det skar jo læta litt i Ducatier, da, så je godkjente'n je". Imponert over at det fortsatt finnes slike. Tommel opp!

Endret av dalheim
  • Program

Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

• Er på ferie med stisykkel i stedet for Ducati 🙂 Ville uansett ikke vært ute og kjørt kl 23-01, da hadde jeg bare bekymret meg for kryssende dyr på veien.
    • Takker for oppdateringen, veldig leit at det ikke blir flere iår, men forstår grunnen. Takker for insatsen hos de som er med på å arrangere og håper på flere muligheter neste år 🙂
    • Takk for respons og hyggelig takknemlighet. Færre nye sykler og stadig kortere kjørelengde indikerer at stemningen (eller andre mer spesifikke påvirkninger) er annerledes nå. Det er synd, men det er heldigvis også slik at når det snur så er folk ikke vonde å be. Da blir det fulle hus igjen. På alle måter. Viktige begrunnelser er at august alltid har vanskeligere og at det var null påmeldte.  Dersom rikets tilstand ikke blir vesentlig verre, så er det både mulig og ønskelig å arrangere neste år også. Jeg kan ikke skjønne annet enn at medlemmene ønsker seg dette og kommer til å melde seg på.
    • Det var synd. Den forrige banedagen havnet i ferien og kunne derfor ikke komme, men hadde tenkt meg på denne. Respekterer selvsagt styrets avgjørelse, og forstår behovet for å beskytte klubbkassa, men stusser på noe av begrunnelsen. Med denne logikken vil man jo kunne argumentere at neste års banedager heller ikke kan arrangeres av frykt for dårlig fremmøte. De fleste deltagerne har jo ikke nye sykler, salgstall kan påvirke på sikt, men er neppe forklaringen på forskjellen mellom mai og juni. Er det noen grunn til å tro at oppmøte i august ville være dårligere enn i mai? Kanskje er det heller slik at siden mange ikke kunne i juni, så ville de være ekstra ivrige på å komme i august. Vanskelig å spå, så forstår dere må være forsiktige. Det settes uansett stor pris på innsatsen som gjøres for å arrangere disse banedagene.  🏁
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer