Jump to content

Ny på bane, gode råd og tips ønskes


Recommended Posts

Hei

 

Har nettopp kjøpt min første racer etter å kjørt noe mindre aggressivt frem til nå.

 

Har lyst og planer om å delta på banekjøring 25 mai.

 

Etter å lest bane abc tror jeg at jeg er i henhold foruten DD lås på hjelm , har Schubert , er ikke disse tillat ?

 

Har 996 m termingoni, må jeg ha med innsatser for å dempe den?

 

Noen som kjører ducati sport 2 støvler å kan anbefale noe her?

Link to comment
Share on other sites

Velkommen skal du være!

 

DD-lås er et av mange krav som Norges Motorsportforbund stiller til personlig sikkerhetsutstyr for idretten roadracing. Våre 'skiltløse' racingdeltagere må oppfylle disse kravene. Har du lisens og skal kjøre i 'skiltløs' gruppe? Hvis du kjører i skiltgruppe, så gjelder ikke de samme kravene.

 

996 går av og til/som regel greit gjennom på våre dager, men sett inn db-killere hvis du har. Våre dager er 'racing-dager' og har grense 102 db.

 

Støvlene du nevner er vel bra vare det. Du betaler litt for logoen, men, men...

Link to comment
Share on other sites

Hei

Jeg har også planer om å delta på banedag 25 mai, men har ikke vært på Rudskogen/bane på 25 år.

Er det noen steder man kan finne litt info om hva som er praktisk å ha med seg på en slik banedag?

Tenker da på mat, bensin osv. Eller er det mulig kjøpe seg noe der?

Link to comment
Share on other sites

Sånn generelt... les ABC'n nøye. Gunstig å studere banekartet - gjerne i kombinasjon med youtube-filmer.

 

Hvis man er sprek og ikke altfor anspent klarer man kanskje 4-5 pass før det blir fristende å pakke sammen. Det blir flere enn det på alle sammen. Bedre da å ta seg en litt lengre pause midt på dagen(?)

 

5 pass blir cirka cirka 12,5 liter bensin. +/- 20 % etter sykkel og kjøring. Da går du antagelig tom før siste pass og/eller rekker ikke til nærmeste bensinstasjon (Rakkestad ~9 km) Altså: kjør til Rakkestad i en pause og fyll opp. Har du sykkelen på henger og ekstra plass i den, så holder det massevis med en 20 liters i tillegg til full tank på sykkelen.

 

Foreningen og banedagene er et spleiselag og det innebærer bl.a. at noe av deltageravgiften brukes til kaffe/te, frukt, kjeks til alles beste. Kafeteriaen er også åpen. Det er MYE mer slitsomt og svett å kjøre på bane enn man tror. 'Fun fact': merforbrenningen sammenlignet med sofasitting tilsvarer 5-6 Fjordlandmiddager. Væskebehovet kan antagelig ganges med 2-3 og ender på 5-6 liter. Da skal vi ikke gå rundt og knaske på en gulerot, men sørge for gode blodsukkerlagere og kurrant væskenivå.  

Link to comment
Share on other sites

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
  • Aktive Tråder

    • MERKEDAG 🙂  En kvart million kilometer Noen deler har vært med på hele reisen, andre bare på deler av reisen. Noe måtte byttes før det egentlig var naturlig, noe overraskende lenge etter det man forventet, noe for å oppgradere, noe for å pynte.  Først 199.999 som så ikke kunne telle lenger Så nytt instrument fra 0 til i dag, rundet 50.000  Takk til Ducati og alle som har bidratt med pleie, reparasjoner og vedlikehold
    • Bilde fra T3. Her subba hovedstøtta i et tidligere pass.På St'n kan man enkelt heve pottene, da følger støtta med opp. Fortsatt litt å gå på, på dette bildet her da...
    • Noen bilder fra turen. Selfien og det første er fra Andelva rasteplass, ikke så langt fra  Hurdalssjøen. Etter det glemte jeg at jeg hadde tatt med kameraet.... Det siste fra Vålerbanen, tatt av hobbyfotograf Kalle Husebæk. Går ut i fra at det er greit å stjele det. det ligger jo offentlig ute på Fb. 21 mil hver vei og 16 på banen, det holder for meg for ei stund. Men flere skulle på banen både Fredag og Lørdag...kanskje derfor mange kom i bil?
    • Vet ikke hvor de enkelte dekk produseres, men er relativt trygg på at disse produsentene ikke risikerer sine gode navn og rykter på en udugelig fabrikk. Noe av den voldsomme prisøkningen er visstnok at mye av dette ble laget i Russland. Hvis det var ok, så er nok de beste kinesiske fabrikkene også innafor. Metzeler har suksess i sport touring segmentet med sitt ganske nye 01. Store fremskritt fra de fleste produsenter fremdeles. Artig at de får til det. Det dekket ville jeg valgt hvis jeg ikke hadde ganske store forventninger til mine dekk på bane.  Vi har for tiden ikke en konkret dekkavtale blant medlemsfordelene. Usikkert om det er mer å hente enn det man lett får på egenhånd, så det er ikke sikkert vi etablerer ny avtale. Dessuten er mitt inntrykk at de fleste sliter mer med å få lagt om enn å kjøpe dekkene billig. Vi får se. 
    • Jeg får lyst på de Metzler M9 RR, som du har. Eller Pirelli Rosso lV. På ST'n har jeg Metzler Roadtec Z8. I kategorien sport touring.  Det er faktisk, "made in China". Noe som gjør meg litt betenkt, men skal vel ikke ha noe å si... Toppmodellene er vel fortsatt tyske kanskje?
×
×
  • Create New...

Important Information

Ved å benytte denne siden godtar du våre Privacy Policy og Guidelines