Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Er det noen som har noe erfaring med andre dekk på en V4. Hvis man skal sette på noe som helst annet enn de originale Pirelli-dekkene, må man velge  200/55 bakdekk. Er det noen som har prøvd det og kan fortelle hvordan det fungerer? Ser mange diskuterer hvordan det påvirker elektronikk og ABS, men stort sett er det bare synsing. Hvordan funker dette?

 

postet dette på helt feil sted ser jeg. Hvordan flytter eller endrer jeg det?

(Ikke feil sted, Mods)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel 'learning mode' på den sykkelen? Tipper den lærer seg det nye forholdet mellom for- og bakhjul og deretter bestemmer seg for at det er ok. Elektronikken får beskjed og alt virker som normalt.

Hvis svaret mitt ikke er betryggende: spør forhandler. Ikke trygg med det svaret de gir? Send mail til fabrikken - de pleier å ringe tilbake med utfyllende svar

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • 996SPS'en kommer til å bli solgt av mine arvinger.
    • Selg 996'en og skaff en Giulia. Du kan ikke vente til hele listen er oppnåelig.
    • For å dra ting litt tilbake på jorda igjen. Ja - vi kan ha forskjellige lister. Det kan være kjendiser du får "lov" å ligge med av dama, Bugattier og F40'er du kun ser på Youtube, stereoanlegg som koster 4 X Superleggera og båter som koster mer i vedlikehold enn årslønna di. Og så har vi den litt jordnære lista, og den begynner også å bli uoverkommelig smått om sen. Men kanskje ikke likevel, om du er litt tålmodig? Jeg har jo allerede en 996SPS, den tror jeg ikke er så lett å finne for hvermannsen. Å finne en i dag er dyrt. For ikke å snakke om en 888SP. En noenlunde pen 911SC - det er mange som har forstått at det er den beste bilen som har kommet ut av Zuffenhausen og prisen er høy. Og god gammel Bertone Coupe - Giulia - med den fantastiske NORD-motoren - er jo i mine øyne det vakreste som noensinne har kommet ut av Milano. Den koster også mye akkurat nå. MEN: Prisen på Jaguar E-Type og lignende er på vei ned. Alt som var kult på 60-70-tallet blir mindre verdt. Det er fordi de som drømte om slike kjøretøy har blitt 80+ år gamle og ikke kan kjøre mer. Og den bølgen treffer stadig yngre markeder. Det vi (50-ish) likte da vi var unge ligger høyt i pris, fordi vi har penger og tid til å anskaffe det vi drømte om. Akkurat nå, men kanskje ikke mer enn 10 år framover. Så jeg tenker at jeg er en skikkelig anakronist, og at prisen på kamskaftere muligens går ned, og kanskje kan jeg bli pensjonist med kamskafter om en 20 års tid 😉  Men i mellomtiden lever drømmen om en -78 900SS, -81 911SC og -71 Giulia i garasjen 😉   
    • Jeg har kjørt 204-hk-versjonen av 911SC. Jeg var ganske risikovillig den gangen, og fikk tilbud om å kjøre en slik t/r Strynsvatn Camping - Stryn Sentrum en gang rundt sen nitti. Vi var en litt broget gjeng på campingen. Jeg måtte ned fra campingen til sentrum for å ta ut penger(!) til leie av hytte. Fikk tilbud fra en Bergenser jeg hadde pratet med i fylla kvelden før om å "Ta Påååårrrrshen"  da jeg prøvde å åpne døra på den ytterst kjipe leiebilen vi hadde den gangen - jeg og min daværende samboer. Så da tok jeg Porschen. En 1981 3.0SC med påmontert bakvinge, men ellers standard. Eieren skrøyt av en tid Bergen - Stryn på mindre enn 3 timer om man tror på det. Saktekjøring kom med publikum, jeg kom meg ut av campingen uten å kvele motoren. Og så startet jeg å kjøre. Ohj. For en gokart. For en følelse med alt. Heldigvis visste jeg allerede som 25-åring at man ikke skal slå av midt i svingen på en 911. Men vet alle det? ;=)      
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer