Gå til innhold

Erfaringer Pirelli Diablo?


Anbefalte innlegg

Hei, eg skal handle nye dekk til Streetfighteren og lurer på om nokon har lyst til å dele erfaringer med Pirelli Diablo dekk? Lurer da spesielt på forskjellene på de forskjellige modellene, Corsa, Supercorsa, Rosso II, Rosso III

Hovedsakelig gatebruk men minimum en banedag blir det nok i år og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte saker, men blanco dekkanbefaling er stort sett feilslått. Det som passer den ene kan være en kjøpstabbe for nestemann.

Den sykkelen, som de fleste andre, får ut sitt beste med den beste føreren (vi er ikke ham) og med dekk tilpasset akkurat der og da.

Fjæring ikke justert optimalt? Ingen dekk virker bra. Agressive dekk ødelegger godfølelsen for de fleste av oss, men vi kjøper dem likevel. 

Høres det fornuftig ut? Hvor plasserer du deg i landskapet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Stoppitide peker på mange gode poenger her. Jeg kan legge til:

Lite sammenlikningsgrunnlag, men selv har jeg kjørt min SF primært på rosso III. Det har også vært den anbefalte fra flere leverandører - herunder Løvaas. Funker utmerket på barnedagene. Jeg var innom Michelin men foretrekker pirelli.

Smak, behag, kjørestil etc påvirker nok mye. I tillegg har vi dekktrykk og værforhold; ikke spør meg om vått føre.

Jeg erfarte også at for min del er riktig demperoppsett viktigere enn dekk. Jeg fikk justert demperene på desmodromenes banedag, det var merkbart bedre. Angsten på rudskogen gikk fra «hjelp» til «lett anspent».

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utdypet alllerede her viktige poeng vedrørende dekkvalg. Siden du spurte om erfaringer så kan jeg si hva jeg erfarte på min 848SF. Rosso II Corse var std dekk fra fabrikk og var veldig fornøyd med de, veldig bra styrerespons og grep. Kjørte på de dekkene 5 av 6 år på denne sykkelen. Prøvde Rosso III siste året, føltes veldig likt, litt mindre grep på tørt, men bedre på vått. Levetiden var ca 100 mil ekstra på Rosso III , med min kjørestil. Aktiv kjøring på landevei. 

Som nevnt over er demperoppsett og ha kontroll på dekktrykk, veldig viktig for total opplevelsen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer