Jump to content

Erfaringer Pirelli Diablo?


Recommended Posts

Hei, eg skal handle nye dekk til Streetfighteren og lurer på om nokon har lyst til å dele erfaringer med Pirelli Diablo dekk? Lurer da spesielt på forskjellene på de forskjellige modellene, Corsa, Supercorsa, Rosso II, Rosso III

Hovedsakelig gatebruk men minimum en banedag blir det nok i år og.

Link to comment
Share on other sites

Flotte saker, men blanco dekkanbefaling er stort sett feilslått. Det som passer den ene kan være en kjøpstabbe for nestemann.

Den sykkelen, som de fleste andre, får ut sitt beste med den beste føreren (vi er ikke ham) og med dekk tilpasset akkurat der og da.

Fjæring ikke justert optimalt? Ingen dekk virker bra. Agressive dekk ødelegger godfølelsen for de fleste av oss, men vi kjøper dem likevel. 

Høres det fornuftig ut? Hvor plasserer du deg i landskapet?

Link to comment
Share on other sites

Hei.

Stoppitide peker på mange gode poenger her. Jeg kan legge til:

Lite sammenlikningsgrunnlag, men selv har jeg kjørt min SF primært på rosso III. Det har også vært den anbefalte fra flere leverandører - herunder Løvaas. Funker utmerket på barnedagene. Jeg var innom Michelin men foretrekker pirelli.

Smak, behag, kjørestil etc påvirker nok mye. I tillegg har vi dekktrykk og værforhold; ikke spør meg om vått føre.

Jeg erfarte også at for min del er riktig demperoppsett viktigere enn dekk. Jeg fikk justert demperene på desmodromenes banedag, det var merkbart bedre. Angsten på rudskogen gikk fra «hjelp» til «lett anspent».

Link to comment
Share on other sites

Det er utdypet alllerede her viktige poeng vedrørende dekkvalg. Siden du spurte om erfaringer så kan jeg si hva jeg erfarte på min 848SF. Rosso II Corse var std dekk fra fabrikk og var veldig fornøyd med de, veldig bra styrerespons og grep. Kjørte på de dekkene 5 av 6 år på denne sykkelen. Prøvde Rosso III siste året, føltes veldig likt, litt mindre grep på tørt, men bedre på vått. Levetiden var ca 100 mil ekstra på Rosso III , med min kjørestil. Aktiv kjøring på landevei. 

Som nevnt over er demperoppsett og ha kontroll på dekktrykk, veldig viktig for total opplevelsen 

Link to comment
Share on other sites

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
  • Aktive Tråder

    • Det er ikke så mye snø heller....  
    • Synkroniseringa var bra. Så nå gjennstår det å pelle av luftfilterboksen igjen (for n'te gang) for å få satt på lokket, ja, den må ut av ramma for å få på plass lokket , og lokket må av for å komme til tomgangsskruen. Så jeg bør jo bore et hull i lokket for å komme til med en liten umbrakotrekker. Men, det gjør jeg alltså ikke. Tomgangen er stillt, og den kommer ikke til å forandre seg om jeg skulle endre på co'n via software Så ja, le dere bare i hjel når jeg om en stund, må av med lokket igjen.... Radiatoren er i orden. Den venstre vifta starter på 101 grader og den høyre på 104 grader. Bensintrykket har jeg målt til ca 3 bar, som skal være riktig. Så da er det bare å gå ut og endelig begynne å skru det hele sammen igjen, samt tro på at jeg faktisk kan stille med denne på banedag 23 Mai. Ja da jeg booket denne dagen visste jeg ikke at vi også skulle ha banedag, uka før. ikke visste jeg at vi også skulle ha halv dag. Men, jeg har lyst å bli med denne dagen også, så om helsa er ok og være virker greit, så kanskje...
    • Det hjalp ikke noe, så det må befinne seg en "usynlig" sprekk i innsuget, gummi som har løsne fra metallet pga irr, eller noe slikt...  Så da ble det å bestille nye innsug fra løvaas. Turte ikke spørre om prisen, men jeg håpa på ca max 600 pr stk. Så sjokket kom selførgelig da jeg henta de; ca 1450/stk. Kanskje ikke så rart, nå som kronekursen ligger et sted mellom monpolpenger og  mongolske togrog.🥴 (Og hvis noen tror det vil hjelpe å stemme Høyre neste gang, tar de helt feil.) Monterte med pakn cement (var kanskje unødvendig) i går, locktite på boltene, 5 Nm, på med trottlene, oppstart, stoppa etterhvert med et poff i vertikal innsug. men det viste seg at co sofware var stillt på 0 (null). 16 var utgangspunktet. Nå står den på 22. og co måler ca. 2.6% (er det litt høyt?) og går veldig fint. Jeg måtte skru lufteskruen neste inn på horisontal og ca 1 omdr ut på vertikal, for å få co lik på begge. Det er lett å måle de individuellt på denne, da den har to seperate anlegg, ikke noe krossover eller katalysator. Da gjenstår det å sjekke synkroniseringa igjen. Slik jeg har forstått det kan det være en lite forskjell her, til fordel for co likhet ? Måtte bytte toppdekselpakning på horisontal, og jeg hadde trolig brukt feil pakn cement. eJeg hadde brukt en ikke herdende som fungerer best med papir pakn og slikt? Monterte med en herdende silikonpakning. Også på de små feltene under kam "holderne". Bytta også endelokkene på venstre side på den toppen. Det lakk også kjølevæske fra de korte slangene mellom manifold og radiator. (jeg hadde en mistanke til at disse var dårlige, og burde ha bytta før😶) Rensa for irr på slange stussene og monterte de nye trange fine... Radiatoren var ikke så varm, under testen, på høyre side, i går. Så ikke kom her å si at jeg må tappe kjølevæske og demontere denne for fem💥x👹te gang, fordi den er tett, eller at termostaten er gåen🤣💩
×
×
  • Create New...

Important Information

Ved å benytte denne siden godtar du våre Privacy Policy og Guidelines