Ducati696 Skrevet 2. april 2019 Del Skrevet 2. april 2019 Hei, eg skal handle nye dekk til Streetfighteren og lurer pĂ„ om nokon har lyst til Ă„ dele erfaringer med Pirelli Diablo dekk? Lurer da spesielt pĂ„ forskjellene pĂ„ de forskjellige modellene, Corsa, Supercorsa, Rosso II, Rosso III Hovedsakelig gatebruk men minimum en banedag blir det nok i Ă„r og. Lenke til kommentar Del pĂ„ andre sider Flere delingsvalgâŠ
stoppitide Skrevet 2. april 2019 Del Skrevet 2. april 2019 Flotte saker, men blanco dekkanbefaling er stort sett feilslĂ„tt. Det som passer den ene kan vĂŠre en kjĂžpstabbe for nestemann. Den sykkelen, som de fleste andre, fĂ„r ut sitt beste med den beste fĂžreren (vi er ikke ham) og med dekk tilpasset akkurat der og da. FjĂŠring ikke justert optimalt? Ingen dekk virker bra. Agressive dekk Ăždelegger godfĂžlelsen for de fleste av oss, men vi kjĂžper dem likevel. HĂžres det fornuftig ut? Hvor plasserer du deg i landskapet? Lenke til kommentar Del pĂ„ andre sider Flere delingsvalgâŠ
KjetilF Skrevet 2. april 2019 Del Skrevet 2. april 2019 Hei. Stoppitide peker pĂ„ mange gode poenger her. Jeg kan legge til: Lite sammenlikningsgrunnlag, men selv har jeg kjĂžrt min SF primĂŠrt pĂ„ rosso III. Det har ogsĂ„ vĂŠrt den anbefalte fra flere leverandĂžrer - herunder LĂžvaas. Funker utmerket pĂ„ barnedagene. Jeg var innom Michelin men foretrekker pirelli. Smak, behag, kjĂžrestil etc pĂ„virker nok mye. I tillegg har vi dekktrykk og vĂŠrforhold; ikke spĂžr meg om vĂ„tt fĂžre. Jeg erfarte ogsĂ„ at for min del er riktig demperoppsett viktigere enn dekk. Jeg fikk justert demperene pĂ„ desmodromenes banedag, det var merkbart bedre. Angsten pĂ„ rudskogen gikk fra «hjelp» til «lett anspent». Lenke til kommentar Del pĂ„ andre sider Flere delingsvalgâŠ
Morten Evensen Skrevet 3. april 2019 Del Skrevet 3. april 2019 Det er utdypet alllerede her viktige poeng vedrĂžrende dekkvalg. Siden du spurte om erfaringer sĂ„ kan jeg si hva jeg erfarte pĂ„ min 848SF. Rosso II Corse var std dekk fra fabrikk og var veldig fornĂžyd med de, veldig bra styrerespons og grep. KjĂžrte pĂ„ de dekkene 5 av 6 Ă„r pĂ„ denne sykkelen. PrĂžvde Rosso III siste Ă„ret, fĂžltes veldig likt, litt mindre grep pĂ„ tĂžrt, men bedre pĂ„ vĂ„tt. Levetiden var ca 100 mil ekstra pĂ„ Rosso III , med min kjĂžrestil. Aktiv kjĂžring pĂ„ landevei. Som nevnt over er demperoppsett og ha kontroll pĂ„ dekktrykk, veldig viktig for total opplevelsen Lenke til kommentar Del pĂ„ andre sider Flere delingsvalgâŠ
Anbefalte innlegg