GĂ„ til innhold

Erfaringer Pirelli Diablo?

Anbefalte innlegg

Hei, eg skal handle nye dekk til Streetfighteren og lurer pÄ om nokon har lyst til Ä dele erfaringer med Pirelli Diablo dekk? Lurer da spesielt pÄ forskjellene pÄ de forskjellige modellene, Corsa, Supercorsa, Rosso II, Rosso III

Hovedsakelig gatebruk men minimum en banedag blir det nok i Är og.

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Flotte saker, men blanco dekkanbefaling er stort sett feilslÄtt. Det som passer den ene kan vÊre en kjÞpstabbe for nestemann.

Den sykkelen, som de fleste andre, fÄr ut sitt beste med den beste fÞreren (vi er ikke ham) og med dekk tilpasset akkurat der og da.

FjÊring ikke justert optimalt? Ingen dekk virker bra. Agressive dekk Þdelegger godfÞlelsen for de fleste av oss, men vi kjÞper dem likevel. 

HĂžres det fornuftig ut? Hvor plasserer du deg i landskapet?

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Hei.

Stoppitide peker pÄ mange gode poenger her. Jeg kan legge til:

Lite sammenlikningsgrunnlag, men selv har jeg kjÞrt min SF primÊrt pÄ rosso III. Det har ogsÄ vÊrt den anbefalte fra flere leverandÞrer - herunder LÞvaas. Funker utmerket pÄ barnedagene. Jeg var innom Michelin men foretrekker pirelli.

Smak, behag, kjÞrestil etc pÄvirker nok mye. I tillegg har vi dekktrykk og vÊrforhold; ikke spÞr meg om vÄtt fÞre.

Jeg erfarte ogsÄ at for min del er riktig demperoppsett viktigere enn dekk. Jeg fikk justert demperene pÄ desmodromenes banedag, det var merkbart bedre. Angsten pÄ rudskogen gikk fra «hjelp» til «lett anspent».

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Det er utdypet alllerede her viktige poeng vedrÞrende dekkvalg. Siden du spurte om erfaringer sÄ kan jeg si hva jeg erfarte pÄ min 848SF. Rosso II Corse var std dekk fra fabrikk og var veldig fornÞyd med de, veldig bra styrerespons og grep. KjÞrte pÄ de dekkene 5 av 6 Är pÄ denne sykkelen. PrÞvde Rosso III siste Äret, fÞltes veldig likt, litt mindre grep pÄ tÞrt, men bedre pÄ vÄtt. Levetiden var ca 100 mil ekstra pÄ Rosso III , med min kjÞrestil. Aktiv kjÞring pÄ landevei. 

Som nevnt over er demperoppsett og ha kontroll pÄ dekktrykk, veldig viktig for total opplevelsen 

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved Ä benytte denne siden godtar du vÄre PersonvernvilkÄr og Retningslinjer