Gå til innhold

Skinnklær


Anbefalte innlegg

Jeg har opplevd det å skaffe kjøreklær som en anelse frustrerende. Sjelden eller aldri har forhandlerne inne størrelser så det går an å få prøvd ymse modeller og løsninger. Jeg er muligens bygd i ukurant størrelse?

Uansett lurer jeg på hva dere som kjører Monster bruker av kjøreklær? Er spesielt interessert i høre fra dere som kjører i skinn fra Dainese eller Ducati (som vel også er Dainse..). Har dere funnet noe som virkelig passer å kjøre monster i? Modell, type, foret/ikke foret, racing/touring osv...

Har selv en M821 som ratt er en tur på Rudskogen og brått kan være ute i sluddbyger på Nedre Romerike.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns Monster "tåler" full racing-mundur. Det er det jeg bruker når det skal kjøres langt og litt fort - på tur og bane. Kjører i bygevær uten å blunke. Klær under bestemmes av temperatur.

Daglig i urban Dainese og siste teknologi jeans (rive-/sklimotstand som skinn)

Dainese er litt kort i lortfallet, så jeg kjøper bukser i spesialstørrelser (lengre ben kontra overkropp)

Både Løvaas og Yamaha Vinterbro (i Oslo!!) har peiling på disse spesialgreiene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Todelt er mitt tips, da kan størrelser kombineres for å passe oss ukurante. Jeg ville brukt litt god tid i butikken også, og gjerne prøvesittet på lik sykkel med ryggskinne under - men håper du treffer blink på bestillingen. Kjører selv Dainese på monster og er strålende fornøyd.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med Løvaas, og der fantes ingenting i nærheten av min størrelse. Gikk litt lei og tenkte at da bestiller jeg og får det på døra, og sender det heller i retur hvis jeg ikke vil ha det. Det er litt av poenget mitt med frustrasjon rundt handling av kjøreutstyr. Det er rett og slett for mye kjøring, venting bomturer, om, men, hvis, om en stund, kan bestille, vi får inn om 3 uker.... osv. Ble enig med meg selv om at jeg hopper over det hele. La det hele komme til meg. Da prøver jeg klærne mens potetene koker, og putter det tilbake i posten dersom det ikke passer. Teorien er at det skal senke frustrasjonsnivået. Det er jaggu værdt noen hundrelapper 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, andre.bergheim skrev:

Hvordan vet du forresten prisen hos Løvaas? Har de en prisliste tilgjengelig tro?

Akkurat kjøpt Delta 3 og grovregner derfra opp til Misano. Kan hende at regnestykket og dermed prisen ikke stemmer, men, men ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer