Jump to content

Skinnklær


André Bergheim

Recommended Posts

Jeg har opplevd det å skaffe kjøreklær som en anelse frustrerende. Sjelden eller aldri har forhandlerne inne størrelser så det går an å få prøvd ymse modeller og løsninger. Jeg er muligens bygd i ukurant størrelse?

Uansett lurer jeg på hva dere som kjører Monster bruker av kjøreklær? Er spesielt interessert i høre fra dere som kjører i skinn fra Dainese eller Ducati (som vel også er Dainse..). Har dere funnet noe som virkelig passer å kjøre monster i? Modell, type, foret/ikke foret, racing/touring osv...

Har selv en M821 som ratt er en tur på Rudskogen og brått kan være ute i sluddbyger på Nedre Romerike.

Link to comment
Share on other sites

Jeg syns Monster "tåler" full racing-mundur. Det er det jeg bruker når det skal kjøres langt og litt fort - på tur og bane. Kjører i bygevær uten å blunke. Klær under bestemmes av temperatur.

Daglig i urban Dainese og siste teknologi jeans (rive-/sklimotstand som skinn)

Dainese er litt kort i lortfallet, så jeg kjøper bukser i spesialstørrelser (lengre ben kontra overkropp)

Både Løvaas og Yamaha Vinterbro (i Oslo!!) har peiling på disse spesialgreiene.

  • Liker 1
Link to comment
Share on other sites

Todelt er mitt tips, da kan størrelser kombineres for å passe oss ukurante. Jeg ville brukt litt god tid i butikken også, og gjerne prøvesittet på lik sykkel med ryggskinne under - men håper du treffer blink på bestillingen. Kjører selv Dainese på monster og er strålende fornøyd.

 

Link to comment
Share on other sites

Snakket med Løvaas, og der fantes ingenting i nærheten av min størrelse. Gikk litt lei og tenkte at da bestiller jeg og får det på døra, og sender det heller i retur hvis jeg ikke vil ha det. Det er litt av poenget mitt med frustrasjon rundt handling av kjøreutstyr. Det er rett og slett for mye kjøring, venting bomturer, om, men, hvis, om en stund, kan bestille, vi får inn om 3 uker.... osv. Ble enig med meg selv om at jeg hopper over det hele. La det hele komme til meg. Da prøver jeg klærne mens potetene koker, og putter det tilbake i posten dersom det ikke passer. Teorien er at det skal senke frustrasjonsnivået. Det er jaggu værdt noen hundrelapper 🙂

Link to comment
Share on other sites

1 minutt siden, andre.bergheim skrev:

Hvordan vet du forresten prisen hos Løvaas? Har de en prisliste tilgjengelig tro?

Akkurat kjøpt Delta 3 og grovregner derfra opp til Misano. Kan hende at regnestykket og dermed prisen ikke stemmer, men, men ....

Link to comment
Share on other sites

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
  • Aktive Tråder

    • Så får man altså av og til betalt for å være litt engasjert i Ducatisme 😎  Stor underholdning og god stemning! Det er bare fordi jeg kjenner DMF at jeg tror på historien. Den involverer Beater tanks fra Japan og en herre ved navn Galluzzi.   Hvis du ikke får logget inn så er den i korte trekk: "showerfan" selger sin ubrukte Monster aluminium tank fra Beater i Japan. Allerede her er historien ganske flott, men det skal aksellerere rått.   Solgt på dagen fra Ebay.   Til Miguel Angel Galluzzi. YES!!!     https://ducatimonsterforum.org/index.php?topic=79954.new#new    
    • Joda, det siste der har jeg gjort. Men kan sikkert bli bedre på det, og på å rense skiver og klosser. Ja, Oron, skal det være. De ser helt like ut som de orginale, bortsett fra at navene er farga sorte. Den brukte skiva bestillte jeg før jeg var klar over de lave prisene hos Capri Moto. Den hadde kun fem hundredeler slitasje (om den var 4.5mm ny), blank og fin, og minimalt med riper. Prisene hos Motorradt. er ofte lave, og man betaler kun det frakten virkelig koster. Så ja, jeg var nok heldig med den. Men alle de andre brukte skivene jeg fant på ebay, i løpet av noen timer. er nok ikke verd det. Her var det mye mer eller mindre skrot, høye priser og høy frakt. Blir litt som om jeg skulle lagt ut mine gamle til tusen kr stykket... Med mindre selger har sjekka skivene nøye, bør han forstå at en kjøper tar en viss risiko ved å kjøpe slikt brukt. Og prisen bør være deretter. Nå er det greie returordninger på ebay da, men mye styr med montering, ev. demontering, sende tilbake og prøve å få igjen momsen. Skiva jeg kjøpte var ikke sjekka nøye, men den lave slitasjen samt god pris ga, meg en god feeling. Nå har jeg ikke prøvd den på veien enda. Men jeg kunne ikke skjenne noen ujamnhet ved en "manuell test".    
    • Brembo Oro vel? Ikke original, men gjør samme jobben - kanskje bedre til og med. Oro skivene er ganske rimelige. Lønnet det seg å kjøpe ett stykk brukt skive fra et annet sted? Klossene ok på gate og overveldende på bane. Koeffisienten ser ut til å være oppunder der mine ligger. Kjempegod følelse. Gratulerer Den vanligste grunnen (ganske godt, men ikke bombesikker begrunnet påstand) til at skiver blir skeive er ikke at de slår seg pga temperatur, men at klossene, som ligger litt på i mangel av flyt, setter av belegg på samme bittelille forhøyete sted hver omdreining. Etter så og så lang tid er den mikroskopiske forhøyningen blitt stor nok til å gi symptomer som ligner skeive skiver. Usikkerheten min på dette punktet dreier seg også om hvorvidt sinterklosser setter av slikt belegg på samme måte som organiske.... Uansett: Pusse jevnlig med bremserens, skrubbesvamp, smergel eller lignende for å forebygge. Gjerne snurre knappene med en drill-stjerne-bit samtidig som man sprayer med bremserens - for å holde skivene så flytende som mulig (, men det tipper jeg du visste) 😉
    • De presterer bra i WSBK testene 😎 https://www.worldsbk.com/en/news/2025/Important to see if I have to change my style a bit Alex Lowes Bassani reflect after Bimota 12 at Jerez on Wednesday  
    • Jeg endte opp med å kjøpe ei brukt men fin orginalskive fra Motorradteile Hannover. Og fra Capri Moto, ei Brembo Orion, er vel orginalskive det også tror jeg. Og to sett Brembo 07BB33SR Sintered Racing klosser.
×
×
  • Create New...

Important Information

Ved å benytte denne siden godtar du våre Privacy Policy og Guidelines