Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen med anbefalte steder å få justert/ mappet  powercomander (PC3) !? 

Så nære Oslo som mulig, men kjører gjerne litt hvis kvalitet og pris tilsier det. 

Takknemmelig for gode tips. 

0EB52F3E-95BB-41F0-BFDA-0138942B5188.png

Skrevet

Jeg tror Eker installerte benk 'nylig'.

Klev Tuning nevnes ofte.

Aner ikke hvor flinke disse er eller om de har nødvendig erfaring med din sykkel. Kanskje spørre Kämna og Biggelaar om de har spesifikk erfaring med ditt oppsett og kan selge deg en 'map'.

Skrevet

Ok, takk for svar.

Har gått med denne noen år nå, men usikker på om jeg burde få sjekket om oppsettet er optimalt eller bør justeres?

Skrevet

Det er ikke godt å vite hva som trenger justering eller ikke. Jeg hadde ikke brukt penger på PC'n før jeg var helt sikker på at ALT det andre var på stell. Er det det?

Skrevet

Hehe, kan ikke garantere det nei.

går bra så lenge jeg har litt turtall, men så fort jeg har litt småkjøring så smeller det i Potter og går i rykk og napp. Merker aldri noe ved akselerasjon eller ved litt turtall

Skrevet

Ujevn gange kan være der ved turtall også, men kamuflert av turtallet. Tviler på at PC'n skaper slike symptomer. Heller en av mange mange mange 'basics'. Slanger til, fra og i bensintank. Lekkasje innsugsgummibelger. Tennplugger. Bensinfilter. Innsprutsdyser. Ventiler. Har du elektronisk tomgangskontroll? Virker den? Rene innsugstrakter. Luftfilter. Eksosanlegg ok. En 996 kan, skal og fortjener å være et kontrollerbart villdyr - ikke en forkjølet ustabil pinlighet.

Skrevet

Joda, mulig det er noe der ved turtall også, men merker ikke noe til det. Usikker på hvordan Potter som satt på når PC´n ble montert, og har også endret drevinga i etterkant. Har kontroll på plugger, filtere, og trakter og belger. 

Har ikke kontroll på dyser og  tomgangskontroll. Ventilene ble justert ved stor service hos Eker sist den var der, men bør nok sjekkes også. 

Får gå over det jeg klarer selv, og evnt få noen med kunnskap til å sjekke hvis jeg ikke finner ut av det. 

Takk for gode råd

• Program

Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

• Nå er billetter til Kielfergen kjøpt og betalt. Det samme gjelder fergen fra Rotterdam til Hull i England. Begge deler uten angremulighet, så får vi se hvor lurt det var. Tillatelsen for å ankomme UK er også på plass. Jeg har imidlertid begynt å få litt "kalde føtter" med tanke på været i England og Skottland på høsten, så jeg holder på å tenke ut alternative løsninger. Dersom været i UK er helt på trynet når jeg kjører i land i Kiel, legger jeg kursen i en annen retning. Formen er ikke helt på topp for tiden så jeg vil ikke jage etter de lengste etappene i dagevis. Hvis været er bra i retning Tsjekkia og Østerrike så styrer jeg kanskje den veien. (Har en bekjent i Tsjekkia det hadde vært artig å svinge innom). Kanskje kommer jeg ned til Italia et sted. Jeg har 11 dager fra jeg ankommer Kiel, til jeg skal ta fergen tilbake, så Italia er absolutt innen rekkevidde, selv med min form.  Litt av luksusen med å reise alene er at planleggingen ikke behøver å overdrives eller diskuteres så mye. Jeg kan ta hver dag som den kommer, styre etter vær, form og innfall. Nå er det meste på plass med tanke på utstyr. Kjøpte en vanntett bag til å stroppe fast bak på sykkelen, (i tillegg til to små sidevesker) så nå blir det plass til både varmt tøy, kamera, verktøy og litt annet. Sykkelen skal få et oljeskift, så er den også klar.  I morgen er det tre uker til avreise 🙂 Jeg håper fortsatt på en fin tur til Skottland, men er forberedt på å utsette den til fordel for bedre vær et annet sted.
    • Jeg har funnet at jeg trives best med å måle bredde på en standard lenke, for så å forsøke å montere plata på klinkeleddet med lik tykkelse før jeg begynner klinkingen. Og kontrollmåle flere ganger underveis. Tar litt ekstra tid, men er verd det når det blir bra.  De fleste leverandørene oppgir både bredden på lenken, og tykkelse på pinner før og etter klinking. Ikke altid på esken bare. Det er små marginer, men 0,1mm krever ganske mye mere press.  Som det skrives lenger opp i tråden er det lurt å kjøpe med et ekstra ledd eller to. De koster lite, men løser MASSE når det blir for trangt. (og det gjør det jo en gang i mellom...)    Jeg har også funnet at det er forskjell på utvendig lenkebredde selv innenfor en størrelse kjede.  Som eksempel har 525 VX3 og 525 ZVM-X2 ikke samme lengde på pinnene og tykkelse på platene. Min sykkel har lite klaring, og det er ikke plass til det gromeste kjedet uten at det slites plass i svingarmen. (nå er det plass da 🤪)
    • Sjekk ut disse:  https://heedshop.eu/en_US/c/Multistrada-1200/72   Har selv Multi 950 fra 2019, og har hatt på disse i 5 år. Like fine nå. 
    • Jeg  kjørte selv  Multistrada et par år og det tar tid å venne seg til en så stor og tung sykkel, så ser behovet ditt. R&Racing har en del crash protectors til Ducati.  https://www.rg-racing.com/browsebike/Ducati/Multistrada_1200/2015/?ref=browsebikepicker Evotech har også en del. https://evotech-performance.com/search?type=product&q=Crash protectors
    • "Your google fu is weak" 😊🙃 Crash Bars 2015 Ducati Multistrada 1200s gir mange resultater. Nevner noen få; produsenten SW-Motech, butikkene Omnia Racing, Stein Dinse, Carbon4us og kanskje våge seg utpå ebay/AliExpress. Det hender at de som averterer ting til salgs ikke faktisk har/kan skaffe, men med såpass kurrante produkter så må(?) det finnes noe. Tar ofte litt tid, men en eller annen Multi-eier kan sikkert ha noe smart å tilføye....
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer