Dine bilder i Galleriet?
-
Program
Ingen kommende hendelser funnet -
Aktive Tråder
-
Av Christine R. · Skrevet
Det ser ut som en kul tur og flott landskap, gleder meg til å følge med videre. Og så er det hyggelig å se at Monsteren får kjørt seg litt 😉 -
Av stoppitide · Skrevet
Svært vakkert. Kan det være KI? ALDRI vise det bildet til Espen 🤪🤐 -
Jeg kommer tilbake til det med eksosen i «bygge-tråden» senere. Det finnes ikke noe kort svar på noe der enda… Litt tung morgen i dag. I går var jeg utslitt, men jeg våkner likevel tidlig. Ute siler regnet ned og det er en grå suppe over hele området. Det skal i teorien letne om noen timer, så jeg tar det rolig. Spiser frokost nede i «baren» mens jeg hører på lydbok og ser på livet. Etterpå får jeg hjelp til å få sykkelen ut av lagerrommet på baksiden, og starter dagens etappe. Som værmeldingen forutsa, så gir regnet seg til jeg drar. Det er riktignok vått over alt, en svært grov asfalt jeg ikke blir glad i, og en del løv og kastanjer i veien. Jeg kjører gjennom The Lake District, og får omsider det jeg har ønsket meg. Et fantastisk landskap. Frodige åser med beitemarker omkranset av steingjerder. Sauer i alle retninger, og gigantiske gamle trær som står spredt rundt i landskapet. Virkelig vakkert område. Senere tar GPS’en meg litt ut på villspor. Så - kjapt om GPS-en. Det er en Beeline Moto 2. Forrige versjon hadde en batteritid på en uke, denne påstår den har 15 timer tror jeg. Min døde etter 7. Men den viser veien på en mye bedre måte, og er en klar forbedring. De har en tilhørende app, som ikke koster en krone. Alle kan laste ned og bruke den med mobilen. Der kan man legge inn punkter på en rute, og så velge mellom FAST, FUN eller RELAXED. Jeg har satt den i FUN-modus, og da forsøker den å finne veier som kan være morsomme. I dag ender jeg en periode på det som vel må beskrives som mosegrodd traktorvei. Er lenge usikker på om jeg bør snu og finne en annen vei, men omsider kommer jeg ut på bedre veier. Veiene var så dårlige at jeg ikke orket å ta bilde engang. En stund senere kommer jeg omsider til Skottland. Jeg stanser ved skiltet langs veien og markerer det som seg hør og bør, med et Desmodromene klistremerke. «We claim this land» Jeg har også blitt litt bedre på dette med venstrekjøring nå, men må passe meg så jeg ikke slapper av. Må beholde fokus, så ikke automatikken setter inn straks jeg gjør noe annet enn å suse fram langs veien. Jeg kjørte feil en gang, og straks jeg «bare» skal snu og finne riktig vei, så holder jeg på å se feil retning etter trafikken når jeg skal krysse en vei… Utpå dagen begynner det å blåse skikkelig. Jeg nærmer meg kysten og vinden øker på. Jeg blir rett og slett nødt til å ta det litt rolig, og fokusere på å holde meg på veien. Litt regn dukker opp av og til, men mot slutten får jeg sol og tørre fine veier. Totalt sett en mye bedre dag enn den første. Nå er jeg på plass i Ayr, en liten by på vestkysten av Skottland. Fant meg en litt «posh» overnatting i et fint strøk. Her står sykkelen litt tryggere også. Orker ikke det styret med kjetting. Det virker som problemene med tyverier er vesentlig mindre her i SKottland. I morgen fortsetter jeg nordover, kanskje til Fort William og Loch Ness...
-
Av Jon Tangenes · Skrevet
Inspirerende! Gleder meg til fortsettelsen. -
Av stoppitide · Skrevet
Kjipt at man skal forholde seg til overhengende tyverifare hele tiden🤨 Jeg er glad i min Scorpio alarm med perimeter sensor og varsel på fjernkontrollen, men som mellomløsning får du kanskje kjøpe en kjetting? Selge lokalt for å slippe å drasse den med helt hjem? Hvordan skal eksosen måles opp og tilpasses fra og til UK og Norge? God tur nordover og videre🏍
-

Anbefalte innlegg