Gå til innhold

Gaffel Monster m.fl. bygget av Esp1tech SOLGT


stoppitide

Anbefalte innlegg

Gaffelen ligger egentlig godt i reservedelkassa, men kan selges hvis en entusiast ønsker BETYDELIG bedre fjæring på Monster/SS/ST og sikkert noen flere.
 
Like bra som, i mange tilfelle bedre enn, Ducati fabrikksÖhlins.
 
Bygget etter alle kunstens regler av Esp1tech i 2013 og overhalt i 2015. Anodiserte rør.
 
Avhengig av forventninger, bruksområde og ambisjonsnivå funker denne for førere fra 75 til 110 kg.

Kostet oppunder 10' og kan gå for ~6'



post-75-0-78974800-1490480289_thumb.jpg
post-75-0-28062000-1490480254_thumb.jpg
post-75-0-61851500-1490480216_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej:)

Jag har en Ducati s2r 800 2008 modell som jag önskar ny fjäder i framgaffel på.
Orsaken är att jag tycker den känns ”svampig” och för mjuk. Jag kör inte på bana så det är mest för att få bättre tilbakemelding och känsla på vanlig väg. Jag väger ca 88 kg.

Blir det stor skillnad från den originala tror du?

 

Mvh Andreas Wallinder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marzocchi-gaffelen på S2R800 er utstyrt med progressive fjærer og har dessverre dårlig demping. Budsjettvarianten er bedre, gjerne lineære, fjærer og tykkere gaffelolje. Merkbart bedre, men et stykke unna det du får med ordentlig ombygging.

 

Neste nivå er enkle cartridge-kits fra f.eks. Andreani eller Matris.

 

Så kommer vi til ombygging gjort av kresne fagfolk med kompetanse og erfaring, så som Esp1tech.

 

På toppen kroner gafler fra diverse Superbikes - montert i nye kroner eller innmaten transplantert inn i justerbare gafler fra Monster/SS/ST.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jag säger att jag är intresserad, vad är det lägsta du kan tänka gå i pris? var det du som hade dessa till salgs förra året?

Vet du eventuellt någon  som då kan skifta gaffel på cykeln för en god pris? Så klart en fagperson som kan. Jag kan tyvärr inte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har allerede ytterligere en annen seriøs interessent, så prisen er enn så lenge 6'. Den er verdt såpass.

 

Et hvilket som helst mc-verksted kan bytte en gaffel. Man heiser fronten og holder sykkelen stødig enten med depotstøtte bak eller en person som står ved siden av sykkelen. Deretter løsner man kaliperne, tar av hjulet og løsner skruene i styrehodene. Da glir gaffelbena ned og ut. Det burde holde godt med en time. Dreimomentet for de enkelte skruene kan du få av meg (hvis et ikke-Duc verksted vil ha den infoen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • Uttalelsen er ikke så gal. Den stemmer ok overens med det som står i vedlagte artikkel fra FEMAtoppene   https://www.femamotorcycling.eu/sound/  Jeg har lest om et krav om å teste i BÅDE andre og tredje gir. Full gass!!! Full gass skal gjøre eksosspjeld-triksene meningsløse.  Artige kommentar om hvordan enkelte land/produsenter synes å finne smutthull like store som VAG-skandalen. 
    • Jeg driver å skrur samme kåpe tank, sete og slikt, samt bytter bremse og kløtsj væsker. Og motoren starter latt og går veldig fint. Bestillte skilt i dag. jeg har ikke kjørt dn en meter enda (det blir kanskje i morgen) Men nå vurdrer jeg å feire "gjennombruddet" ved å melde meg på til banedag 16 mai😀 Co'n bør være ca 3.5% fikk jeg opplydt av løvaas i dag, så da kan jeg øke yttligere litt. Bare ikke tombangen blir for høy. Får jo ikke noen mulighet til å justere den, nå som jeg ikke borra det hullet☹️ Men etter jeg monterte litt (for) tette db killere i går går den vel allerde feitere, en det jeg innstillte (2.5%) ?
    • Anng. mapping av ECU, om til åpnere eksos: Er ikke det bare snakk om litt feitere blanding da? Det gjøres jo i såfall lett med et diagnoseprogram, og noen overgangskabler....
    • Det er mulig jeg tar feil med tanke på når katalysator kom. Min hadde ikke når jeg kjøpte. Foreløpig har ikke biltilsynet reagert når jeg har sagt det, så sitter stille i den båten enn så lenge.  Drømmen nå er å klare seg med en eksos, med mulighet for å ta ut noe på en eller annen måte. ECU har mulighet for flere mappinger. Skal være mulig å bytte mapping enkelt ved hjelp av knapper på styret, har bare ikke satt meg helt inn i det enda.  Firmaet som måler støy heter Oslofjorden HD senter AS, og holder til i Lommedalen. Jeg tok en telefon for å høre hvordan de foretar målingene. Ble møtt av en person som ikke akkurat gnistret av energi, som fortalte at: «vi kjører den i tredje gir, i 50-60 km/h, og måler.»  «Jaha» - sa jeg og lurte på om ikke de hadde et bestemt turtall, og omtrent hvor de sto og målte i forhold til sykkelen. »Nja - sånn ca ………………………. Hmm………………… tja ………………. 7-8 meter unna kanskje……..?!» Ikke noe spesielt turtall. Jeg kommenterte at å ligge på tredjegir i 50 er jo ganske snilt i forhold til støy. Joda - han var enig i det… Så nå har jeg tro på at det skal la seg gjøre. Men det er en lang vei før jeg kommer dit. Fikk hjelp av Kramek i Horten til å sveise litt på ramma. Hyggelig service og passe stort familiedrevet verksted. Har fortsatt noe som må lages til på ramma, så ikke helt ferdig enda. Må lage festeanordning til tanken, og festemulighet på innsiden av noen rammerør, til å feste ledninger til. Vil ikke ha ledningene festet med noe som går rundt rørene. Og takker for bidrag til min interne debatt om farger 🙂 
    • Hei, bare til info, når jeg kjørte Tindevegen i fjor september med bil da var det en del grusvei og veiarbeid. Dette var fordi veien ble ødelagt under ekstremværet Hans men kanskje de ble ferdig med den i fjor?  
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer