GĂ„ til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo.

Noen som vet Ärsaken. Plutselig forsvant indikatorlampene i dashen under kjÞring i dag. Blant annet blinklysindikator og fri gir indikator. Skjedde flere ganger pÄ turen ,og var ok etter stopp og start igjen. Spenningen viste fÞrst HI og ved neste sjekk etter fail, 5.1 V.

Siste 40 km gikk helt ok og spenningen viser nÄ 14.2 V

Er det et hickup eller bĂžr jeg parkere den frem til jeg har fikset den.

Hva kan vĂŠre problemet? Kjent problem?

Roger 

Skrevet

Listen er veldig lang og kan vĂŠre frustrerende

I den dyre enden av skalaen finnes en stor regning for feilsÞking og bytte av dyre deler (ecu, ledningsnett, instrumenter)

MellomnivÄ kan vÊre innplugging av diagnose (rimelig) og bruk av fagfolkets kompetanse og erfaring. Ofte treffer de raskt og erfaringsbasert.

Billigst er det som 'gÄr over' eller fikses av deg selv. Rense og smÞre flertallet av kontakter (du bruker vel ikke hÞytrykk?) Sjekket sikringer. Lete visuelt etter Þdelagte ledninger. Batteri i god stand (ikke bare spenning som teller)? Regulator ok (se etter brente ledninger/kontakter)?(1098 har hatt problemer med hvor varm den blir)  

Skrevet

Takk for svar. Har googlet litt og mange har hatt feil pÄ spenningsregulator. Uansett sÄ fÄr jeg ta en skikkelig gjennomgang av ledningsnettet og alle kontakter. HÄper pÄ at det ikke utvikler seg. Det er jo banedag igjen 28. Juni.

Skrevet

Har sjekket ladespenning og den er over 18V nÄr den gÄr i feil. Og det gjÞr den nesten hele tiden. Regner med det er spenningsregulatoren. Noen som er enig eller kan det vÊre noe annet? MÄ fÄ ordnet dette ASAP da vÊret er fint og sykkelen mÄ brukes sÄ mye som mulig. NÄ stÄr den til jeg har ordnet dette.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved Ä benytte denne siden godtar du vÄre PersonvernvilkÄr og Retningslinjer