Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har meninger om ettermarkedets rearset til Monster 1200 / 821? Burde jeg? Har veldig lyst på, både pga muligheten til å flytte opp fotpinnene og fordi de ser veldig kuuuule ut. Har også sett på muligheten for at dette kan drenere kontoen. Erfaringer noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, andre.bergheim skrev:

Gecko sine var betraktelig mer kontovennlige ja. De hadde jeg ikke hørt om. 
 

Og du har trolig rett i det med fjæring og geometri 🙂


 

Gecko har attpåtil vært omtalt her før og er å finne med et enkelt søk på "rearsets".  Hvem kunne tenke seg at hjemmesiden også er et oppslagsverk 😎 

Vanlig klagepunkt er diverse deler som skrapes nedi. Særlig på høyre side(?) Kan godt være at løsningen er høyere fotpinner, men da kan det plutselig være noe annet som går nedi.... Jeg har fjæringen som mistenkt nummer én. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, stoppitide skrev:

Gecko har attpåtil vært omtalt her før og er å finne med et enkelt søk på "rearsets".  Hvem kunne tenke seg at hjemmesiden også er et oppslagsverk 😎 

Vanlig klagepunkt er diverse deler som skrapes nedi. Særlig på høyre side(?) Kan godt være at løsningen er høyere fotpinner, men da kan det plutselig være noe annet som går nedi.... Jeg har fjæringen som mistenkt nummer én. 

Jeg gjorde jo et enkelt søk på rearset (uten flertals s’en) og da fant jeg ikke Gecko. Ser det er delte meninger på nett om et sett er et sett eller mange sett. Skulle du sett…  

For meg blir det med høyere fotpinner et forsøk på å få bedre forankring med det ytre beinet når jeg skal tøffe meg i svingene på bane 🙂  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp - du vil ha nytte av å lære deg å skru fjæring. Nyttig og gøy. Godt for sjelen å lære noe nytt. Dog skal det sies at Monsterfjæringen ikke blir 'race' før den er byttet ut. For deg er det allerede for sent - du er litt smittet - du er litt nysgjerrig og da kan du like gjerne booke time hos Esp1tech med en gang - slik at du får mest mulig ut av sykkelen din så snart som mulig. Det er sløsing med kjøreglede å vente.

Søket etter rimelige rearsets hadde funnet Gecko hvis du hadde søkt her på vår hjemmeside. Det var poenget.

Hmm... høyere knær for bedre forankring....   Frem med den gode gamle papp-menneskefiguren din og leke med vinkler og posisjoner. Har ikke pappfigur? Finn cycle-ergo.com og endre fotpinneposisjonen til de alternativene Gecko tilbyr. Ingen selvfølge at knærne kommer høyere av at føttene flyttes bakover + oppover. Du leser av endring i hoftevinkelen for å se om kneet er flyttet opp eller ned. VELDIG vanlig feil å flytte føttene bakover (rearsets) når det de fleste trenger er 'upsets' og/eller 'forwardsets'.  Japanske Sato Racing er eneste/en av få som lager slike varianter - logisk nok til det asiatiske markedet der folk flest er for korte i lortfallet til å ha nytte av faktiske rearsets.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer