Gå til innhold

Banekjøring, ABC og Egenerklæring


Anbefalte innlegg

HUSK: Deltagerne må sette seg godt inn i "Banekjøring ABC" før banedagene. Det er ikke voksent og trygt å krysse av i påmeldingsboksen UTEN å ha lest grundig. To minutter 👍

Banekjørings ABC erklæring justert 2024.pdf

 

De berømte banedagene våre er for nybegynnere og racere og alle i mellom. Gyldig Medlemskap i Desmodromene, den danske eller svenske Ducatiklubben må være på plass. Vi har instruktører og alt skjer i ryddige former for sikkerhetens, læringens og gledens skyld. Dispensasjon fra vanlige fartsgrenser er innvilget av Statens Vegvesen  Det er mange som er grundig hekta og det er ikke uten grunn - fantastisk morsomt 

Desmodromene dyrker et nært og tradisjonsrikt samarbeid med idrettslaget Nidhogg RR - vi er av samme slekta og utfyller hverandre. Således har vi kunnet arrangere gode banekjøringer for både førere med gateregistrerte sykler og lisensierte førere med dedikerte banesykler kjørende i egne grupper. Fra 50-60 Ducati baneracere i toppåret 2012 ned i en bølgedal med kun 10-12 baneracere på vår egen Ducati Weekend i 2021. Det er ikke bærekraftig og gjør at vi tar pause i den lisensierte racingdelen (RR) mens vi ser an utviklingen. Til gjengjeld blir det desto mer kjøring for skiltsyklene.

På de fleste dagene er det noen Gjesteplasser. Hvis Gjester/Medlemmer har bommet midlertidig på valg av motorsykkelmerke er det tilgivelig, men litt dyrere - man må også regne med å bli lettere hjernevasket og omvendt av gleden, samholdet og Ducatimagien....

 

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • stoppitide endret tittelen til Banekjøring, ABC og Egenerklæring
  • stoppitide klistret denne emne
  • stoppitide avklistret denne emne
  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • MERKEDAG 🙂  En kvart million kilometer Noen deler har vært med på hele reisen, andre bare på deler av reisen. Noe måtte byttes før det egentlig var naturlig, noe overraskende lenge etter det man forventet, noe for å oppgradere, noe for å pynte.  Først 199.999 som så ikke kunne telle lenger Så nytt instrument fra 0 til i dag, rundet 50.000  Takk til Ducati og alle som har bidratt med pleie, reparasjoner og vedlikehold
    • Bilde fra T3. Her subba hovedstøtta i et tidligere pass.På St'n kan man enkelt heve pottene, da følger støtta med opp. Fortsatt litt å gå på, på dette bildet her da...
    • Noen bilder fra turen. Selfien og det første er fra Andelva rasteplass, ikke så langt fra  Hurdalssjøen. Etter det glemte jeg at jeg hadde tatt med kameraet.... Det siste fra Vålerbanen, tatt av hobbyfotograf Kalle Husebæk. Går ut i fra at det er greit å stjele det. det ligger jo offentlig ute på Fb. 21 mil hver vei og 16 på banen, det holder for meg for ei stund. Men flere skulle på banen både Fredag og Lørdag...kanskje derfor mange kom i bil?
    • Vet ikke hvor de enkelte dekk produseres, men er relativt trygg på at disse produsentene ikke risikerer sine gode navn og rykter på en udugelig fabrikk. Noe av den voldsomme prisøkningen er visstnok at mye av dette ble laget i Russland. Hvis det var ok, så er nok de beste kinesiske fabrikkene også innafor. Metzeler har suksess i sport touring segmentet med sitt ganske nye 01. Store fremskritt fra de fleste produsenter fremdeles. Artig at de får til det. Det dekket ville jeg valgt hvis jeg ikke hadde ganske store forventninger til mine dekk på bane.  Vi har for tiden ikke en konkret dekkavtale blant medlemsfordelene. Usikkert om det er mer å hente enn det man lett får på egenhånd, så det er ikke sikkert vi etablerer ny avtale. Dessuten er mitt inntrykk at de fleste sliter mer med å få lagt om enn å kjøpe dekkene billig. Vi får se. 
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer