Gå til innhold

Modig ytring fra en politimann


Anbefalte innlegg

  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • 1. Etg ikke åpent. McCafe da? Ok den. Morgentur😎 Kongsberg, Notodden, Nordagutu, Kvelde, Sandefjord, Tønsberg før kl 11
    • Haha, "disse må da kjøre fortere, eller bytte til gatedekk" 80 grader, da brenner du handa om du skulle finne på å sjekke tempen på dekket... Men takk for info. Da ble jeg litt klokere rundt temaet dekk. Da styrer jeg unne da mest ekstreme "gate" dekkene, som kan forvarmes da.
    • Hvor stor er en fisk? "Banedekk" er en vid kategori. De sportsligste som har litt mønster og fortsatt er gategodkjent - tipper 60-65 grader. Dit kommer man lett i Syden med 35-40 grader i skyggen, 50-55 i solen og 60+ i asfalten, men altfor sjelden i Norge. Da er det enkelt og greit ikke spesielt bra. Racingdekk/slicks forvarmes til drøyt 80 grader og kjøres gjerne enda varmere. Mange moderate racere i kaldere klima som opplever at varmen forsvinner i løpet av passet/racet og det blir glattere. Disse må kjøre fortere eller bytte til gatedekk.
    • Sport-touring,  ja. med hovedvekt på sport, fikk jeg intrykk av da jeg leste på Continental sidene. Hva er optimal varme for et banedekk da, sånn at men nesten brenner seg på det?
    • Avsnitt 1: jepp! Avsnitt 2: jepp'ish - hvis vi presiserer at de oppnår sin beste ytelse tidligere i kjøringen/ved lavere temperatur. Akkurat der og da KAN de yte bedre enn et sportsdekk som ikke har nådd sin optimale temperatur.  Avsnitt 3: kjenner ikke Conti. Du beskrev dem som sport touring?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer