Gå til innhold

Har noen en brukt tank til Monster 600?


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er ny med Ducati, men kjenner motorene fra min Cagiva Elefant 750 fra 1989. Nå har jeg kjøpt en Monster 600 fra 1998, og den skal pusses opp. Største problem er bensintanken, den er gjennomrustet over et stort område. Ser at Ducati etter hvert gikk over til plasttank på Monster, og metalltank er vanskelig å finne brukt. Ny koster kr.15.000, så det er uaktuelt.

Har noen her til salgs en brukt tank som kan passe min M600 fra 1998?

Vet dere om jeg kan bruke en plasttank? Ser at de er tilpasset innsprøytingspumpe, men det lar seg vel modifisere? 

Setter stor pris på svar, her er sikkert mange som kan mye om Ducati og Monster.

 

Mvh

Ivar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen og gratulerer!

Hvis du klikker "Endre" på første post så kan du også endre overskrift - til noe mer generelt spørrende om også de neste spørsmålene. Du vil trenge det 🤪 🤣

Plasttanken har en større bunn-plate (som pumpe, filter osv fester på) og den kan nok brukes på din 600 også. Samme patent på alle (?) innsprut-modeller - noen metall og etter hvert noen plastikk.

Plast har et eget problem. De absorberer fuktigheten som ethanol binder og vil, mer eller mindre, svelle i en eller flere retninger. Jeg har fått tanken trukket med Caswell innvendig og er pga den profesjonelle +++ utførelsen kvitt problemet. De fleste nøyer seg med å tømme tanken om vinteren og sette den til tørk - gjerne med vifte på. Da krymper den endel - ofte nok til at svelling ikke lenger blir et praktisk eller sikkerhetsmessig problem. Brukte plasttanker er ofte svellet mye, men du kan jo ha flaks...

Forhandlerne har ofte endel brukte deler liggende. Sjekket det? Hvis du vil være litt storkar kan du jo kikke på alu-tank fra f.eks. japanske Beater 😎

 

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Ivar Johannessen endret tittelen til Har noen en brukt tank til Monster 600?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer