Jump to content

Turrapport 2 - 2 dagers tur


Recommended Posts

Hei,

Erik og jeg kjørte en veldig fin 2 dagers tur til. Rundt 1000km på to dager, så relativt hard kjøring men veldig fine veier og perfekt vær.

Dag 1: Hovedsakelig via E16 til Jevnaker og E7 via Gol bare for å komme relativt raskt til den fine delen. 50 til Aurland og over fjellet til Lærdal. Ferge fra Fodnes og via Sogndal, Luster og Bøverdalen til Røisheim Hotel for overnatting.

Dag 2: Bøverdalen tilbake og via Tindevegen og Fagernes ned til Dokka. Langs østsiden av Ransfjorden til Brandbu og 180 over til Hurdal. Langs østsiden av Hurdalssjøen og langs Vorma og Glomma tilbake.

Igjen en veldig fin tur og denne gangen med superfint vær men 5 grader over fjellet. Nå gleder jeg meg til Vågslitun neste uke, håper vi også får fint vær.

 

 

 

Tour.png

IMG_5324.jpeg

IMG_5325.jpeg

IMG_5331.jpeg

  • Liker 2
  • Takk 1
Link to comment
Share on other sites

12 minutes ago, stoppitide said:

Herlig!

Var dere fornøyd med Røisheim? Jeg var der for noen år siden og likte det veldig godt. Nye drivere siden den gang - tilsynelatende med samme ambisjonsnivå👍

 

Ja, vi har vært der før og testet det nå med de nye drivere.

De fortsetter den forrige stilen med lokal kortreist mat. Var en veldig god 4-retters middag og god frokost.

 

  • Liker 1
Link to comment
Share on other sites

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
  • Aktive Tråder

    • Så får man altså av og til betalt for å være litt engasjert i Ducatisme 😎  Stor underholdning og god stemning! Det er bare fordi jeg kjenner DMF at jeg tror på historien. Den involverer Beater tanks fra Japan og en herre ved navn Galluzzi.   Hvis du ikke får logget inn så er den i korte trekk: "showerfan" selger sin ubrukte Monster aluminium tank fra Beater i Japan. Allerede her er historien ganske flott, men det skal aksellerere rått.   Solgt på dagen fra Ebay.   Til Miguel Angel Galluzzi. YES!!!     https://ducatimonsterforum.org/index.php?topic=79954.new#new    
    • Joda, det siste der har jeg gjort. Men kan sikkert bli bedre på det, og på å rense skiver og klosser. Ja, Oron, skal det være. De ser helt like ut som de orginale, bortsett fra at navene er farga sorte. Den brukte skiva bestillte jeg før jeg var klar over de lave prisene hos Capri Moto. Den hadde kun fem hundredeler slitasje (om den var 4.5mm ny), blank og fin, og minimalt med riper. Prisene hos Motorradt. er ofte lave, og man betaler kun det frakten virkelig koster. Så ja, jeg var nok heldig med den. Men alle de andre brukte skivene jeg fant på ebay, i løpet av noen timer. er nok ikke verd det. Her var det mye mer eller mindre skrot, høye priser og høy frakt. Blir litt som om jeg skulle lagt ut mine gamle til tusen kr stykket... Med mindre selger har sjekka skivene nøye, bør han forstå at en kjøper tar en viss risiko ved å kjøpe slikt brukt. Og prisen bør være deretter. Nå er det greie returordninger på ebay da, men mye styr med montering, ev. demontering, sende tilbake og prøve å få igjen momsen. Skiva jeg kjøpte var ikke sjekka nøye, men den lave slitasjen samt god pris ga, meg en god feeling. Nå har jeg ikke prøvd den på veien enda. Men jeg kunne ikke skjenne noen ujamnhet ved en "manuell test".    
    • Brembo Oro vel? Ikke original, men gjør samme jobben - kanskje bedre til og med. Oro skivene er ganske rimelige. Lønnet det seg å kjøpe ett stykk brukt skive fra et annet sted? Klossene ok på gate og overveldende på bane. Koeffisienten ser ut til å være oppunder der mine ligger. Kjempegod følelse. Gratulerer Den vanligste grunnen (ganske godt, men ikke bombesikker begrunnet påstand) til at skiver blir skeive er ikke at de slår seg pga temperatur, men at klossene, som ligger litt på i mangel av flyt, setter av belegg på samme bittelille forhøyete sted hver omdreining. Etter så og så lang tid er den mikroskopiske forhøyningen blitt stor nok til å gi symptomer som ligner skeive skiver. Usikkerheten min på dette punktet dreier seg også om hvorvidt sinterklosser setter av slikt belegg på samme måte som organiske.... Uansett: Pusse jevnlig med bremserens, skrubbesvamp, smergel eller lignende for å forebygge. Gjerne snurre knappene med en drill-stjerne-bit samtidig som man sprayer med bremserens - for å holde skivene så flytende som mulig (, men det tipper jeg du visste) 😉
    • De presterer bra i WSBK testene 😎 https://www.worldsbk.com/en/news/2025/Important to see if I have to change my style a bit Alex Lowes Bassani reflect after Bimota 12 at Jerez on Wednesday  
    • Jeg endte opp med å kjøpe ei brukt men fin orginalskive fra Motorradteile Hannover. Og fra Capri Moto, ei Brembo Orion, er vel orginalskive det også tror jeg. Og to sett Brembo 07BB33SR Sintered Racing klosser.
×
×
  • Create New...

Important Information

Ved å benytte denne siden godtar du våre Privacy Policy og Guidelines