Gå til innhold

Til fjells i tre dager 8. - 10. august Kvitfjell + Idre fjäll. FULLT, men prøv gjerne


Anbefalte innlegg

Anne skrev (På 29.7.2025 den 19.54):

Noen som vil samkjøre fra f eks Kiwi Lyngås eller Esso Sundvollen?

Møtes på Esso Sundvollen mellom kl 10-1015. Avreise fra Sundvollen kl 1015. Da er det tid til en liten omvei opp til RV4. Møter Minnesund gjengen på Lygnasæter. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Anne skrev (På 29.7.2025 den 19.54):

Noen som vil samkjøre fra f eks Kiwi Lyngås eller Esso Sundvollen?

 

perern skrev (På 30.7.2025 den 22.42):

Møtes på Esso Sundvollen mellom kl 10-1015. Avreise fra Sundvollen kl 1015. Da er det tid til en liten omvei opp til RV4. Møter Minnesund gjengen på Lygnasæter. 

Er med på den ruten. Tenkte jeg skulle kjøre fra Sande klokken 0900 og vil da passere Lyngåskrysset rundt 0930 er vel da på Sundvollen ved 10 tiden.   

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

perern skrev (På 30.7.2025 den 22.42):

Møtes på Esso Sundvollen mellom kl 10-1015. Avreise fra Sundvollen kl 1015. Da er det tid til en liten omvei opp til RV4. Møter Minnesund gjengen på Lygnasæter. 

Jeg prøver å bli med dere fra Sundvollen. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stoppitide skrev (42 minutter siden):

image.jpeg

"Dæven - se deee syklene" foto: Gunnar

Mulig han var mindre imponert over mønsterdybden Monsteret, kan melde om nypålagt dekk på siste etappe, og trygg retur til Oslo.

Takk til alle for nok en flott tur! Ekstra takk til Ole-Petter og Eddie for å ha tryllet frem dekk og skift på en søndag godt utenfor allfarvei 🙂

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petter Nyheim Larsen skrev (10 minutter siden):

 

Mulig han var mindre imponert over mønsterdybden Monsteret, kan melde om nypålagt dekk på siste etappe, og trygg retur til Oslo.

Takk til alle for nok en flott tur! Ekstra takk til Ole-Petter og Eddie for å ha tryllet frem dekk og skift på en søndag godt utenfor allfarvei 🙂

Service above and beyond, som det heter.  Godt å høre at du kom hel frem. Ganske rått hvor fort det slites mot slutten. Takk for deltagelsen!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for en flott helg til tross for et par "skjær i sjøen"! 😉 Etappen Idre - Alvdal var akkurat passe på Monster med to på og vond hofte.  Takk så mye for hjelp ifbm. "hikken" til st3'en og takk til Trond som tok på passasjer.  Fantastisk service fra Viking/Amcar - sykkelen var i hus her hjemme allerede samme kveld! Når vi selv kom hjem måtte jeg jo prøve nøkkelen  i sykkelen.... startet momentant!! Det har den også gjort 3x til etterpå! 😅 Det gjør jo feilsøkingen litt "morsommere" 😬 Lite kjøring på Tove, men vi kommer sterkere tilbake! Hilsen Tove & Terje

Messenger_creation_A87D2528-3434-4CF7-9C01-3EA738F0A79B.jpeg

Messenger_creation_9C22EF41-97F5-4A69-B3C1-19AB60C6ED1E.jpeg

20250809_101437.jpg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 påmeldte til en såpass krevende tur er SKIKKELIG BRA. Takk skal dere ha! 

Tørt og fint føre tre dager i Norge. Ikke verst. 15 - 22 grader. Utendørs skinn-/kjøredresspils både fredag og lørdag☀️🍷  Både Gudbrandsgard og Pernilla Wiberg hotell disket opp med delikatessemiddag, godt over forventet norsk turiststandard. PW hotell har konsekvent rotet med våre bookinger i hvert eneste år vi har vært der. Hver jævla gang. Statens vegvesen (eller er det fylkets ansvar?) får også strykkarakter - rufsete asfalt oppe i høyden (Friisvegen og grensestrøkene). Jeg prøver å få til et proffere og mere strømlinjeformet opplegg på hotellet. Slik det er nå blir bare frustrerende og slitsomt. Vegstandarden får jeg gjort lite med, men kikker på kartet og finner kanskje en asfalt-smoothere vei mellom Gudbrandsdalen og Idre. Hvis vi vil prøve en gang til.

Av 18 på listen måtte en kaste inn håndkle før avreise. Omtrent 8 fra Minnesund. 6 påhengere fra Lygna. 2 lengrekjørere i velkomstkomite på Vinstra. En elektronikk-streikende sykkel sto igjen på Lygna (hjemme igjen nå) og dens fører omplassert takket være dagens helt Trond B. Fastlegen møtte direkte i Vingrom. Tror det skulle bli 17? 

To med nedslitte dekk ga seg mens leken var god(ish). To bor oppi der og kjørte kort vei hjem. En på tvers av Norge til videre touring. En ganske fersk fører kjørte eget opplegg hjemover.

Hovedgruppen fulgte sporene fra den klassiske Veien-ruten i retning Oslo på søndagen. Lekre veier langt fra folk, lite trafikk og deilige svinger.

 

Samling 1 på Lygna.

S6001468.JPG

 

Litt transport mot Gjøvik, bakveier i Landåsen, bensin og fika i Dokka. Så broom over til Vingrom og hektet på flere deltagere. Derfra opp gjennom Espedalen - her fra benstrekk og lefser i Saksum (dal?)(øvre?)

S6001469.JPG

Fremdeles Espedalen

S6001470.JPG

 

Første gruppe ankommet Gudbrandsgard. Hyggelig gjensyn med dette flotte hotellet midt i OL-utforløypa, som man heldigvis har klart å holde fint oppgradert/pusset opp. Opptur med sjeldent bra mat.

S6001471.JPG

 

Lørdag racing Friisvegen over Rondane. På bekostning av plomber og ryggskiver, men lekkert så det holder. Noen av deltagerne. Resten kjørte eget opplegg - roligere/lengre/flere eller færre pauser. Avtalt samlingssted ved gamle Tiur'n Koppang.

S6001472.JPG

 

Her ser man grunnen til å kjøre Friisvegen kontra den vanligere veien over Rondane. Nesten null trafikk, men altså rufsete asfalt omtrent en tredel av veien.

S6001473.JPG

 

Mer Rondane-landskap

S6001474.JPG

 

Langt inn i Renndalen er det fin asfalt, men igjen endel rufs før/etter Drevsjø. Bra med en gang man er over i Sverige. Snodige saker. Lunsj/fika nr to. Gruppe nr 2 kom før gruppe nr 1 og rakk Systembolaget i Idre. Koselig pause lell.

S6001475.JPG

 

Ekstra km på disse to (som brukte opp dekket til PNL), men hadde kost seg. De fikk også skviset inn en rask skinndresspils og visstnok en dusj. 

S6001476.JPG

 

Nesten alle syklene på plass til vorspiel. Lekker pynt rett utenfor spisesalen.

S6001477.JPG

 

T & T, koselig🙂

S6001478.JPG

 

Snart middag!

S6001479.JPG

 

Resepsjon/Lounge fra PW med mange av hennes souvenirer fra karrieren

S6001480.JPG

PÅ GJENSYN 🙂 

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for en flott tur! Spesielt takk til Aleksander, Per og Torbjørn som hjalp meg på Vinstra da pluss-polen på batteriet rett og slapp knakk tvert av og sykkelen var død. Batterivarsling i bakken ned mot Vinstra og fullstendig død ved stopp ved bensinpumpen. Men vi var ikke mer enn 250 meter unna en ganske ny Biltema-butikk, og jammen meg: der hadde de batteri. Så etter 45 minutter mekking var jeg og sykkelen og de tre gode hjelperne på vei mot Gudbrandskard.

Så spesielt takk de til tre nærmeste på bildet!

 

Desmodromene fjelltur-1.jpg

 

Alltid litt lur, denne mannen!

Desmodromene fjelltur-2.jpg

 

Strøken oppstilling!

Desmodromene fjelltur-5.jpg

 

Velfortjente tøfler til spa-kongen Per

Desmodromene fjelltur-4.jpg

 

Friisvegen!

Desmodromene fjelltur-6.jpg

 

Torsby og lunsj

Desmodromene fjelltur-7.jpg

Desmodromene fjelltur-8.jpg

Desmodromene fjelltur-9.jpg

Desmodromene fjelltur-10.jpg

 

Sees neste gang!

 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider


  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • Oslo onsdag meldes tørr og 10-12-13 grader. En av de siste mulighetene? (ganske uvedkommende, men Torbjørns blinkskudd fra Dolomittene 2017  pynter enhver tråd)
    • 996SPS'en kommer til å bli solgt av mine arvinger.
    • Selg 996'en og skaff en Giulia. Du kan ikke vente til hele listen er oppnåelig.
    • For å dra ting litt tilbake på jorda igjen. Ja - vi kan ha forskjellige lister. Det kan være kjendiser du får "lov" å ligge med av dama, Bugattier og F40'er du kun ser på Youtube, stereoanlegg som koster 4 X Superleggera og båter som koster mer i vedlikehold enn årslønna di. Og så har vi den litt jordnære lista, og den begynner også å bli uoverkommelig smått om sen. Men kanskje ikke likevel, om du er litt tålmodig? Jeg har jo allerede en 996SPS, den tror jeg ikke er så lett å finne for hvermannsen. Å finne en i dag er dyrt. For ikke å snakke om en 888SP. En noenlunde pen 911SC - det er mange som har forstått at det er den beste bilen som har kommet ut av Zuffenhausen og prisen er høy. Og god gammel Bertone Coupe - Giulia - med den fantastiske NORD-motoren - er jo i mine øyne det vakreste som noensinne har kommet ut av Milano. Den koster også mye akkurat nå. MEN: Prisen på Jaguar E-Type og lignende er på vei ned. Alt som var kult på 60-70-tallet blir mindre verdt. Det er fordi de som drømte om slike kjøretøy har blitt 80+ år gamle og ikke kan kjøre mer. Og den bølgen treffer stadig yngre markeder. Det vi (50-ish) likte da vi var unge ligger høyt i pris, fordi vi har penger og tid til å anskaffe det vi drømte om. Akkurat nå, men kanskje ikke mer enn 10 år framover. Så jeg tenker at jeg er en skikkelig anakronist, og at prisen på kamskaftere muligens går ned, og kanskje kan jeg bli pensjonist med kamskafter om en 20 års tid 😉  Men i mellomtiden lever drømmen om en -78 900SS, -81 911SC og -71 Giulia i garasjen 😉   
    • Jeg har kjørt 204-hk-versjonen av 911SC. Jeg var ganske risikovillig den gangen, og fikk tilbud om å kjøre en slik t/r Strynsvatn Camping - Stryn Sentrum en gang rundt sen nitti. Vi var en litt broget gjeng på campingen. Jeg måtte ned fra campingen til sentrum for å ta ut penger(!) til leie av hytte. Fikk tilbud fra en Bergenser jeg hadde pratet med i fylla kvelden før om å "Ta Påååårrrrshen"  da jeg prøvde å åpne døra på den ytterst kjipe leiebilen vi hadde den gangen - jeg og min daværende samboer. Så da tok jeg Porschen. En 1981 3.0SC med påmontert bakvinge, men ellers standard. Eieren skrøyt av en tid Bergen - Stryn på mindre enn 3 timer om man tror på det. Saktekjøring kom med publikum, jeg kom meg ut av campingen uten å kvele motoren. Og så startet jeg å kjøre. Ohj. For en gokart. For en følelse med alt. Heldigvis visste jeg allerede som 25-åring at man ikke skal slå av midt i svingen på en 911. Men vet alle det? ;=)      
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer