Gå til innhold

Korte turer med utgangspunkt Sundvollen

Anbefalte innlegg

Mc sesongen har akkurat startet for meg nå. Noen småturer har det blitt, i dag en deilig tur opp til Røykenvik ved Randsfjorden. Tilbake til Roa og videre på småveier tilbake til Tyrifjorden. Det reiv godt i nesa en del ganger, bøndene har begynt å spre møkk og det lukter ikke akkurat Chanel No 5🤓. Multistradaen er en fryd å kjøre og jeg blir bare mer og mer fornøyd. Ikke alle veier er feid ennå, så det er nok greit å ta det litt med ro. 

Fin ettermiddagstur fra Oslo og omegn, bare unngå RV4 som er kjedelig og trafikkert av bilister med og uten uniform.

Mange fine turer i denne delen av Buskerud og Innlandet med grei avstand for de som bor 5-10 mils omkrets fra Tyrifjorden. 

Jeg legger ut noen tips utover i sesongen.

IMG_4558.jpeg

Røykenvik med utsikt utover Randsfjorden.

IMG_0218.png

Dessverre har det blitt få tips fra meg angående turer i området med utgangspunkt Sundvollen. Litt seint i sesongen, men det kan være noen fine ettermiddager og helger fortsatt. Dette er ikke lengre turer enn en kan kjøre i løpet av en 1-3timer. 

Brandbu-Lygnasæter (fin kaffestopp)-Skrukkelia-Maura-Gamle Hadelandsvei (er tildels humpete)-Roa. Skrukkelia er ny asfaltert og er fantastisk å kjøre med deilige svinger. Noe av det beste i distriktet. Den er mest morsom øst-vest, så snu gjerne retningen.

Etter det er mulighetene flere om man skal videre sør/vest/nord. 

IMG_0259.png

Her er en tur med litt forskjellige vei alternativer. Litt kjedelig første strekket til Noresund, men ikke så spennende alternativer. Etappen fra Bjøre-Eidal er helt konge. Fin asfalt, høyfartssvinger og vanligvis lite trafikk. Kaffestopp på Blaafarveværket er hyggelig. Hvis man kjører litt tilbake etter kaffestopp og til høyre over brua (FV146) mot Geithus, så er det en morsom strekning og interessant når en kommer til Gravfoss kraftverk litt før Geithus. Vikersund-Sylling er også en favoritt, deilige svinger og kan være litt utfordrende i enkelte partier. 

IMG_0265.png

Blaafarveværket

IMG_1616.jpeg

Gravfoss kraftverk

IMG_0268.jpeg

• Liker 2
  • Takk 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer