Gå til innhold

Tekniske løsninger på Multistrada V4S

Anbefalte innlegg

Multistrada V4 har mange tekniske løsninger og noen som ikke har vært på noen sykler før.

F.eks. Adaptiv cruise kontroll med blindsonevarsling. Dette fungerer overraskende bra på kjedelige veier med mye trafikk.

Mulighet for navigasjon i displayet har ikke Ducati tidligere hatt. I Touring og Enduro mode er det tilgjengelig.

Ducati skriver at det skal være kostnadsfritt, men jeg får se når prøveperioden på 7 dager er over om den fortsatt er tilgjengelig.

Jeg har lyst til å prøve det på fjellturen nå til helgen.

Koplet mobilen med BT til sykkelen med Ducati Connect. Lastet ned Sygic navi app.

Det har tidligere ikke fungert så veldig godt, så derfor har mange montert egen Navi skjerm over displayet. Jeg synes det blir vel mange skjermer, så ha kjørt med mobilen på holder ved siden av. Fungerer greit, men Google maps har sine svakheter. 

Jeg er spent på hvordan det fungerer i praksis og om jeg liker det.

Fortsettelse følger underveis eller etter testen for de som er interesserte.

Her er noen bilder fra tatt fra en video som Ducati har laget. Jeg får ikke tatt bilde med mobilen for da forsvinner tilkoblingen. 

IMG_0243.png

IMG_0244.png

IMG_0242.png

IMG_0241.png

IMG_5030.jpeg

IMG_5029.png

IMG_5028.png

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er dag 1 av testingen over. Jeg er fornøyd med hvordan navigasjonen ser ut i displayet, god oppløsning og lett å se. Full info på alt en trenger i instrumentpanelet, så en går ikke glipp av noe.

Jeg planla turen på forhånd og alt så bra ut da. Underveis så skjønte jeg ikke hvorfor navi ville ta meg av planlagt rute.

Siste etappe mot endepunktet kom jeg bare lenger og lenger vekk fra målområdet. Når jeg sto på plassen for overnatting sto det i appen at jeg var 1t 30m fra stedet!

Jeg er veldig skeptisk til om Sygic fungerer som det skal. Alle alternativer som unngå motorveier, grusvei osv er slått av, allikevel vil den kjøre omveier og ikke til riktig destinasjon. 

Neste etappe på turen er jeg spent på om fungerer. Det ser ikke bra ut foreløpig, da den ikke vil at jeg kjører en veistrekning som jeg prøver å legge inn. 

Ja ja, vi får nå se hvordan dagen går og om jeg kommer fram til planlagt destinasjon eller havner et helt annet sted😵

I dag lørdag så plottet jeg inn Friisvegen fra Ringebu over til Atna og videre til Idre fjäll. Av en eller annen grunn ville den ikke godta Friisvegen men legge en annen rute. Vi kjørte Friisvegen som planlagt og det merkelige er at den ikke vil re kalkulere ny rute underveis. Helt håpløst og jeg skulle gjerne visst hvorfor😕 Når vi kom ned på RV3 så geleidet den meg fint videre til Idre.

Da har vi ankommet Pernille Wilbergs hotell på Idre fjäll etter kjøring på tildels humpete veier. Multistradaen spiser humper til frokost, men en del andre sliter mye på de værste strekkene.

Pit stopp i Espedalen.  

IMG_5031.jpeg

IMG_5046.png

IMG_0245.jpeg

IMG_5040.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 3 fra Idre fjell og hjem.

Det startet med at Ducati Connect appen ikke ville kople seg på sykkelen. Jeg kjørte med Sygic appen på mobilen og det fungerte bra…. Bortsett fra at den ville dirigere meg litt andre retninger enn det jeg satt pris på☹️ Ved første bensinstopp for de med små tanker, fikk jeg tid til å slette Ducati Connect appen og laste den inn på nytt. Vipps så var den koplet til sykkelen😁 Etter det fungerte det fint hele veien hjem👍

Konklusjonen foreløpig er at jeg ikke helt stoler på om dette fungerer bra nok og det gir meg hodebry, som ikke er greit.

Veldig synd da oppløsning og bruker egenskapene når den fungerer er veldig bra. Det blir nok litt mer testing før jeg konkluderer helt, hvis den fortsatt er gratis om noen dager.

Det ble 114 mil på meg i helgen, jeg fant fram på tross av trøbbel med navi.

Foreløpig ikke verdt å betale for da en ikke kan stole på riktig info underveis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer