Gå til innhold

Minneverdige kommentarer om våre Ducatier


Anbefalte innlegg

(fra gammel tråd) Kom med dine ferske kommentarbidrag fra de uinvidde   B)

 



Kjære far pekende på Monsterns åpne ramme og motor - " når skal du gjøre den ferdig?"

Beste jeg har hørt fra andre... "Den ser sinna ut, hvis du velter den er jeg sikker på at den reiser seg opp av seg selv og grisebanker deg"

Dere med tørrclutch har sikkert flere

***************

Ropt fra bil i lyskryss:

"Hei! Kan du være litt stille, jeg prøver å få med meg når lyset skifter...."

***************

På MC tur med 748 og to venner med xjr1300 og R6.

Og de sier : Fytte i hælvete det er rå lyd i tunellene av den Duccen.

***************

Etter at jeg stolt viste frem bilde av 1098en til en bekjent, fikk jeg følgende kommentar:

"Flott den. Er det en Honda?"

****************

På Texburger'n for noen dager siden:

"Jeg tror registerkjedet ditt er utslitt, det rasler fryktelig mye i det..."

****************

Skulle besøke en venninne som er frisør.

Stakkar, tror det er noe feil på sykkelen din, det rasler som om noe er røket i motoren.

Du hører det sikkert ikke bak hjelmen

****************

Stod på Holms cafeteria i fjor sommer da en far med to sønner--- ca 8-10 år gamle kom bort og sa: "Ja? Skal du kjøre snart?"

Neeei kom akkurat jeg?? "Javel men du får bare starte den opp og gasse på, for gutta skal nemlig høre en Ducati før vi reiser videre"

Jeg starter lydig opp og han sier til sønnene. "Dere skjønner at dette er det eneste so gjelder ?? Hehe God tur videre"

900 ss med termignoni og åpen clutch.

*****************

Har mange, men eit par stk:

Det hørtes ut som ei vandrande natur katastrofe idet du kom mot tunellopningen (sitat fra ei som satt i ein bomstasjon, og lurte jo på kas fart eg hadde Stick out tongue 996 med 52 mm anlegg)

Idet du passerete meg small det i bilen som flytta på seg ut mot kanten.

Trudde det var ein amerikaner med dårlig eksosanlegg som kom.

Den beste var når eg kom ut av ein tunnel på vei til Bergen, med 999´n, god pådriv som vanlig og ved utgangen stod ein turist med kamera, klar, og filma meg idet eg passerte rasteplassen dei stod på, som god desmodrome drog eg meir på for å gi mest mulig valuta for mannen

*****************

Klippet fra Käemnas beskrivelse av en av deres brukte motorer for salg. Legg merke til bruken av to (!) utropstegn:

1098 Engine


1098 S engine from first owner with 6000 kms. From scandinavia slowly driven !! With new belts,light billet flywheel and valve adjustment .
EUR 4300,-

*****************

Fra gårdagens tur:

En liten gutt står ved veien i asker å roper til meg mens han vrir hånden. Jeg tenker javel, og gir full gass med clutchen inne. SF`en med fullt racing termis bråker såpass at gutten skvetter så han hopper for deretter holder seg for ørene..

Når jeg ble stoppet av politiet i fartskontroll spilte politimannen rollen som bekymret politi - med stor påklistret skepsiss mot dette farlige leketøyet. Etter at boten var skrevet ut og formaningen om roligere atferd var levert, kunne han ikke dy seg. "Jævlig fin lyd av den ducatien din" ble ropt fra bilvinduet i det han dro videre.

*****************

Kompliment om 916 designet :

En elev ved trafikkskolen kommenterte min 99 mod 996; "er den helt ny?"

Tidløst kan man vel si :)

*****************

Fikk en lignende av en kollega på jobben, om min 95 mod. 750 SS: " Fin den ducatien, er det årets modell?"

*****************

Jeg sto på utsiden og vasken Monsteret for å kunne sett den inn for vinteren, når jeg var ferdig startet jeg den og lot den gå litt så jeg kunne høre på go'lyden før sesongen var over..
Jeg kjørte den så mot inngangsdøra og stoppet den..

Den gamle nabofruen stakk hodet over verandakanten og kommenterte lyden med... "Har du skrudd den sammen selv...?"..............*kremt*

Forventer at når jeg begynner å kjøre sykkelen, kommer det vel kanskje fler kommentarer på lyden fra tørrclutchen :P

******************

Kom att tänka på en kommentar jag fick för många år sen när min svigerinne såg min (numera sålda) 748 första gången:

"Å herregud, og min mann tror att HAN SIN motorsykkel er fin!" (Han hade en Honda.)

******************

Ung, blid & hjelpsom mannlig ekspeditør på Anton Sport Høyfjell, jeg er innom i skinndress.

Han: Hva slags sykkel kjører du?

Jeg: Ducati Hypermotard.

Han: Aaaaahhhh, jeg synes det luktet to-takts-olje av deg, ja!!!!

Jeg: Eeeehh, hæh..?

Han: To-takts-olje! Ja, det er sånn crosser med gatedekk, ikke sant..?

*******************

En kompis og jeg var på vestlandstur og tok en kaffe på cafeen ved trollveggen. Det satt to godt voksne par bak oss og da vi reiste oss, kledde på oss skinn, regndress og hjelm spurte den ene dama: "kjører dere motorsykkel?"

*******************

Fra en som kjører Suzuki: Jeg kunne aldri hatt Ducati, hadde trodd det hele tiden var noe galt med motoren...

*******************

Sto i et kryss i Oslo og ventet på grønt lys da mor med en 4 år gammel gutt gikk over veien. Han hadde øynene plantet i sykkelen (min S4 med åpen clutch og fri eksos) hele veien over og da han hadde gått halveis over reiste han hånden og pekte opp på sykkelen. Haken hang på knærne hans og han stoppet midt i veien, man skulle tro han hadde sett det feteste i hele verden og moren måtte trekke han over.

Det var da jeg skjønte at Ducatier blir først likt bare ved ren følelse, så kjører man en og er solgt :). (litt cheesy er lov ;))

*******************

Samme dame fortsatte da etter å fått ett bekreftende "Ja" på om vi kjørte motorsykkel med: "Har motorsykler egen fartsgrense i Norge?"

*******************

Jeg skulle kjøpe briller, og damen kom med noen designforslag.

Nei, de må være Ducatirøde, sier jeg.

*Tomt blikk*

Du vet; Ducati! sier jeg med stolt stemme.

*Tomt blikk* og et unnskyldende smil.

Da ga jeg opp ;-)

*******************

Kommentar fra japsekjører etter reimskifte her om dagen: "Glemte du 10 mm fastnøkkelen inni der sist du bytta reimer?"

Og i fjor på ACR var en kom en med en fin, men dårlig unnskyldning da han prøvde å kjøre forbi meg på min 749s, men ikke klarte det. "Det var så digg lyd i den Duccen din, at jeg bare måtte ligge bak og nyte det!!"

*******************

Møtte på en kjenneing rett etter jeg kjøpte min første S4.
Han sier : Jeg er en skikkelig entusiast av Ducati, men du har seriøst blitt lurt her altså.
Du burde hente henger å få fraktet den til verksted før motorn går helt sund , sånn
rasle og bankelyd SKAL det ikke være på Ducati.

Joda sier jeg, og drar på hjelmen ,får løfta framehjulet litt på tur derifra.
Neste gang jeg møtte han spurte hain kos det gikk med sykkelen, fin fint det.
Bråker akkurat like mye nå som sist du så den :))))

*******************

En mann kom bort til meg på Rudskogen i går når jeg sto i utslipp; 'Det var en bitteliten jente på en veldig svææær sykkel' (Jeg ble høy og mørk).

Og etter hjemturen, med db-killerne fortsatt på plass, kom denne meldingen fra en kjørevenninne med R1; Takk for laget damer! Veldig koselig var det og etter å ha ligget bak dere har jeg funnet ut at min sykkel med DB killere i høres ut som en moped i forhold til deres Ducatier ;)

*******************

Sto i byen en lørdagskveld når en feststemt jentegjeng i "utdrikkningsmodus" passerte. En av dem strøk handa over tanken mens hun halvhøyt proklamerte "Få kjenne på knællerten din'a, har du vaska'n i dag eller....."

Resten av gjengen knakk sammen i latter og jeg ble liksom litt overrumplet av den, kan du si.

*******************

På veg inn til ONS i Stavanger ifjør.

Meg - 'unskyld, er de plas for å parkerkere motorsykkeler her'?

Parkeringsvakt - 'Neeei,,,,,men den er en så fin sykkel at du kan bare parkere ved hovedinngang, ingen ser noenting'.

Jeg gjørt det og han had rett men de ver mange misunnelig blikker.

*******************

Kjører 900 monster med åpen clutch og fikk denne kommentaren av en forbipasserende da jeg venta på grønnt: Du må få smurt den clutchen! :)

*******************

På rødt lys står en tjue år gammel Chevy van med god gammeldags raslete dieselmotor som ikke klarer å fyre alle sylindrene engang - ordentlig russebilkandidat. Opp på siden kommer en Ducati - føreren stopper, ser over på Chevy'en og..... nikker med hodet og gir tommel opp.

*******************

Kom på sesongens korteste, om ikke veldig dekkende:

Var rett utenfor inngang til Maxbo Lier, og fyrte opp idet en kar passerte på vei inn. Han snudde øret mot sykkelen, holdt hånda rundt mens han sa: 'Mmmmmmh'. Og fortsatte inn i butikken.

*******************







 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer