Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Opplever en del hjelmturbulens når kjører med tankveske. Fra ca 110 km/t. Monster 1200s.

Noen som har noen tips(bortsett fra å kjøre uten):-)

Skrevet

Kjør uten :lol:

Bytte sykkel :lol: :lol: :lol:

Alt som forstyrrer en ren vind (som er det stilleste) vil lage bråk og kanskje uro i kroppen. Det finnes vel vindskjermer, men de er ikke alltid vakre.

Skrevet

Hmmm...... Vi snakker ikke om litt turbulens, men veeeeldig mye, så mye at det ikke går an å kjøre i de hastighetene mer enn minutter av gangen.

Kjøre uten? synes jeg nevnte at det ikke var aktuelt! :blink:

Bytte sykkel, neppe! :angry:

Jeg tenkte du hadde masse om temaet, etter alle de lange Europa turene dine! Så derfor kunne vi jo poste det her, slik alle kunne få litt nyttig info!

Tankveske; lavere, høyere, lengre fra kroppen, nærmere kroppen? 

Men jeg kan jo ta ditt råd: kjøpe Goldwing, eller stå å kjøre. ;):D

D

Skrevet

For å finne ut mer konkret "hvor skoen trykker" så kan man reise seg litt opp, flytte seg litt frem/tilbake, tape fast tankvesken frem/tilbake og ekperimentere med vindskjermer.

Muligens er tanken på nye Monster så høy at dette blir trøblete...

Alle mods har en konsekvens, også bruk av tankveske. Høyere skjerm gir endret luftstrøm, men kan være vellykket. Finnes det høyere sete til denne?

På min Monster har jeg brukt Zero Gravity Sport Touring skjerm og Corse skjerm. Mer beskyttelse av ST, men litt støyende turbulens oppunder hjelmen. Corse mindre beskyttelse, men jevnere luftstrøm som dermed bråker mindre. Jeg kan få det skremmende stille ved å stå oppreist, men det er en dårlig deal. Mine konklusjoner er nesten garantert å ikke være gyldige for nestemann - alle er forskjellige i den grad at det er unike løsninger for alt og alle.

Man må bare forsøke å finne ut av det. Finnes det en løsning gir det en god følelse - hvis ikke må man nesten bare tåle ulempene som oppstår... 

Rumpetaske, Kriega sekk, tailbag uaktuelt? 

• Program

Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

• Jeg også. jeg veide ikke dekkene, bare trakk i fra vekta på hjulene, så det ble nok ikke helt nøyaktig. Og mine dekk har noe slitasje... Fabrikken skriver om felgene: Since 1999 race motorcycles transformed into high-performance machines. Beginning with the MotoGP, the pinnacle of motorcycle racing, technical abilities as well as design were constantly improving. To meet the demands of those exciting times, BITO R&D developed JB3, an entirely new MAGTAN model. With a more race-focused design and superior performance, JB3 crushed its rivals on the international race scene, was adopted by Kawasaki and Suzuki for their MotoGP and Superbike machines as well as by numerous other works teams. An epoch-making wheel and that revolutionized the market! The H-shape spokes extending from the hub split into a Y-shape towards the rim to improve the impact resistance and rigidity and provide excellent road surface followability under any circumstances. MAGTAN JB3 is a multilateral wheel that matches the design and performance of the 750cc race legends from the golden age as well as currents sports and naked bikes.
    • Internett sier at mine m9rr veier 6,35 så da har jeg sikkert feilmålt.
    • Takker! Ja, vanlig touringdekk er vel enda tyngre.
    • Gratulerer igjen 👍 "Skuffende" hvor tunge dekkene er. Da jeg veide helt nye dekk var de tyngre, tror jeg, enn det du har skrevet. Uansett - lettelsene er betydelige og merkes svært godt.
    • Da er dekk montert på hjulene, som er polert og balansert samt montert på sykkelen. Mangler bare en kjedelås så er jeg klar for en test. Det blir spennende! Da jeg fikk dekkene av orginalhjula kunne jeg veie de, og sammenligne: Vekt i Kg.                                       Orginal                 Magtan                Reduksjon Fram:                            4.50                          2.80                     1.70   /   38% Bak:                               7.50                           4.15                     3.35    /  45% Derv/holder                1.95                            0.90(!)                 1.05 Fra 525 til 520  kjede/fordrev                                                 0.12                                                                    Sum reduksjon:                                                                        6.22 Med tanke på at dette er uavfjæret og roterende masse, er nok dette ganske mye... Men klart, når dekk og bremseskiver kom på blir ikke reduksjonen så voldsom i prosent. Og du verden å tunge dekka er: 4.35 kg foran og hele 6.65 kg bak. Med Termi anlegget og solo/alu bakramma, begynner denne sykkelen å bli en skikkelig lettvekter 🙂 Hvite felger på en Ducati superbike er jo klassisk...
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer