Orginalt varmeskjold til eksos på S2R 800
-
Program
Ingen kommende hendelser funnet -
Aktive Tråder
-
Ooog en ting til som jeg rakk å fikse. Jeg burde jo egentlig bytte reimer og olje selv, men hverdagen strekker ikke alltid til. Siden jeg kjenner meg selv såpass godt at dette ville jeg ikke få tid til i hverdagen, var 996SPS innom Løvaas tidligere i våres for reim- og oljebytte. Og bytte pære på den ene, bakre blinklyset som ikke fungerte. Beskjeden fra Løvaas var Olje og reimer byttet Ikke kjør 5 år på reimene neste gang, selv om det bare var 900km Det er ikke ofte de får inn slike sykler lenger, og det var drømmesykkelen til han som dyttet den ut av verkstedet ❤️ Blinklys-problemet var ikke pæra, men et elektrisk problem. De hadde ikke tid til å feilsøke, og jeg hadde uansett ikke lyst til å betale for verkstedtimer for det Så - etter at jeg hadde byttet dekk (innlegget over) så kikket jeg litt på det elektriske anlegget. Jeg hadde med multimeter og var klar for å måle. Men det er alltid lurt med en visuell sjekk først. Jeg startet bakerst med ledningene ut fra blinklysene. På en SPS (og alle 916-varianter med P8 CPU) går denne lednings-samlingen samme sted som verktøyposen ligger. Verktøyposen lå oppå ledningen. Jeg flyttet ledningen til ene siden, så posen ikke lå oppå. 996SPS har nå fungerende blinklys igjen. 27 år gammelt ledningsnett altså ❤️
-
996SPS har nå fått nye dekk. Dette skjedde ikke uten banning, ihvertfall ikke uten svetting og ikke uten et par tabber. Jeg legger om dekk med dekkspaker - eller jeg pleide å gjøre det for 15 år siden den gangen jeg kjørte ukentlig på Rudskogen og kjøpte en dekkstabel høyere enn meg selv på vårparten. Så da tenkte jeg at dette skal jeg fikse selv. Jeg antok jeg kom til å være litt rusten mtp å legge om dekk manuelt, men det kom til å gå OK siden jeg "arvet" bane-oppsettet til @perern. Et par Metzeler Sportec M9RR ble i 120/70-17 og 180/55-17 ble kjøpt inn til hyggelig pris for en stund siden. Ikke et ord til dekkforhandleren om at jeg kunne komme til å trenge hjelp for noen hundrelapper ekstra, jeg hadde tross alt glemt all svetting og banning fra tidligere tider og tenkte dette går fint. Å ta felger av sykkelen har jeg gjort en million ganger før, så det var ikke noe stress. Siden jeg ikke har brukt greiene til Per før, så tenker jeg at det er lurt å starte med den enkleste hjulet. Bak altså. Jeg finner fram bead breaker og forstod ikke helt hvordan den skal virke. Den trenger jo et mothold? Etter mye styr og fram og tilbake så finner jeg et par bjelker som passer i garasjen, men ikke uten å skru ut noen treskruer. Bakhjulet er, som forventet, mye banning. Jeg husker fra gamle dager, med plank under for å ikke skade felgen, og hadde vært forutseende med innkjøp fra Maxbo. En ustabil stabel, men det var neppe Maxbo sin feil. Etter at jeg har slåss meg ferdig med bakhjulet går jeg innerst i garasjen igjen og finner denne. Sukk og Hurra på en gang. Den manglende delen som får alt til å henge sammen, bokstavlig talt. (Jeg snudde den opp ned altså, så den myke siden er mot felgen.) Jeg takket Gud (altså Tamburini) - og det framhjulet jeg hadde gruet meg til gikk lett som en plett, selv med dekkspaker (og zalo, selvsagt). Så da er det bare å komme seg ut 🟥
-
SFV2 på gang for min del. Det er med blandede følelser jeg gir slipp på denne. Løp og kjøp: https://www.finn.no/mobility/item/464423254 IMG_2888.HEIC IMG_2912.HEIC
-
Av Aleksander · Skrevet
Takk for en flott dag på banen alle sammen! Det er en ære og en glede å få arrangere når stemning, kjøring og tilbakemeldinger er så bra som i dag. Om dere ikke følger oss på Instagram er det på tide 😉 https://www.instagram.com/p/DYiRSxYjPO7/?igsh=MWExamR1NmR5emR5ZQ== -
Det ble jo en flott dag, takk for supert arrangement 😊 Legger ved noen bilder fra dagen. André
-

Anbefalte innlegg