Gå til innhold

Ny her og førstegangs eier av Ducati


ThomasKr

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har nylig kjøpt meg en Ducati Diavel Carbon 2015 modell og fant Demodromene først på Facebook, så da tenkte jeg et medlemskap her kunne være det rette. Har ikke alt for mye tid til kjøring men har bestemt meg for å prøve å prioritere litt mer tid til noe jeg setter veldig pris på. Spesielt med denne nye sykkelen.

Bor på Lørenskog, rett utenfor Oslo. Kjører som regel trygt men gjerne med fart som passer etter forholdene og ikke nødvendigvis fartsgrensen. Hatt MC lappen kun 4 år men er selv 44 år. Har ingen erfaring fra banekjøring men ser at det arrangeres banedager bla. her.

 

Håper å møte likesinnede på tur og treff.

 

Mvh Thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen Thomas :)

 

i Desmodromene er vi en salig blanding av flotte folk - med fellesnevner at vi har 'tatt litt av' i lidenskapen til smykkene fra Bologna. Samhold, lave skuldre, latter og fin kjøring.

 

Det er lett å skli inn i miljøet. Vi blir liksom automatisk bestevenner når vi møtes på Ducatiene våre ;)

 

Første tur blir antagelig til Vålerbanen søndag for å se på NM-runden (se Spontanturtråden under Strada). Løpene begynner kl 12.30. Deretter ANBEFALES banedagen på Rudskogen lørdag 22. august - tilrettelagt og med instrukson for alle erfaringsnivåer.

 

Løpende spontane småturer utover høsten og siste offisielle Stradatur er Espresso Tour.

 

Blir du med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • Synkroniseringa var bra. Så nå gjennstår det å pelle av luftfilterboksen igjen (for n'te gang) for å få satt på lokket, ja, den må ut av ramma for å få på plass lokket , og lokket må av for å komme til tomgangsskruen. Så jeg bør jo bore et hull i lokket for å komme til med en liten umbrakotrekker. Men, det gjør jeg alltså ikke. Tomgangen er stillt, og den kommer ikke til å forandre seg om jeg skulle endre på co'n via software Så ja, le dere bare i hjel når jeg om en stund, må av med lokket igjen.... Radiatoren er i orden. Den venstre vifta starter på 101 grader og den høyre på 104 grader. Bensintrykket har jeg målt til ca 3 bar, som skal være riktig. Så da er det bare å gå ut og endelig begynne å skru det hele sammen igjen, samt tro på at jeg faktisk kan stille med denne på banedag 23 Mai. Ja da jeg booket denne dagen visste jeg ikke at vi også skulle ha banedag, uka før. ikke visste jeg at vi også skulle ha halv dag. Men, jeg har lyst å bli med denne dagen også, så om helsa er ok og være virker greit, så kanskje...
    • Det hjalp ikke noe, så det må befinne seg en "usynlig" sprekk i innsuget, gummi som har løsne fra metallet pga irr, eller noe slikt...  Så da ble det å bestille nye innsug fra løvaas. Turte ikke spørre om prisen, men jeg håpa på ca max 600 pr stk. Så sjokket kom selførgelig da jeg henta de; ca 1450/stk. Kanskje ikke så rart, nå som kronekursen ligger et sted mellom monpolpenger og  mongolske togrog.🥴 (Og hvis noen tror det vil hjelpe å stemme Høyre neste gang, tar de helt feil.) Monterte med pakn cement (var kanskje unødvendig) i går, locktite på boltene, 5 Nm, på med trottlene, oppstart, stoppa etterhvert med et poff i vertikal innsug. men det viste seg at co sofware var stillt på 0 (null). 16 var utgangspunktet. Nå står den på 22. og co måler ca. 2.6% (er det litt høyt?) og går veldig fint. Jeg måtte skru lufteskruen neste inn på horisontal og ca 1 omdr ut på vertikal, for å få co lik på begge. Det er lett å måle de individuellt på denne, da den har to seperate anlegg, ikke noe krossover eller katalysator. Da gjenstår det å sjekke synkroniseringa igjen. Slik jeg har forstått det kan det være en lite forskjell her, til fordel for co likhet ? Måtte bytte toppdekselpakning på horisontal, og jeg hadde trolig brukt feil pakn cement. eJeg hadde brukt en ikke herdende som fungerer best med papir pakn og slikt? Monterte med en herdende silikonpakning. Også på de små feltene under kam "holderne". Bytta også endelokkene på venstre side på den toppen. Det lakk også kjølevæske fra de korte slangene mellom manifold og radiator. (jeg hadde en mistanke til at disse var dårlige, og burde ha bytta før😶) Rensa for irr på slange stussene og monterte de nye trange fine... Radiatoren var ikke så varm, under testen, på høyre side, i går. Så ikke kom her å si at jeg må tappe kjølevæske og demontere denne for fem💥x👹te gang, fordi den er tett, eller at termostaten er gåen🤣💩
    • To tombola-gevinster tas med. Det er hofte-/lårtasker vi har til overs etter den perioden vi brukte kjørende marshals med radio på hofta, i stedet for flaggvakter.
    • Det var i 2017 omtrent. Nesten alle hadde andre sykler, Eker hadde knapt nok adkomst og en skjegget viking løp rundt på Karl Johan, løftet på japanske turister og tok veldig fine bilder (hint hint).
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer