Gå til innhold

848 EVO 2012/2013 m/1098 ramme - selges i deler


Pablo

Anbefalte innlegg

Dette kjøretøyet ble importert fra Italia, ferdig racerigget og registrert i NMF sitt kjøretøyregister. Tatt inn til Norge i mars 2014 og ble benyttet 4 dager i Spania og på 5 banedager på Rudskogen. Motoren "bongla" etter første banedag i 2015:
 
Selges i deler og her er det masse gromme deler både til 1098 og 848. Her nevnes noe:

  • Termignoni full race anlegg, 70 mm, siste versjon
  • 1098 ramme
  • Slipperclutch
  • Helt nye (2015 modell) slicks på Marchesinifelger, med skive
  • Brembo M50 calippere (fra Panigale)
  • Øhlins styredemper
  • Øhlins gaffel med Mupo cartridge
  • Øhlins TTX 36 bakdemper
  • Veltesensor
  • Traction control
  • 2 batterier (ett kliss nytt, men må testes)
  • Bakstøtte
  • Frontstøtte
  • Racing switch
  • Nyere kjede
  • Pakke med hurtigdrev
  • Svingarm med carbonbeskyttelse
  • Ledningsnett
  • ++++

Dessverre har motoren fått seg en liten karamell etter at tennpluggen brant av, defekt ventil, øvre sylinder og litt til. Kun svar på PM eller ved visning. Bilder blir lagt ut etter hvert. Se vedlagte liste for spesifikasjoner. Listen kommer fra selger og kjøretøyet er nøyaktig slik utstyrt som jeg kjøpte den med unntak av at kåper er solgt.

Det er deler for en formue og priser blir vi enig om.
 
Motor er utmerket som delemotor

848 Evo 2013 Spesifikasjon racer.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • Yr snudde 180 grader angående onsdag, men poenget består; snart en mulighet for en liten tur igjen🏍️
    • Oslo onsdag meldes tørr og 10-12-13 grader. En av de siste mulighetene? (ganske uvedkommende, men Torbjørns blinkskudd fra Dolomittene 2017  pynter enhver tråd)
    • 996SPS'en kommer til å bli solgt av mine arvinger.
    • Selg 996'en og skaff en Giulia. Du kan ikke vente til hele listen er oppnåelig.
    • For å dra ting litt tilbake på jorda igjen. Ja - vi kan ha forskjellige lister. Det kan være kjendiser du får "lov" å ligge med av dama, Bugattier og F40'er du kun ser på Youtube, stereoanlegg som koster 4 X Superleggera og båter som koster mer i vedlikehold enn årslønna di. Og så har vi den litt jordnære lista, og den begynner også å bli uoverkommelig smått om sen. Men kanskje ikke likevel, om du er litt tålmodig? Jeg har jo allerede en 996SPS, den tror jeg ikke er så lett å finne for hvermannsen. Å finne en i dag er dyrt. For ikke å snakke om en 888SP. En noenlunde pen 911SC - det er mange som har forstått at det er den beste bilen som har kommet ut av Zuffenhausen og prisen er høy. Og god gammel Bertone Coupe - Giulia - med den fantastiske NORD-motoren - er jo i mine øyne det vakreste som noensinne har kommet ut av Milano. Den koster også mye akkurat nå. MEN: Prisen på Jaguar E-Type og lignende er på vei ned. Alt som var kult på 60-70-tallet blir mindre verdt. Det er fordi de som drømte om slike kjøretøy har blitt 80+ år gamle og ikke kan kjøre mer. Og den bølgen treffer stadig yngre markeder. Det vi (50-ish) likte da vi var unge ligger høyt i pris, fordi vi har penger og tid til å anskaffe det vi drømte om. Akkurat nå, men kanskje ikke mer enn 10 år framover. Så jeg tenker at jeg er en skikkelig anakronist, og at prisen på kamskaftere muligens går ned, og kanskje kan jeg bli pensjonist med kamskafter om en 20 års tid 😉  Men i mellomtiden lever drømmen om en -78 900SS, -81 911SC og -71 Giulia i garasjen 😉   
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer