Gå til innhold

Dekk og deler til Monster S2R 800


Anbefalte innlegg

Planlegger litt utbedringer og oppgraderinger i løpet av vinteren. Har kjøpt inn ojle og filter for enkelt vedlikehold, men trenger nok noe mere etter en lang sesong.

Har utstyret som trengs for justering av reimer, men har ikke gjort det på Duc før. Er det grei skuring?

 

Dekk: har sett for meg M7-RR, men kan hende er det overkill...? Hvor handles disse i Norge? Eller er det like greit å gå utenlands? Evt. hvor? Trenger hjelp til omlegg, så det er kanskje greit å handle hos noen som kan gjøre dette i Oslo området.

 

Kjede og drev: må byttes! Ønsker å endre litt på drevingen. En ned foran eller to opp bak. Er det gode anbefalinger på hvor å handle hva?

D.I.D/Afam fra Ebay? Passer org carrier på Afam drevene?

 

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stramme/slakke remmer er svært grei skuring

Noen bruker Unbraco-nøkkel-trikset og noen bruker lydfrekvensmåler. Husk at det er forskjell på frekvensen man bruker på nye kontra brukte remmer. Installerer du nye, så er det smart å etterstramme etter 'noen' hundre kilometer. Byttes annethvert år eller pr 24' km.

 

M7RR er veldig bra dekk. I Oslo kan man f.eks. få dekkene kjøpt og jobben gjort hos AMD. Ellers kan sikkert både Eker og Løvaas hjelpe.

 

En tann ned foran (fra 15 til 14) gjør underverker. Fornuftig å skifte drev foran og bak samtidig med nytt kjede. AFAM quick change er stas, men dyrt i innkjøp - dog billigere bakdrev neste gang. Jeg synes man bør være ganske stødig mekaniker for å skifte kjede selv.... ingen uoverkommelig oppgave, men forferdelig ugreit hvis man gjør noe feil. Verkstedene har greie priser på kjede-/drevpakker og tar ikke grovt betalt for jobben.

 

Når du spør om original 'carrier' passer på AFAM, så antar jeg at du snakker om den ytterste delen/dekselet (cover).... I så fall, ja den passer.

 

Chris Kelly hos CaCycleworks/Ducatitech.com har videoer om kjedeskift og en del annet også https://www.youtube.com/results?search_query=cacycleworks&page=1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • Hei, bare til info, når jeg kjørte Tindevegen i fjor september med bil da var det en del grusvei og veiarbeid. Dette var fordi veien ble ødelagt under ekstremværet Hans men kanskje de ble ferdig med den i fjor?  
    • Synkroniseringa var bra. Så nå gjennstår det å pelle av luftfilterboksen igjen (for n'te gang) for å få satt på lokket, ja, den må ut av ramma for å få på plass lokket , og lokket må av for å komme til tomgangsskruen. Så jeg bør jo bore et hull i lokket for å komme til med en liten umbrakotrekker. Men, det gjør jeg alltså ikke. Tomgangen er stillt, og den kommer ikke til å forandre seg om jeg skulle endre på co'n via software Så ja, le dere bare i hjel når jeg om en stund, må av med lokket igjen.... Radiatoren er i orden. Den venstre vifta starter på 101 grader og den høyre på 104 grader. Bensintrykket har jeg målt til ca 3 bar, som skal være riktig. Så da er det bare å gå ut og endelig begynne å skru det hele sammen igjen, samt tro på at jeg faktisk kan stille med denne på banedag 23 Mai. Ja da jeg booket denne dagen visste jeg ikke at vi også skulle ha banedag, uka før. ikke visste jeg at vi også skulle ha halv dag. Men, jeg har lyst å bli med denne dagen også, så om helsa er ok og være virker greit, så kanskje...
    • Det hjalp ikke noe, så det må befinne seg en "usynlig" sprekk i innsuget, gummi som har løsne fra metallet pga irr, eller noe slikt...  Så da ble det å bestille nye innsug fra løvaas. Turte ikke spørre om prisen, men jeg håpa på ca max 600 pr stk. Så sjokket kom selførgelig da jeg henta de; ca 1450/stk. Kanskje ikke så rart, nå som kronekursen ligger et sted mellom monpolpenger og  mongolske togrog.🥴 (Og hvis noen tror det vil hjelpe å stemme Høyre neste gang, tar de helt feil.) Monterte med pakn cement (var kanskje unødvendig) i går, locktite på boltene, 5 Nm, på med trottlene, oppstart, stoppa etterhvert med et poff i vertikal innsug. men det viste seg at co sofware var stillt på 0 (null). 16 var utgangspunktet. Nå står den på 22. og co måler ca. 2.6% (er det litt høyt?) og går veldig fint. Jeg måtte skru lufteskruen neste inn på horisontal og ca 1 omdr ut på vertikal, for å få co lik på begge. Det er lett å måle de individuellt på denne, da den har to seperate anlegg, ikke noe krossover eller katalysator. Da gjenstår det å sjekke synkroniseringa igjen. Slik jeg har forstått det kan det være en lite forskjell her, til fordel for co likhet ? Måtte bytte toppdekselpakning på horisontal, og jeg hadde trolig brukt feil pakn cement. eJeg hadde brukt en ikke herdende som fungerer best med papir pakn og slikt? Monterte med en herdende silikonpakning. Også på de små feltene under kam "holderne". Bytta også endelokkene på venstre side på den toppen. Det lakk også kjølevæske fra de korte slangene mellom manifold og radiator. (jeg hadde en mistanke til at disse var dårlige, og burde ha bytta før😶) Rensa for irr på slange stussene og monterte de nye trange fine... Radiatoren var ikke så varm, under testen, på høyre side, i går. Så ikke kom her å si at jeg må tappe kjølevæske og demontere denne for fem💥x👹te gang, fordi den er tett, eller at termostaten er gåen🤣💩
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer