Jump to content

Dekk og deler til Monster S2R 800


Recommended Posts

Planlegger litt utbedringer og oppgraderinger i løpet av vinteren. Har kjøpt inn ojle og filter for enkelt vedlikehold, men trenger nok noe mere etter en lang sesong.

Har utstyret som trengs for justering av reimer, men har ikke gjort det på Duc før. Er det grei skuring?

 

Dekk: har sett for meg M7-RR, men kan hende er det overkill...? Hvor handles disse i Norge? Eller er det like greit å gå utenlands? Evt. hvor? Trenger hjelp til omlegg, så det er kanskje greit å handle hos noen som kan gjøre dette i Oslo området.

 

Kjede og drev: må byttes! Ønsker å endre litt på drevingen. En ned foran eller to opp bak. Er det gode anbefalinger på hvor å handle hva?

D.I.D/Afam fra Ebay? Passer org carrier på Afam drevene?

 

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Stramme/slakke remmer er svært grei skuring

Noen bruker Unbraco-nøkkel-trikset og noen bruker lydfrekvensmåler. Husk at det er forskjell på frekvensen man bruker på nye kontra brukte remmer. Installerer du nye, så er det smart å etterstramme etter 'noen' hundre kilometer. Byttes annethvert år eller pr 24' km.

 

M7RR er veldig bra dekk. I Oslo kan man f.eks. få dekkene kjøpt og jobben gjort hos AMD. Ellers kan sikkert både Eker og Løvaas hjelpe.

 

En tann ned foran (fra 15 til 14) gjør underverker. Fornuftig å skifte drev foran og bak samtidig med nytt kjede. AFAM quick change er stas, men dyrt i innkjøp - dog billigere bakdrev neste gang. Jeg synes man bør være ganske stødig mekaniker for å skifte kjede selv.... ingen uoverkommelig oppgave, men forferdelig ugreit hvis man gjør noe feil. Verkstedene har greie priser på kjede-/drevpakker og tar ikke grovt betalt for jobben.

 

Når du spør om original 'carrier' passer på AFAM, så antar jeg at du snakker om den ytterste delen/dekselet (cover).... I så fall, ja den passer.

 

Chris Kelly hos CaCycleworks/Ducatitech.com har videoer om kjedeskift og en del annet også https://www.youtube.com/results?search_query=cacycleworks&page=1

Link to comment
Share on other sites

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
  • Aktive Tråder

    • Så får man altså av og til betalt for å være litt engasjert i Ducatisme 😎  Stor underholdning og god stemning! Det er bare fordi jeg kjenner DMF at jeg tror på historien. Den involverer Beater tanks fra Japan og en herre ved navn Galluzzi.   Hvis du ikke får logget inn så er den i korte trekk: "showerfan" selger sin ubrukte Monster aluminium tank fra Beater i Japan. Allerede her er historien ganske flott, men det skal aksellerere rått.   Solgt på dagen fra Ebay.   Til Miguel Angel Galluzzi. YES!!!     https://ducatimonsterforum.org/index.php?topic=79954.new#new    
    • Joda, det siste der har jeg gjort. Men kan sikkert bli bedre på det, og på å rense skiver og klosser. Ja, Oron, skal det være. De ser helt like ut som de orginale, bortsett fra at navene er farga sorte. Den brukte skiva bestillte jeg før jeg var klar over de lave prisene hos Capri Moto. Den hadde kun fem hundredeler slitasje (om den var 4.5mm ny), blank og fin, og minimalt med riper. Prisene hos Motorradt. er ofte lave, og man betaler kun det frakten virkelig koster. Så ja, jeg var nok heldig med den. Men alle de andre brukte skivene jeg fant på ebay, i løpet av noen timer. er nok ikke verd det. Her var det mye mer eller mindre skrot, høye priser og høy frakt. Blir litt som om jeg skulle lagt ut mine gamle til tusen kr stykket... Med mindre selger har sjekka skivene nøye, bør han forstå at en kjøper tar en viss risiko ved å kjøpe slikt brukt. Og prisen bør være deretter. Nå er det greie returordninger på ebay da, men mye styr med montering, ev. demontering, sende tilbake og prøve å få igjen momsen. Skiva jeg kjøpte var ikke sjekka nøye, men den lave slitasjen samt god pris ga, meg en god feeling. Nå har jeg ikke prøvd den på veien enda. Men jeg kunne ikke skjenne noen ujamnhet ved en "manuell test".    
    • Brembo Oro vel? Ikke original, men gjør samme jobben - kanskje bedre til og med. Oro skivene er ganske rimelige. Lønnet det seg å kjøpe ett stykk brukt skive fra et annet sted? Klossene ok på gate og overveldende på bane. Koeffisienten ser ut til å være oppunder der mine ligger. Kjempegod følelse. Gratulerer Den vanligste grunnen (ganske godt, men ikke bombesikker begrunnet påstand) til at skiver blir skeive er ikke at de slår seg pga temperatur, men at klossene, som ligger litt på i mangel av flyt, setter av belegg på samme bittelille forhøyete sted hver omdreining. Etter så og så lang tid er den mikroskopiske forhøyningen blitt stor nok til å gi symptomer som ligner skeive skiver. Usikkerheten min på dette punktet dreier seg også om hvorvidt sinterklosser setter av slikt belegg på samme måte som organiske.... Uansett: Pusse jevnlig med bremserens, skrubbesvamp, smergel eller lignende for å forebygge. Gjerne snurre knappene med en drill-stjerne-bit samtidig som man sprayer med bremserens - for å holde skivene så flytende som mulig (, men det tipper jeg du visste) 😉
    • De presterer bra i WSBK testene 😎 https://www.worldsbk.com/en/news/2025/Important to see if I have to change my style a bit Alex Lowes Bassani reflect after Bimota 12 at Jerez on Wednesday  
    • Jeg endte opp med å kjøpe ei brukt men fin orginalskive fra Motorradteile Hannover. Og fra Capri Moto, ei Brembo Orion, er vel orginalskive det også tror jeg. Og to sett Brembo 07BB33SR Sintered Racing klosser.
×
×
  • Create New...

Important Information

Ved å benytte denne siden godtar du våre Privacy Policy og Guidelines