Jump to content

Podium Racing gass kontroll


Recommended Posts

Til bane- eller gatesykkelen?

 

748'n har vel enkel gasswire (?) og i så fall må du velge noe som passer til det.

 

Jeg har gått motsatt vei og installert et mindre 'drev' på 'forgasser'enden av wire'n  med 25% raskere respons. Gir full gass på bare 75% av håndtakvridningen - greit for meg som har få hestekrefter, men krever likevel endel mer oppmerksomhet og lav-turtall-clutchbruk. 

Link to comment
Share on other sites

Er det et avgjørende poeng at det skal være mildere 'action' ved små spjeldåpninger? Hvis det ikke er det så kan du gå for samme 75% som jeg har. Det er veldig merkbart at man slipper å vri hånden ut av ledd for å gå fra 0 til 100% spjeldåpning.

 

http://www.electraeon.com/fast_throttle_tube.html

 

Løsningen med et mindre 'drev' på 'forgasser'enden er rimeligere enn å bytte gasshåndtaket.

Link to comment
Share on other sites

Hei nei det er det ikke. Så på 748R,n er det lurt med og dreve om som du sier. Kanskje du er behjelpelig med hva og hvor jeg får det jeg trenger til den modifikasjonen? Singel wire. På SF.N går jeg for electraeon eller podium uten og måtte bygge om spjeldhus.Medium turn varianten noen forskjell mellom de to? (Podium) 40$ billigere nå. Morten E

Link to comment
Share on other sites

Jippi - modde pr internett og for andres regning - kuleste hobby'en B)

 

Kan du poste et bilde av 748 'forgasser'huset ditt? Da kan jeg fortelle deg hvilken Electraeon som passer.

 

For SF'n kan både Electraeon Medium og Podium passe. Begge åpner fullt på ca 90% av den vridningen du må gjøre pr i dag. Vesensforskjellene er at Podiums første 25% er 'saktere'. Electraeon er like lang og har samme kanter for indre og ytre feste av gummigrepet som standard. Litt prisforskjell, men vel verdt det for å slippe ulik lengde og gummi som svikter/forskyves?

 

Hvis du skulle endt opp med 70-75% av vridningen måtte du, som du nevner, ha modifisert litt inne i gasshåndtaket.  

Link to comment
Share on other sites

Til bane- eller gatesykkelen?

 

748'n har vel enkel gasswire (?) og i så fall må du velge noe som passer til det.

 

Jeg har gått motsatt vei og installert et mindre 'drev' på 'forgasser'enden av wire'n med 25% raskere respons. Gir full gass på bare 75% av håndtakvridningen - greit for meg som har få hestekrefter, men krever likevel endel mer oppmerksomhet og lav-turtall-clutchbruk.

Har du en link til det produktet du har montert?

Og evt til ett som kan kombinere noe mindre enn "armen ut av ledd vandring"

med bedre kontroll på lav gass.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Noen '05 og '06 ble (tror jeg) levert med 'drev' som dette - i så fall må du modde oppe på gasshåndtaket

post-75-0-12311500-1450575065.png

 

Ser din sykkel derimot ut som dette - da kan du kjøpe det samme som jeg har. 75% av bevegelsen for full gass, men lineær og ganske direkte/krevende/morsom alt ettersom...

post-75-0-44304300-1450575342.png

 

Det jeg har: http://www.electraeon.com/throttlecam.html

bomb019.jpg

 

 

Det du etterspør er vel noe i retning av det vi snakket om ovenfor, den såkalte Min-Max tube (gasshåndtak) Den gir 'bedre' gasskontroll de første 25% - deretter raskere respons og ender med totalt 90% av original vridning. Les nettsiden deres for nøyaktig forklaring av hva og hvordan dette kan oppnås.

 

Jeg synes at med god gass- og clutchkontroll, samt normal oppmerksomhet og konsentrasjon, så er 75% løsningen god. Litt mer krevende, men mye riktigere når man slipper å vri håndleddet så mye. Ikke å anbefale til nybegynnere, førere som kan bli overrasket av responsen eller de som bare vil cruise og nyte utsikten. Nå skal det jo også understrekes at en velfungerende motor med smurte og akkurat riktig justert gasswire gir bedre kontroll uansett mods man gjør.

Link to comment
Share on other sites

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
  • Aktive Tråder

    • Jeg kom over en "relativt billig" mono alu bakramme på ebay, fra Japan. Og håper på noe vektreduksjon, siden bakenden kun er konstruert for å holde potta (går jeg ut i fra), og ikke en passasjer på 90+ kg, som min orginale er. i tillegg er den i aluminium. Det ser ut som at monoløsningen også tillater setejustering fram/tilbake, håper det funker...Og jeg satser på at det hele bare blir plug and play🤔 Jeg regner med at dette er greit i forhold til veimyndigheter? Det er vel verre å øke antall sitteplasser en å redusere, i forhold til vognkortet. Er det noen som har fått gjort endringer i vognkortet til doningen i forbindelse med en slik ombygging? Jeg har også bestillt et ABS-plast kåpesett fra Kina, i mono versjon. Disse settene er temmelig dekorative, og jeg har lest både positivt og negativt om de. mest positivt. Da sparer jeg den dyre orginalkåpa ved ev. enda et uhell på banen. Legger ved et par bilder jeg fikk akkurat,  før delene skulle klarlakkeres. Jeg gjorde noen små endringer i designet, bla å endre logoen på bakstussen fra XEROX til DUCATI.
    • Fordekket var billigst hos Motorsykkeldekk.com (gratis frakt) Og bakdekket var billigst hos AGM. Så jeg var litt kynisk denne gangen og bestillte fra begge steder. Trengte også en krok for eksosfjører fra AGM.
    • Rettelse: Motorsykkeldekk.com inkl frakt er nå en femhundrelapp billigere enn AGM. Neste uke kanskje annerledes....
    • K1 er mykest, ja. Tilbudet hos AGM er bra 👍 såpass bra at det burde du bare slå til på. Kanskje jeg forter meg og kommer foran deg i køen...  For bare noen uker siden hadde Motoparts.no bedre pris, men ikke nå lenger. AGM er rimeligere enn Motorsykkeldekk.com også. Kjøp og legg dem mørkt og kjølig. Butikkene/importørene prøver sikkert å kvitte seg med lagervarer. Det betyr INGENTING om dekkene er et år eller to så lenge de er oppbevart riktig og det er de hos proffe aktører. 
×
×
  • Create New...

Important Information

Ved å benytte denne siden godtar du våre Privacy Policy og Guidelines