Gå til innhold

Podium Racing gass kontroll


Anbefalte innlegg

Til bane- eller gatesykkelen?

 

748'n har vel enkel gasswire (?) og i så fall må du velge noe som passer til det.

 

Jeg har gått motsatt vei og installert et mindre 'drev' på 'forgasser'enden av wire'n  med 25% raskere respons. Gir full gass på bare 75% av håndtakvridningen - greit for meg som har få hestekrefter, men krever likevel endel mer oppmerksomhet og lav-turtall-clutchbruk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det et avgjørende poeng at det skal være mildere 'action' ved små spjeldåpninger? Hvis det ikke er det så kan du gå for samme 75% som jeg har. Det er veldig merkbart at man slipper å vri hånden ut av ledd for å gå fra 0 til 100% spjeldåpning.

 

http://www.electraeon.com/fast_throttle_tube.html

 

Løsningen med et mindre 'drev' på 'forgasser'enden er rimeligere enn å bytte gasshåndtaket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei nei det er det ikke. Så på 748R,n er det lurt med og dreve om som du sier. Kanskje du er behjelpelig med hva og hvor jeg får det jeg trenger til den modifikasjonen? Singel wire. På SF.N går jeg for electraeon eller podium uten og måtte bygge om spjeldhus.Medium turn varianten noen forskjell mellom de to? (Podium) 40$ billigere nå. Morten E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi - modde pr internett og for andres regning - kuleste hobby'en B)

 

Kan du poste et bilde av 748 'forgasser'huset ditt? Da kan jeg fortelle deg hvilken Electraeon som passer.

 

For SF'n kan både Electraeon Medium og Podium passe. Begge åpner fullt på ca 90% av den vridningen du må gjøre pr i dag. Vesensforskjellene er at Podiums første 25% er 'saktere'. Electraeon er like lang og har samme kanter for indre og ytre feste av gummigrepet som standard. Litt prisforskjell, men vel verdt det for å slippe ulik lengde og gummi som svikter/forskyves?

 

Hvis du skulle endt opp med 70-75% av vridningen måtte du, som du nevner, ha modifisert litt inne i gasshåndtaket.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til bane- eller gatesykkelen?

 

748'n har vel enkel gasswire (?) og i så fall må du velge noe som passer til det.

 

Jeg har gått motsatt vei og installert et mindre 'drev' på 'forgasser'enden av wire'n med 25% raskere respons. Gir full gass på bare 75% av håndtakvridningen - greit for meg som har få hestekrefter, men krever likevel endel mer oppmerksomhet og lav-turtall-clutchbruk.

Har du en link til det produktet du har montert?

Og evt til ett som kan kombinere noe mindre enn "armen ut av ledd vandring"

med bedre kontroll på lav gass.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen '05 og '06 ble (tror jeg) levert med 'drev' som dette - i så fall må du modde oppe på gasshåndtaket

post-75-0-12311500-1450575065.png

 

Ser din sykkel derimot ut som dette - da kan du kjøpe det samme som jeg har. 75% av bevegelsen for full gass, men lineær og ganske direkte/krevende/morsom alt ettersom...

post-75-0-44304300-1450575342.png

 

Det jeg har: http://www.electraeon.com/throttlecam.html

bomb019.jpg

 

 

Det du etterspør er vel noe i retning av det vi snakket om ovenfor, den såkalte Min-Max tube (gasshåndtak) Den gir 'bedre' gasskontroll de første 25% - deretter raskere respons og ender med totalt 90% av original vridning. Les nettsiden deres for nøyaktig forklaring av hva og hvordan dette kan oppnås.

 

Jeg synes at med god gass- og clutchkontroll, samt normal oppmerksomhet og konsentrasjon, så er 75% løsningen god. Litt mer krevende, men mye riktigere når man slipper å vri håndleddet så mye. Ikke å anbefale til nybegynnere, førere som kan bli overrasket av responsen eller de som bare vil cruise og nyte utsikten. Nå skal det jo også understrekes at en velfungerende motor med smurte og akkurat riktig justert gasswire gir bedre kontroll uansett mods man gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • Jeg håper dere kommer greit gjennom, hele gjengen. "Tålmodighet er den raskeste vei" Hver gang jeg begir meg inn i ECE regulativenes verden (syke jævler!!!) så blir det hodepine. Din sykkel er typegodkjent med 90dB standstøy på (tipper) ca 4.000-4.500 omdr. Er den fremdeles en Multistrada med opprinnelig typegodkjenning eller forsvant den sammen med rammemodifisering? Hvis opprinnelig, så kan du bruke original eksos. For moro skyld kan du i tillegg lage en egen eksos (det er jo ikke skråsikkert at den blir å jævlig høylytt). Jeg skrev et langt avsnitt om standstøy, passeringsstøy og typegodkjenning, men måtte bare slette det. Jeg vet rett og slett ikke hva som brukes for typegodkjenning. Noen sykler har 110dB i vognkortet (på uvisst turtall). Jeg leste et 20 år gammelt foruminnlegg der passeringsstøymåling ble beskrevet (20km/t gjennomsnitt av andre og tredje gir, full gass i 20 meter, der målingen gjøres midt på de 20 meterne av en måler som står 7,5 meter unna). Hvis det er slik Harleyvennene dine måler, så er det vel ganske mye som går lett gjennom? Ting har utviklet seg og nå er det vel eksosrørsventiler og sikkert mere fart og turtall (eller kanskje ikke?).  Altså; det hadde vært KJEMPEinteressant å høre hvordan de gjør det.   PS ikke noe problem med fargevalg på rammen. Det ordner jeg. 🙂   PS 2 vær forberedt på at rammenummer preges tvers gjennom lakk hvis det blir slik rekkefølge. Få preging først eller hold av en liten plakett som ikke lakkeres (klarlakk eller epoxy etterpå)
    • Livet fortsetter å kaste harde skruballer mot meg og familien, så det kommer til å gå litt sakte fremover.  Men på tirsdag har jeg avtale med et verksted som skal hjelpe meg å sveise ferdig ramma. Håper det går bra. En del vanskelige områder som gjenstår. Når det er gjort kan jeg evt begynne å sparkle/pusse noen steder der det er nødvendig, og så må jeg snart velge farge…. OOO… skummelt… Har også luftet tanken med biltilsynet om å bygge egen eksos. Ettersom dette er en sykkel som kom uten katalysator, behøver jeg bare forholde meg til støykrav - dagens støykrav. 82dB. Har ikke satt meg inn i hvor/hvordan det måles enda. (Kjøretøyforskriften § 24-8.3. ECE regulativ 41-01). Så da kan jeg begynne å leke med tanken om å bare ha ett eksosanlegg, men bygge det på en måte som gjør at det, i det minste av og til, kan tilfredsstille det kravet. Støymåling fra f.eks. Oslo H-D senter er noe de godtar.  Må også være konstruert/montert på en sånn måte at det ikke kan føre til brann eller skade på fører, og festet forsvarlig - evt med varmeskjold. Når/hvis det godkjennes vil det bli preget/merket og ført inn i vognkortet. 
    • Jeg henger meg også på, dersom været tillater det. 👍😊
    • Hei  Har ett sett liggende , kjøpt av Plassen Racing, som er helt strøkne. De passer Monster 1200 17> og Diavel 2018>, og mulig flere modeller. Se bilder. Har Evotech eksos brakett og blendedeksel for motsatt side ubrukt, passer Monster 1200 17> Se bilde  
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer