Gå til innhold

Om Norsk Ducatiforening Desmodromene og våre arrangementer

Anbefalte innlegg

Velkommen til hyggelig fellesskap basert på interessen for Ducati og til vår forenings mange muligheter på bane, vei og cafebord  🏍️👍 Foreningen ble etablert i 1989 - lang erfaring og rike tradisjoner.

Norsk Ducatiforening Desmodromene er en landsdekkende forening for deg med interesse for motorsykler med motor av merket Ducati. Foreningen er registert som frivillig organisasjon i Brønnøysundregisteret med organisasjonsnummer 892310742.

Alt vi gjør og arrangerer er basert på dugnad fra frivillige ildsjeler, medlemmenes innsats og kontingenten.

Bli Medlem? Så bra! Klikk på "Bli Medlem" og betal med kort. De som er Medlem kan også bli med i vår lukkete facebookgruppe  https://www.facebook.com/groups/250640375282778/?fref=ts

Vi arrangerer et titalls turer i året og de kaller vi Strada-turer. Korte, lange og/eller stilfulle.... kjørt etter et sikkerhetsreglement og delt inn i grupper etter erfaring. Noen ganger utenlands også. Man skal jo helst ha seg en "Pilgrimsreise" til fabrikken i Bologna. Samler fra en håndfull til 50-60 deltagere.

Årlig har vi også mekaniske (Meccanica) seminarer og work shops. Hjelp og råd med f.eks. fjæring, vedlikehold, prepping av syklene til banekjøring og andre nyttige temaer.

Det tilbys konkrete tilbud for Medlemmene - f.eks. 10% rabatt på Ducati Performance tilbehør og klær (også Dainese) hos Løvaas Motor, rabatt på deler hos Plassen Racing Parts. Vi samarbeider aktivt med forhandlerne Løvaas Motor og Eker Performance som begge bidrar med arrangementer og spontane tilbud.

Velkommen 🙂

Kontaktpunkter:

[email protected]

[email protected]

[email protected]

[email protected]

post-75-0-78477800-1463236521_thumb.jpg

post-75-0-07604800-1463236626_thumb.jpg

post-75-0-15152600-1463236701_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Fremtidige hendelser

Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

• Hei, siden det var litt usikkert med «Veien»-turen denne helgen og endret dato, planla Erik og jeg en 2-dagers tur til Telemark. Telemark er generelt litt vanskelig tilgjengelig for oss med noe transport ned til Kongsberg.   Dag 1: Dessverre måtte vi starte turen fredag morgen i regnvær, men etter Enebakk var det fint. Vi kjørte rundt 450km den første dagen på superfine veier til Straand hotell.   Dag 2: Dessverre fikk jeg et batteriproblem med Diavelen om morgenen da vi ville dra fra hotellet men de hadde noen verktøy og en booster på hotellet, og vi klarte å få sykkelen i gang. Men på grunn av batteriproblemet bestemte vi oss for en annen rute hjem enn opprinnelig planlagt....... ikke optimalt på  ferge hvis du ikke kan slå av sykkelen.   Til tross for noen problemer på dag 2 en veldig fin tur med stort sett perfekt vær og superfine veier.  
    • Imponerende hvor gode dekk har blitt. Metzeler M9RR skulle være bedre enn forgjengeren på ALT, men er det mulig... Jepp, det er det.  Jeg får omtrent 12.000 ut av fordekk og 10.000 bak. Pluss det man kan tyne dem etter at slitasjemarkøren er aktiv. Bare der er forbedringen verdt den bittelitt økte prisen fra M7RR Det bidrar positivt å kjøre så mykt man kan/gidder/klarer, aktivt på bane/sving og ikke minst med store variasjoner i lufttrykk. Jeg bruker fra 30psi (2 bar) på bane og gromtur til 40psi/2,7bar til pendling og motorvei. Resultatet er tilnærmet null flate felt og null trapping.
    • Tidlig en søndags morgen, mer konkret denne søndags morgenen kjører jeg så gode svinger på kryss og tvers som mulig fra litt syd for Drammen til Sandefjord - se på utsikten fra Flautangen, inspisere gamle hytta "vår", kaffe på torget, ytre-veien til Tønsberg, svippe ut på Verdens ende og så kystveien forbi Åsgårdstrand kanskje kanskje. Slå følge?
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer