Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo alle dere Ducatisti med feeeete bremser:D. 

LYST PÅ bedre bremser? Min M1200S er målt av tyske Motorrad til den motorsykkelen (hittil testet), som har best retardasjon. Må jo si at jeg synes det er litt tøft, utbremser en Panigale.

Nuvel! Monsteret trengte nye klosser, foran. bremsen bak har vel egentlig ikke vært noe særlig tilstede, så den fikk være(ikke slitt).
En Ducatisti fortalte meg ivrig om oppgradering. Jeg tenkte lenge på dette, pga min skrekk for ikke originale saker. Sjekket det ut og klossene er jo fra Brembo. 
Her er Link til Brembos Configurator:  http://moto.brembo.com/en

Her er det lett å finne riktig klosser, standard eller oppgraderte.
jeg fant rett til min sykkel.

Klikket meg så inn på CarpiMotor sin side: http://www.carpimoto.it/en-NO/Brakes/Brake-Pads
Brukte configuratoren på høyre side og bestilte.
Jeg bestilte også bak. Klossene og bremsevæske er byttet, både bak og fremme.

Jeg har ikke ord:o  :rolleyes: Det er det sykeste jeg har opplevd. Det er lett å trigge ABS bremsen bak, aldri fått til.
Jeg gjorde en bremse test fra 90 med både frambrems og bakbrems, det er helt sinnsykt. Altså erre muuulig. Jeg måtte klemme hardt for å ikke gjøre kollbøtte.
Ryktene om at de skal være vanskelig å modulere er sterkt overdrevet. Ja du får et raskere bitt, men det er mer å hente jo mer du klemmer.

Ca 1000,- hjem til meg komplett foran, bak og med avgifter. Halv pris av standard foran her hjemme.

Løp å kjøp.
Mvh
Bjørnar

• Liker 1
  • Takk 1
  • 8 år senere...
Skrevet

Jeg kjøpte også klosser foran og ei Brembo Oron skive til min 999, fra Caprimoto i vinter. Men jeg har ikke fått testa de enda (like før). Meget hyggelige priser de har der!

Skiva er litt tynger enn orginalskiva (+300g)

Klossene av typen Brembo (07BB33SR) Sintered Racing klosser. Altså en mellomting mellom vanlige og rene racing klosser.

Kan du skrive litt om hvilken type klosser du kjøpte?

Det er omtrent slik:

Slutter delenr på RC - Extreme racing

SR- Sintered Racing

A, LA, SA , eller SP -                    Street

Også har de noen Keramiske greier, til en helt annen pris, det betyr, Kun bane, Extreme Racing.

• Liker 1
  • Program

Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

• Er prisen riktig , Volkswagen må ha penger og samtidig får kuttet utgifter, så er det nok sansynlig. Er mye spill i kulissene under sånne situasjoner. Vi krysser fingrene for beste løsning. PS salget av nye Ducatier er kanskje ikke støttende for at VW beholder de
    • Takk for utrettelig innsats og initiativ rundt foreningen generelt og banedager spesielt! Synd denne blir avlyst, gledet meg til å komme hvis været var med oss. Takk allikevel for ansvarlighet rund økonomi og klubbkassa!! Skiltettermiddagene bruker å være suksess også økonomisk så fremt været leverer. Håper virkelig å se flere av dem. Jeg tror en del deltagere ble mistet på full dag grunnet fotball, ferie og dobbel pris - i alle fall ble jeg mistet der ⚽️😉   Gleder meg til neste gang 😎🇮🇹🏍️
    • Jeg også. jeg veide ikke dekkene, bare trakk i fra vekta på hjulene, så det ble nok ikke helt nøyaktig. Og mine dekk har noe slitasje... Fabrikken skriver om felgene: Since 1999 race motorcycles transformed into high-performance machines. Beginning with the MotoGP, the pinnacle of motorcycle racing, technical abilities as well as design were constantly improving. To meet the demands of those exciting times, BITO R&D developed JB3, an entirely new MAGTAN model. With a more race-focused design and superior performance, JB3 crushed its rivals on the international race scene, was adopted by Kawasaki and Suzuki for their MotoGP and Superbike machines as well as by numerous other works teams. An epoch-making wheel and that revolutionized the market! The H-shape spokes extending from the hub split into a Y-shape towards the rim to improve the impact resistance and rigidity and provide excellent road surface followability under any circumstances. MAGTAN JB3 is a multilateral wheel that matches the design and performance of the 750cc race legends from the golden age as well as currents sports and naked bikes.
    • Internett sier at mine m9rr veier 6,35 så da har jeg sikkert feilmålt.
    • Takker! Ja, vanlig touringdekk er vel enda tyngre.
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer