Gå til innhold

Brått strømløs 848


Anbefalte innlegg

I dag bestemte 848en seg brått for å ikke ville være med videre etter bensinfylling. Når jeg slår på tenningen hender det at lampene lyser opp, men stort sett er displayet helt dødt.  Bare avbrutt av veldig korte blink med teksten "SW" i senter og "0009" i km-teller-feltet.  I tillegg summer/piper det tidvis i displayet og det klikkes på venstre side av motoren.

 

Symptomene matcher dette temmelig bra:

http://www.ducati-superbikes.com/index.php/topic/24271-possible-electrical-problemplease-help/

 

Jeg har tidligere opplevd strømløshet etter generatortrøbbel, og det har også gjerne medført at displayet har sluknet et øyeblikk under forsøk på start, etterfulgt av "SW" i et kort øyeblikk før displayet har kommet tilbake til normaltilstand (minus nullstilt klokke og triptellere).  Men nå er altså situasjonen at det mer eller mindre permanent er i død tilstand.  Det får meg til å tro at dette er mer enn bare et utladet batteri.  Jeg har heller ikke hatt noen tilfeller av startvansker i det siste, slik tilfellet har vært når generatoren har fusket.

 

Kortslutning et eller annet sted?  Åpenbare ting jeg kan se etter?  Hadde jo vært fint å få sykkelen med seg hjem, eller enda bedre: til Løvaas, på egne hjul.  Men jeg antar det er litt for optimistisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer