Gå til innhold

Brått strømløs 848


Anbefalte innlegg

I dag bestemte 848en seg brått for å ikke ville være med videre etter bensinfylling. Når jeg slår på tenningen hender det at lampene lyser opp, men stort sett er displayet helt dødt.  Bare avbrutt av veldig korte blink med teksten "SW" i senter og "0009" i km-teller-feltet.  I tillegg summer/piper det tidvis i displayet og det klikkes på venstre side av motoren.

 

Symptomene matcher dette temmelig bra:

http://www.ducati-superbikes.com/index.php/topic/24271-possible-electrical-problemplease-help/

 

Jeg har tidligere opplevd strømløshet etter generatortrøbbel, og det har også gjerne medført at displayet har sluknet et øyeblikk under forsøk på start, etterfulgt av "SW" i et kort øyeblikk før displayet har kommet tilbake til normaltilstand (minus nullstilt klokke og triptellere).  Men nå er altså situasjonen at det mer eller mindre permanent er i død tilstand.  Det får meg til å tro at dette er mer enn bare et utladet batteri.  Jeg har heller ikke hatt noen tilfeller av startvansker i det siste, slik tilfellet har vært når generatoren har fusket.

 

Kortslutning et eller annet sted?  Åpenbare ting jeg kan se etter?  Hadde jo vært fint å få sykkelen med seg hjem, eller enda bedre: til Løvaas, på egne hjul.  Men jeg antar det er litt for optimistisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • 1. Etg ikke åpent. McCafe da? Ok den. Morgentur😎 Kongsberg, Notodden, Nordagutu, Kvelde, Sandefjord, Tønsberg før kl 11
    • Haha, "disse må da kjøre fortere, eller bytte til gatedekk" 80 grader, da brenner du handa om du skulle finne på å sjekke tempen på dekket... Men takk for info. Da ble jeg litt klokere rundt temaet dekk. Da styrer jeg unne da mest ekstreme "gate" dekkene, som kan forvarmes da.
    • Hvor stor er en fisk? "Banedekk" er en vid kategori. De sportsligste som har litt mønster og fortsatt er gategodkjent - tipper 60-65 grader. Dit kommer man lett i Syden med 35-40 grader i skyggen, 50-55 i solen og 60+ i asfalten, men altfor sjelden i Norge. Da er det enkelt og greit ikke spesielt bra. Racingdekk/slicks forvarmes til drøyt 80 grader og kjøres gjerne enda varmere. Mange moderate racere i kaldere klima som opplever at varmen forsvinner i løpet av passet/racet og det blir glattere. Disse må kjøre fortere eller bytte til gatedekk.
    • Sport-touring,  ja. med hovedvekt på sport, fikk jeg intrykk av da jeg leste på Continental sidene. Hva er optimal varme for et banedekk da, sånn at men nesten brenner seg på det?
    • Avsnitt 1: jepp! Avsnitt 2: jepp'ish - hvis vi presiserer at de oppnår sin beste ytelse tidligere i kjøringen/ved lavere temperatur. Akkurat der og da KAN de yte bedre enn et sportsdekk som ikke har nådd sin optimale temperatur.  Avsnitt 3: kjenner ikke Conti. Du beskrev dem som sport touring?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer