Jump to content

Dyp forklaring av reklame-hestekrefter og hvor kraften i motorer egentlig blir av...


Recommended Posts

Ikke klikk linken hvis du har hodepine - moro med kunnskap, men bare hvis du har god tid og ledig hjernekapasitet. Reklamehestekrefter forklares og OMFATTENDE tester gjort for å se hva det faktisk koster av kraft å drive de enkelte delene av en motor på forskjellige turtall. Friksjon, veivhustrykk, dynamo, vannpumpe, oljepumpe, alle lagere, girkasse, osv kan på høye turtall dra så mye som en tredjedel av den kraften som oppstår i forbrenningen (hvis jeg skumleste riktig)

http://www.motorcyclenews.com/news/2015/november/mcn-plus-classic-john-robinson---great-powertrain-robbery/

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Ha ha, måtte klikke. Jomen sa jeg smør og nugatti.

Dette beviser jo at Ducatis med masse kraft fra 3000 omd til 9000 omd ikke mister no særlig hk, i kampen med alt raklet som skal pumpes rundt.

Kunne jo bare sagt det med en gang Lars. :-)

Ducce ruler ;-)

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Ved å benytte denne siden godtar du våre Privacy Policy og Guidelines