Gå til innhold

Diavel - ønsker liten "ombygging" av sal


Anbefalte innlegg

Ønsker å "bygge om" min Diavel litt og lurer på om noen her i forumet vet om "noen som er skikkelig handy".

Diavelen er (som dere alle helt sikkert vet) ikke nødvendigvis tilpasset passasjer veldig godt.

Jeg har allerede kjøpt en Diavel Strada sal og ryggstø, men ønsker ikke å bruke tilbehøret som må til får å koble dette sammen (ramme som inkluderer feste for sidevesker).

Mitt ønske er å ha to forskjellig saler, den originale, med mono-deksel, og Strada salen med ryggstø, og kunne skifte mellom disse på enklest mulig vis.

Er det noen her som kjenner noen, eller vet om et firma som kan gjøre en "tailor-made" løsning, gjerne med armlener til ryggstøtte/strada-sal slik at jeg får med min til døden elskede på korte turer?

Budsjettet er høvelig romslig.......

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det vel dårlig med stål å feste noe hjemmelaget i? Hvis det stemmer må man vel rett og slett basere seg på bagasjerammen og bygge oppå den - eller?

 

Er SHAD back rest vurdert?

For øvrig mener jeg at passasjers følelse av trygghet primært bør komme av tillit til fører, førers evne til å kjøre smooth, god forankring i fotpinner, sete og mot fører (lår rundt hofter og hender på overkropp). I den leia finnes også mange små forbedrende tiltak.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ser problemet...., og av den grunn nevner jeg at budsjettet er "høvelig romslig".

Jeg har sjekket med SHAD, men vil ha en løsning der jeg skifter oppsett kun ved å bruke nøkkelen.

Skulle gjerne kommet i kontakt med en "wonderboy" som kan produsere bunnplaten i salen i stål slik at det er mulige å feste ryggstøtte og armlener i "stål-platen"  og bruke "klikk-festet" bak på rammen på Diavelen.

Jeg skal alltids finne en som kan "fylle og trekke" salen slik jeg vil ha den.

Noen av dere må da ha en eller annen "i bakhodet" som er en skikkelig "Entrepreneur"?

 

Til din siste kommentar; Jeg er 100% enig ! Problemet er at jeg har passert 58 år og min til døden elskede blir 59 til sommeren, gift i snart 30 år.

Jeg snek meg til å kjøpe meg sykkel igjen etter 31 år uten sykkel våren '15.

Hvis jeg ordner ryggstøtte og armlener blir hun med på tur, men jeg vil jo selvfølgelig kjøre Diavel på korrekt vis når hun ikke er med uten å måtte "bygge om sykkelen" hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Ja den er veldig stødig , nøyaktig kopi av den som står fra før og minst like god kvalitet. 

Skiltholderen er orginalt Ducati tilbehør , syns det er feil å skjule til det flotte dekket  :D

 

http://www.ducati.com/accessories/diavel/side_license_plate_holder_kit_764/index.do?urlBack=%2Faccessories%2Fsearch%2Findex.do%3FkeyWord%3D%26pageNumber%3D4%26bikeFamilyName%3DDiavel%26bikeModelLabel%3D%26idModelYear%3D2012%26idCategory%3D0%26nameOrder%3Ddesc%26sortOrder%3Drate

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • 996SPS'en kommer til å bli solgt av mine arvinger.
    • Selg 996'en og skaff en Giulia. Du kan ikke vente til hele listen er oppnåelig.
    • For å dra ting litt tilbake på jorda igjen. Ja - vi kan ha forskjellige lister. Det kan være kjendiser du får "lov" å ligge med av dama, Bugattier og F40'er du kun ser på Youtube, stereoanlegg som koster 4 X Superleggera og båter som koster mer i vedlikehold enn årslønna di. Og så har vi den litt jordnære lista, og den begynner også å bli uoverkommelig smått om sen. Men kanskje ikke likevel, om du er litt tålmodig? Jeg har jo allerede en 996SPS, den tror jeg ikke er så lett å finne for hvermannsen. Å finne en i dag er dyrt. For ikke å snakke om en 888SP. En noenlunde pen 911SC - det er mange som har forstått at det er den beste bilen som har kommet ut av Zuffenhausen og prisen er høy. Og god gammel Bertone Coupe - Giulia - med den fantastiske NORD-motoren - er jo i mine øyne det vakreste som noensinne har kommet ut av Milano. Den koster også mye akkurat nå. MEN: Prisen på Jaguar E-Type og lignende er på vei ned. Alt som var kult på 60-70-tallet blir mindre verdt. Det er fordi de som drømte om slike kjøretøy har blitt 80+ år gamle og ikke kan kjøre mer. Og den bølgen treffer stadig yngre markeder. Det vi (50-ish) likte da vi var unge ligger høyt i pris, fordi vi har penger og tid til å anskaffe det vi drømte om. Akkurat nå, men kanskje ikke mer enn 10 år framover. Så jeg tenker at jeg er en skikkelig anakronist, og at prisen på kamskaftere muligens går ned, og kanskje kan jeg bli pensjonist med kamskafter om en 20 års tid 😉  Men i mellomtiden lever drømmen om en -78 900SS, -81 911SC og -71 Giulia i garasjen 😉   
    • Jeg har kjørt 204-hk-versjonen av 911SC. Jeg var ganske risikovillig den gangen, og fikk tilbud om å kjøre en slik t/r Strynsvatn Camping - Stryn Sentrum en gang rundt sen nitti. Vi var en litt broget gjeng på campingen. Jeg måtte ned fra campingen til sentrum for å ta ut penger(!) til leie av hytte. Fikk tilbud fra en Bergenser jeg hadde pratet med i fylla kvelden før om å "Ta Påååårrrrshen"  da jeg prøvde å åpne døra på den ytterst kjipe leiebilen vi hadde den gangen - jeg og min daværende samboer. Så da tok jeg Porschen. En 1981 3.0SC med påmontert bakvinge, men ellers standard. Eieren skrøyt av en tid Bergen - Stryn på mindre enn 3 timer om man tror på det. Saktekjøring kom med publikum, jeg kom meg ut av campingen uten å kvele motoren. Og så startet jeg å kjøre. Ohj. For en gokart. For en følelse med alt. Heldigvis visste jeg allerede som 25-åring at man ikke skal slå av midt i svingen på en 911. Men vet alle det? ;=)      
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer