Gå til innhold

Ønsker div. deler til luftkjølt Ducati...


pertj

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg jakter på litt smådeler til 900SSie type sykkel, en del av dette er nok også felles med Monster..

Clutchslave, har noen byttet til en annen slave og har en orginal liggende (?)

Her passer nok stort sett alle slaver.

Gasshåndtak m/wire.  Så vidt jeg kan se, så skal denne ha enkelwire.

Bryterpanelene på begge styrehåndtakene.

Orginal, tidlig Monster 600,750 eller 900 frontlykt.

Orginale fotpinne sett til sjåføren, her er det kun SS type fotpinner som kan brukes, dette pga innfestingen i ramma.

 

Er også på jakt etter en eksosmanifold uten pottene.

Her kan muligens også Monster manifold benyttes, må da være til en injection type motor.

 

innsugsmanifold/gummi begge sylindrene.

 

Er også ute etter 10 mm motorbolter, de lange som går tvers igjennom motorn og holder motorn på plass i ramma.

Og de må være 10 mm.

 

Et par coiler og en ecu hadde også vært kjekt.

 

Alternativet til alt dette er om noen har en delesykkel stående, trenger ikke motor, gaffel, svingarm, ramme, tank.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planlegger egentlig å maskinere nye fester i aluminium, men det er alltid kjekt å se andre muligheter også. Sier takk til tilbudet, det haster ikke, er lenge til jeg er der at jeg skal montere lykt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Har fra bl.a. 900 SS:

 

- Innsugningsmanifold 900 SSie (bak). Den fremre er nok lik.

- Original slave, et eller annet sted fra 1995

- 10 mm bolter, den fremre med mutter og den bakre til gjenget feste på hs. i ramma Jeg har borra opp ramma og motor for 12 mm bolter.

- coilsett med pluggledninger til 1000 motorene, dvs, dobbelttenning for ie motor

 

Hobby_duc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hobby_DUC,

det er interessant, har du tenkt noen pris (?).  Send gjerne en PM.

 

De motorboltene, hvor lange er de (?)  motorn er ca. 205 mm bred, så kommer omlag 6+6 mm til rammefestene og så skal det være litt til mutteren og ei skive, la oss si 10 mm pr.side.  Så de bør være omlag 235-240 mm lange for å kunne brukes...

Har tenkt på å borre opp motorfestene til 12 mm, men i det fremre hullet sitter det en sentreringshylse i blokkskjøten.  Og er litt usikker på hvordan det blir å borre opp den.  Er redd det ikke blir noe igjen av den hylsen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • Nylig ny gasswire fordi strømpen var skadet/rusten og det før eller senere går utover wire'n.  Jeg har alltid slitt med å få fullt trykk i hornet. Det er et dobbelt horn fra Hella og gir passe sinna italiensk lyd, men bare på litt turtall - ikke på tomgang. Ikke nok strøm i den kretsen elller om det er pga tynne ledninger. Hver gang det har regnet litt så er var det lydløst også på turtall. Gadd ikke det mer og byttet bryterboksen på styret. Hjalp ikke, så nå har jeg gått over til 400 hz single horn som selvfølgelig er litt snillere mot sløve fotgjengere, men som til gjengjeld virker hver gang. Jeg nevnte at det var vanskelig å komme vesentlig over 200 selv etter fjorårets motorarbeid, nye stempler, ventilarbeid osv. Nu går alt så meget bedre - måtte bare tømme 5. giret ordentlig for å bryte luftmotstanden før siste biten som kan tas på 6. Det kan godt hende at jeg tester 14/41 igjen for å se hva jeg kan få til med den utvekslingen. Nettopp gjort et varp på nye Metzeler M9RR hos AMD = godt humør. Samme dekkpris som nettet og rask + rimelig omleggsjobb. Mange takk! Noen fridager på gang så listen ser slik ut: nye hendler olje skiver (måtte nedgradere fra T-drive til Oro pga pris og kan bare håpe det ikke blir for mye nedtur) rense stemplene i kaliperne så de beveger seg lett og returnerer mest mulig frivillig (selv uten den "returhjelpen" som fullflytende skiver har gitt) klosser nye Brembo 07BB19SR som er tilsvarende de 07BB1996 jeg lenge har brukt, men som nå er ute av produksjon. Carpimoto sier de er minst like gode (=svært høy bremsekoeffisient og ganske akseptable våte/kalde) Litt utpå høsten/vinteren: nytt setetrekk hos Skinnassistanse lakkere minst én felg lakke/touch up på alt det røde ny stuffing eksospottene kjede kanskje clutch Så da sier vi vel "på gjensyn"😎
    • Du var på banedag i Mantorp, med ST'n, så kult. men synd med skadene på sykkelen da. Håper du få klar 996'n da. Og skal du ha med turutstyret, kan du bruke en svær tursekk på langs eller på tvers bakpå. Om du ha biposto da. I tilegg til ei tankveske. her er et blide fra i fjor, Avreise til Rudskogen, da "Kristine" fortsatt var en toseter. .  Med tankveske og en 85L tursekk bakpå, fikk jeg med allt som tengs for et par overnattinger. Hvordan går det med 996'n da. Fått overhalt gaffelen?
    • Ok... da blir det nok 996-en jeg kommer til å bruke på 01.08. tror jeg. ST'n røyk for meg på Mantorp på tirsdag...! Jeg mistenker at det var girkassa som låste seg, men motoren er også låst... og "heldigvis" kjedet røk også... Jeg var på bånngass i 4. på startsletta da det gikk ‘pang’...! Heldigvis og at bakhjulet ikke låste og ekstra heldigvis fikk jeg ikke noen kroppskade fra kjedet heller!!! Dette kunne gått mye verre...!!! Men men, har noen her en bra 1100 DS motor du trenger ikke? Jeg vurdere å lage en "banesykkel" fra leftovers..😆
    • En aldri så lite pip herfra, så ingen tror jeg er død 🙂 Ting tar tid, og det gjør livet av og til også. Håper å komme tilbake til byggingen til vinteren. I mellomtiden koser jeg meg med en KI-kjøretur. Ble gammel på veien, men det er greit. Sykkelen fikk en del endringer, men pytt. Likte den enkle lykta…
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer