Jump to content

Holdbarhet på Ducati 748, fersking trenger litt gode råd


Recommended Posts

Hei.

Jeg er temmelig blank på Ducati, men har forelsket meg i 748'n.

Men de begynner jo å bli endel år, så jeg er litt usikker på hvor langt de faktisk kan kjøres før de begynner å bli veldig dyre å vedlikeholde/er ferdige.

 

Ser enkelte sykler ligger rundt 50-60' km. Er det helt greit å kjøpe en slik sykkel eller har de da begynt å gå for langt?

 

-Roar

Link to comment
Share on other sites

Scroller du nedover i Meccanica-delen av forumet så finner du en god håndfull poster om 916/748/996 serien. Vedlikehold (gjerne dokumentert) og type bruk betyr mer enn kjørelengde.

 

DesmoQuatro-motoren i denne serien hadde noen problemer med flassende belegg på vippearmene - slett ikke alle, men mange nok til at det er viktig å ha kontroll på. De fleste er nok fikset ved å bytte dem ut. Sånn sett kan det være en fordel med en sykkel som har gått langt, siden den sannsynligvis har måttet få nye underveis - selvfølgelig forutsatt at eier har vært nøye med vedlikehold - ref dokumentert vedlikehold.

 

Hvis du har mulighet til å bli med på turer, banedager og andre aktiviteter kommer du til å møte medlemmer med samme sykkel og kan spørre dem om erfaringer hvis ingen i mellomtiden svarer her...

Link to comment
Share on other sites

Tusen takk for info stoppitide.

Bytte av vippearmer vil da være et viktig punkt å sjekke.

Skal ta en nærmere titt i Meccanica delen også. Ble medlem i går så jeg har ikke blitt kjent med sidene her enda.

 

Håper å få tatt noen turer på bane e.l. i løpet av sommeren, men først må jeg vel få meg en ducati :-)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • Upcoming Events

    No upcoming events found
  • Aktive Tråder

    • MERKEDAG 🙂  En kvart million kilometer Noen deler har vært med på hele reisen, andre bare på deler av reisen. Noe måtte byttes før det egentlig var naturlig, noe overraskende lenge etter det man forventet, noe for å oppgradere, noe for å pynte.  Først 199.999 som så ikke kunne telle lenger Så nytt instrument fra 0 til i dag, rundet 50.000  Takk til Ducati og alle som har bidratt med pleie, reparasjoner og vedlikehold
    • Bilde fra T3. Her subba hovedstøtta i et tidligere pass.På St'n kan man enkelt heve pottene, da følger støtta med opp. Fortsatt litt å gå på, på dette bildet her da...
    • Noen bilder fra turen. Selfien og det første er fra Andelva rasteplass, ikke så langt fra  Hurdalssjøen. Etter det glemte jeg at jeg hadde tatt med kameraet.... Det siste fra Vålerbanen, tatt av hobbyfotograf Kalle Husebæk. Går ut i fra at det er greit å stjele det. det ligger jo offentlig ute på Fb. 21 mil hver vei og 16 på banen, det holder for meg for ei stund. Men flere skulle på banen både Fredag og Lørdag...kanskje derfor mange kom i bil?
    • Vet ikke hvor de enkelte dekk produseres, men er relativt trygg på at disse produsentene ikke risikerer sine gode navn og rykter på en udugelig fabrikk. Noe av den voldsomme prisøkningen er visstnok at mye av dette ble laget i Russland. Hvis det var ok, så er nok de beste kinesiske fabrikkene også innafor. Metzeler har suksess i sport touring segmentet med sitt ganske nye 01. Store fremskritt fra de fleste produsenter fremdeles. Artig at de får til det. Det dekket ville jeg valgt hvis jeg ikke hadde ganske store forventninger til mine dekk på bane.  Vi har for tiden ikke en konkret dekkavtale blant medlemsfordelene. Usikkert om det er mer å hente enn det man lett får på egenhånd, så det er ikke sikkert vi etablerer ny avtale. Dessuten er mitt inntrykk at de fleste sliter mer med å få lagt om enn å kjøpe dekkene billig. Vi får se. 
    • Jeg får lyst på de Metzler M9 RR, som du har. Eller Pirelli Rosso lV. På ST'n har jeg Metzler Roadtec Z8. I kategorien sport touring.  Det er faktisk, "made in China". Noe som gjør meg litt betenkt, men skal vel ikke ha noe å si... Toppmodellene er vel fortsatt tyske kanskje?
×
×
  • Create New...

Important Information

Ved å benytte denne siden godtar du våre Privacy Policy og Guidelines