Ducati-newbie Posted March 23, 2017 Share Posted March 23, 2017 Hei. Jeg er temmelig blank på Ducati, men har forelsket meg i 748'n. Men de begynner jo å bli endel år, så jeg er litt usikker på hvor langt de faktisk kan kjøres før de begynner å bli veldig dyre å vedlikeholde/er ferdige. Ser enkelte sykler ligger rundt 50-60' km. Er det helt greit å kjøpe en slik sykkel eller har de da begynt å gå for langt? -Roar Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoppitide Posted March 23, 2017 Share Posted March 23, 2017 Scroller du nedover i Meccanica-delen av forumet så finner du en god håndfull poster om 916/748/996 serien. Vedlikehold (gjerne dokumentert) og type bruk betyr mer enn kjørelengde. DesmoQuatro-motoren i denne serien hadde noen problemer med flassende belegg på vippearmene - slett ikke alle, men mange nok til at det er viktig å ha kontroll på. De fleste er nok fikset ved å bytte dem ut. Sånn sett kan det være en fordel med en sykkel som har gått langt, siden den sannsynligvis har måttet få nye underveis - selvfølgelig forutsatt at eier har vært nøye med vedlikehold - ref dokumentert vedlikehold. Hvis du har mulighet til å bli med på turer, banedager og andre aktiviteter kommer du til å møte medlemmer med samme sykkel og kan spørre dem om erfaringer hvis ingen i mellomtiden svarer her... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ducati-newbie Posted March 24, 2017 Author Share Posted March 24, 2017 Tusen takk for info stoppitide. Bytte av vippearmer vil da være et viktig punkt å sjekke. Skal ta en nærmere titt i Meccanica delen også. Ble medlem i går så jeg har ikke blitt kjent med sidene her enda. Håper å få tatt noen turer på bane e.l. i løpet av sommeren, men først må jeg vel få meg en ducati :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoppitide Posted March 24, 2017 Share Posted March 24, 2017 Hvis du er i humør til det, så kan googling av '916 rocker arms' gi deg timesvis med underholdning. Lykke til med kjøp! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ducati-newbie Posted March 27, 2017 Author Share Posted March 27, 2017 Takk igjen for tips. Fikk lest litt om temaet før jeg var og så på sykkel på søndagen.... Og nå er den kjøpt og betalt. Haynes bok er bestilt, så har jeg i hvert fall mulighet til å gjøre noe selv etterhvert. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobinL Posted April 14, 2017 Share Posted April 14, 2017 gratulerer med sykkel jeg er i samme posisjon som deg. kjøpte meg 748 i høst selv Link to comment Share on other sites More sharing options...
ianlisland Posted May 9, 2017 Share Posted May 9, 2017 Henta meg en 748 i forrige uke selv Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts