Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg er temmelig blank på Ducati, men har forelsket meg i 748'n.

Men de begynner jo å bli endel år, så jeg er litt usikker på hvor langt de faktisk kan kjøres før de begynner å bli veldig dyre å vedlikeholde/er ferdige.

 

Ser enkelte sykler ligger rundt 50-60' km. Er det helt greit å kjøpe en slik sykkel eller har de da begynt å gå for langt?

 

-Roar

Skrevet

Scroller du nedover i Meccanica-delen av forumet så finner du en god håndfull poster om 916/748/996 serien. Vedlikehold (gjerne dokumentert) og type bruk betyr mer enn kjørelengde.

 

DesmoQuatro-motoren i denne serien hadde noen problemer med flassende belegg på vippearmene - slett ikke alle, men mange nok til at det er viktig å ha kontroll på. De fleste er nok fikset ved å bytte dem ut. Sånn sett kan det være en fordel med en sykkel som har gått langt, siden den sannsynligvis har måttet få nye underveis - selvfølgelig forutsatt at eier har vært nøye med vedlikehold - ref dokumentert vedlikehold.

 

Hvis du har mulighet til å bli med på turer, banedager og andre aktiviteter kommer du til å møte medlemmer med samme sykkel og kan spørre dem om erfaringer hvis ingen i mellomtiden svarer her...

Skrevet

Tusen takk for info stoppitide.

Bytte av vippearmer vil da være et viktig punkt å sjekke.

Skal ta en nærmere titt i Meccanica delen også. Ble medlem i går så jeg har ikke blitt kjent med sidene her enda.

 

Håper å få tatt noen turer på bane e.l. i løpet av sommeren, men først må jeg vel få meg en ducati :-)

Skrevet

Takk igjen for tips.

Fikk lest litt om temaet før jeg var og så på sykkel på søndagen....

Og nå er den kjøpt og betalt.  :D

 

Haynes bok er bestilt, så har jeg i hvert fall mulighet til å gjøre noe selv etterhvert. :)

  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...
  • Program

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • Går jo an å bruke, men ikke noe moro å clutche med. Kjøp noe stilig og vis oss bilder etterpå😎
    • Hei, jeg tenkte å kjøpe et solvisir til banebruk. Til min hjelm, Shlubbert S2 finnes det: Sota 50% og 80% samt orange. 80% kan vel bli litt mye i skyggepartier? Ser at mange anbefaler speilrefleks, gjerne klart. Til min hjelm finnes det to typer speil: Iridium og Blå. Jeg tenker å gå for iridium speil, Hva tenker baneekspertene? https://nstgardermoen.no/shop/product/visir-til-c3-c3-pro-s2-s2-sport-15763#attr=28164,9212 Jeg har nedfellbart solvisir inni hjelmen, som er glimrende til turbruk. Men kan kanskje bli litt mye optikk, og litt mørkt på bane.... 
    • Jeg har dette kløtsjhuset i alulegering liggende. Det ser ut som om det har endel slitespor. Eller skal de være slik? Bare å kaste?
    • "Ja - bare å komme" sa han. Jeg hadde spurt om å få prøvekjøre en Ducati. Jøss, for en service, tenkte jeg. Kort tid etterpå var jeg Ducatist. Takket være Trond. Jeg har vel ikke vært helt alene om å kjøpe sykkel av ham, heller 😎  Trond har nå gjort jobben sin og pensjonerer seg om et par uker.  På vegne av Desmodromene takker jeg for ditt lure smil og din gode innsats for Ducati 🏆
    • 👌👍gått å slippe det, vi for være forbilder for yngre(125ccm) generasjoner på dette med godt teknisk vedlikehold av sykkel og holde igjen litt på støy😅 fks.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer