Gå til innhold

Gaffel Monster m.fl. bygget av Esp1tech SOLGT


stoppitide

Anbefalte innlegg

Gaffelen ligger egentlig godt i reservedelkassa, men kan selges hvis en entusiast ønsker BETYDELIG bedre fjæring på Monster/SS/ST og sikkert noen flere.
 
Like bra som, i mange tilfelle bedre enn, Ducati fabrikksÖhlins.
 
Bygget etter alle kunstens regler av Esp1tech i 2013 og overhalt i 2015. Anodiserte rør.
 
Avhengig av forventninger, bruksområde og ambisjonsnivå funker denne for førere fra 75 til 110 kg.

Kostet oppunder 10' og kan gå for ~6'



post-75-0-78974800-1490480289_thumb.jpg
post-75-0-28062000-1490480254_thumb.jpg
post-75-0-61851500-1490480216_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej:)

Jag har en Ducati s2r 800 2008 modell som jag önskar ny fjäder i framgaffel på.
Orsaken är att jag tycker den känns ”svampig” och för mjuk. Jag kör inte på bana så det är mest för att få bättre tilbakemelding och känsla på vanlig väg. Jag väger ca 88 kg.

Blir det stor skillnad från den originala tror du?

 

Mvh Andreas Wallinder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marzocchi-gaffelen på S2R800 er utstyrt med progressive fjærer og har dessverre dårlig demping. Budsjettvarianten er bedre, gjerne lineære, fjærer og tykkere gaffelolje. Merkbart bedre, men et stykke unna det du får med ordentlig ombygging.

 

Neste nivå er enkle cartridge-kits fra f.eks. Andreani eller Matris.

 

Så kommer vi til ombygging gjort av kresne fagfolk med kompetanse og erfaring, så som Esp1tech.

 

På toppen kroner gafler fra diverse Superbikes - montert i nye kroner eller innmaten transplantert inn i justerbare gafler fra Monster/SS/ST.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jag säger att jag är intresserad, vad är det lägsta du kan tänka gå i pris? var det du som hade dessa till salgs förra året?

Vet du eventuellt någon  som då kan skifta gaffel på cykeln för en god pris? Så klart en fagperson som kan. Jag kan tyvärr inte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har allerede ytterligere en annen seriøs interessent, så prisen er enn så lenge 6'. Den er verdt såpass.

 

Et hvilket som helst mc-verksted kan bytte en gaffel. Man heiser fronten og holder sykkelen stødig enten med depotstøtte bak eller en person som står ved siden av sykkelen. Deretter løsner man kaliperne, tar av hjulet og løsner skruene i styrehodene. Da glir gaffelbena ned og ut. Det burde holde godt med en time. Dreimomentet for de enkelte skruene kan du få av meg (hvis et ikke-Duc verksted vil ha den infoen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • Hei, siden det var litt usikkert med «Veien»-turen denne helgen og endret dato, planla Erik og jeg en 2-dagers tur til Telemark. Telemark er generelt litt vanskelig tilgjengelig for oss med noe transport ned til Kongsberg.   Dag 1: Dessverre måtte vi starte turen fredag morgen i regnvær, men etter Enebakk var det fint. Vi kjørte rundt 450km den første dagen på superfine veier til Straand hotell.   Dag 2: Dessverre fikk jeg et batteriproblem med Diavelen om morgenen da vi ville dra fra hotellet men de hadde noen verktøy og en booster på hotellet, og vi klarte å få sykkelen i gang. Men på grunn av batteriproblemet bestemte vi oss for en annen rute hjem enn opprinnelig planlagt....... ikke optimalt på  ferge hvis du ikke kan slå av sykkelen.   Til tross for noen problemer på dag 2 en veldig fin tur med stort sett perfekt vær og superfine veier.  
    • Imponerende hvor gode dekk har blitt. Metzeler M9RR skulle være bedre enn forgjengeren på ALT, men er det mulig... Jepp, det er det.  Jeg får omtrent 12.000 ut av fordekk og 10.000 bak. Pluss det man kan tyne dem etter at slitasjemarkøren er aktiv. Bare der er forbedringen verdt den bittelitt økte prisen fra M7RR Det bidrar positivt å kjøre så mykt man kan/gidder/klarer, aktivt på bane/sving og ikke minst med store variasjoner i lufttrykk. Jeg bruker fra 30psi (2 bar) på bane og gromtur til 40psi/2,7bar til pendling og motorvei. Resultatet er tilnærmet null flate felt og null trapping.
    • Tidlig en søndags morgen, mer konkret denne søndags morgenen kjører jeg så gode svinger på kryss og tvers som mulig fra litt syd for Drammen til Sandefjord - se på utsikten fra Flautangen, inspisere gamle hytta "vår", kaffe på torget, ytre-veien til Tønsberg, svippe ut på Verdens ende og så kystveien forbi Åsgårdstrand kanskje kanskje. Slå følge?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer