ianlisland Skrevet 9. mai 2017 Del Skrevet 9. mai 2017 Heisann, Kjøpte meg en 2001 748 med 30´ på klokka i forrige uke. Kjørte 300km før bolten bak pressureplaten løsnet og dyttet clutchen utover mot clutchcoveret. Var selvfølgelig dum nok til å prøve å stramme til dette selv, noe som resulteterte i at 1 av de 6 pinnene på clutchtrommelen knakk tvers av. Prøvde å starte/kjøre med 5 av 6 fjærer montert, men det fungerte ikke særlig bra. Valgte derfor å fjerne fjøra på motsatt side av den som knakk, noe som virker å fungere helt fint. Det er litt lettere å dra inn clutchhendelen, men ikke noe sluring som jeg har lagt merke til. Mitt spørsmål er om noen har peiling på om det er OK? Jeg har bestilt nye deler til clutchen, men har lyst til å kjøre i mellomtiden. /Ian Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stoppitide Skrevet 9. mai 2017 Del Skrevet 9. mai 2017 Man hører om folk som modifiserer clutchene sine på den måten - eksperimenterer med antall og stivhet på fjærene, men tror ikke det deles ut plusspoeng på mekanikereksamen for den løsningen. Den gjenværende mekanikken belastes mer og det er kanskje ikke så bra. Jeg tror medlemmet "Driven" har en clutch til salgs. Sjekk hans svar på annonse i "kjøpes" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ianlisland Skrevet 10. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2017 Da stopper jeg om jeg legger merke til noe rart. Har bestilt nye deler som forhåpentligvis kommer neste uke, regner med drt vil gå fint til da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg