Jump to content

Recommended Posts

Var på tur i dag der den stoppet flere ganger, første gang ved igangkjøring ut av kryss. Stoppet flere ganger ved rolig kjøring. Gikk bra en stund før den stoppet igjen, da ved fullt pådrag. Litt vond å få start på igjen, tenning av på en par ganger. Tenkte aldri på å høre etter bensinpumpe da dette skjedde. Har skiftet sikringsholder pga denne var brent. Bensinlampa kommer på etter start. Noen som har noen tanker om hva dette kan være? Tenker bensinpumpe å evt tankarmatur.

Link to comment
Share on other sites

Takk for fint el skjema. Viløe ikke starte da jeg skulle kjøre den på jobben å sjekke i stad, hørte pumpa gikk ved tenning på. Prøvde tenneing av/på men da gikk ikke pumpa, flere start forsøk men ikke livstegn, vippa opp salen å la en hånd på relé... da gikk pumpa igjen å den starta

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Da ser det ut som alt er i orden. Olje/filter skift å bensin filter, nye plugger. Demontert å gjort reint kontakter. Fiksa dårlig skjøt på generatorkabel.

Liten tur på 14 mil idag, gikk som ei klokke, ikke et eneste feilslag

Link to comment
Share on other sites

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
  • Aktive Tråder

    • 2025 (enn så lenge)   100dB standstøy 110dB passeringsstøy Mest sannsynlig reiser vi rundt for å hjelpe til med forhåndsmålinger. Greit å sikre seg mot å stå med skjegget i postkassen på Rudskogen.
    • Her har du en god guide til bremse/bremsekalipper rens, så lenge de ikke lekker og frenger full overhaling da. I tillegg kan du skru fast en bolt i naglene, som holder skiva til skive navet. Og gi dem noen turn med drillen, gjerne med litt crc (som du vasker grundig bort med bremserens etterpå). Dissse skivene er semi flytende. de skal ikke være løse/flytende/skranglende. men over tid kan disse naglene sette seg, og du får mer eller mindre ei fast skive... Er det en Desmoqattro motor du har? I såfall har du en fin ventil just. guide her.    
    • Jeg forsøkte noen apper, men fikk alt for mye forstyrrelser og usikre målinger. Kom over det verktøyet Løvaas bruker for en rimelig penge på eBay, så nå bruker jeg det. Bor du på østlandet kan du gjerne låne. Jeg holder til på Nærsnes, like sør for Oslo.
    • Jeg har ikke svaret, men vet at det er omdiskutert/forvirrelse om hva som er riktig på nye reimer kontra brukte. Ducati har forandret anbefaling underveis. Det skal være forskjell. Tror folk. Egentlig skal det være riktig hele tiden, men da må man altså "kjøre" dem inn og så justere igjen. Fort gjort for DIY'ere, men rett ut fra service må dette gjøres slik at eierne kan kjøre uten å behøve å tenke/gjøre noe med det.  Jeg har åpne deksler og dermed den luksusen å kunne sjekke f.eks. stramhet med kald kontra varm motor. KJEMPEFORSKJELL. Det behøver du ikke forholde deg til, men det er en understreking av at riktig stramming faktisk er viktig. Telefon til verksted hjelper deg. Eller sjekk internetten hos troverdige Ducati-eksperter. Tidligere nevnte Krista hos Ca Cycleworks har masse YouTube videoer om emnet. Usikker på om han har for 996/DesmoQuatro/S4R motoren. Australske guru Brad Black aka BikeBoy har lagt ut rapporter av nesten alt han har gjort i sin karriere. Grav i vei.
    • Ser flere DIY videoer på youtube hvor det brukes en "lydapp" på telefonen for å stramme reg.reimene riktig (110hz) Hvilken app bruker dere? (android)
×
×
  • Create New...

Important Information

Ved å benytte denne siden godtar du våre Privacy Policy og Guidelines