Jump to content

Kjøleveskenivå 2018 Xdiavel


Recommended Posts

Etter endt kjøring i dag så ser jeg at kjøleveskenivået på min Xdiavel er under min i ekspansjonstanken!

Dette er jo veldig frustrerende ettersom planen er å kjøre i morgen også, så kommer spm. Er det noen som har evt vet hvor en kan få tak i kjølevesken Agip Permanent Spezial på en lørdags kveld?

Får håpe det ikke er lekkasje noe sted, er snakk om en ny sykkel som har gått kun 35 mil.

Link to comment
Share on other sites

Etter endt kjøring i dag så ser jeg at kjøleveskenivået på min Xdiavel er under min i ekspansjonstanken!

Dette er jo veldig frustrerende ettersom planen er å kjøre i morgen også, så kommer spm. Er det noen som har evt vet hvor en kan få tak i kjølevesken Agip Permanent Spezial på en lørdags kveld?

Får håpe det ikke er lekkasje noe sted, er snakk om en ny sykkel som har gått kun 35 mil.

Står den vertikalt/"oppreist" når du måler?

Link to comment
Share on other sites

Jepp den står oppreist når jeg måler ja. Det finnes typer kjøleveske som ikke skal blandes så derfor litt skeptisk til det. I gamledager var det vel slik at man ikke skulle blande rød og blå, denne er lilla. Hvis den har samme benevnelser så er det jo ikke noe problem, da er det vel bare å blande i vei!?

Link to comment
Share on other sites

Hei igjen, prinsippet er at man IKKE blander de forskjellige fargene. Der er fordi sammensetningen av kjemikaler reagerer med hverandre på en negativ måte. Hvis det skal bare etterfylles bare litt (toppe opp)og man er i tvil bruk destilert vann. Ved konsentrat bland det ut med destilert vann.

Link to comment
Share on other sites

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
  • Aktive Tråder

    • MERKEDAG 🙂  En kvart million kilometer Noen deler har vært med på hele reisen, andre bare på deler av reisen. Noe måtte byttes før det egentlig var naturlig, noe overraskende lenge etter det man forventet, noe for å oppgradere, noe for å pynte.  Først 199.999 som så ikke kunne telle lenger Så nytt instrument fra 0 til i dag, rundet 50.000  Takk til Ducati og alle som har bidratt med pleie, reparasjoner og vedlikehold
    • Bilde fra T3. Her subba hovedstøtta i et tidligere pass.På St'n kan man enkelt heve pottene, da følger støtta med opp. Fortsatt litt å gå på, på dette bildet her da...
    • Noen bilder fra turen. Selfien og det første er fra Andelva rasteplass, ikke så langt fra  Hurdalssjøen. Etter det glemte jeg at jeg hadde tatt med kameraet.... Det siste fra Vålerbanen, tatt av hobbyfotograf Kalle Husebæk. Går ut i fra at det er greit å stjele det. det ligger jo offentlig ute på Fb. 21 mil hver vei og 16 på banen, det holder for meg for ei stund. Men flere skulle på banen både Fredag og Lørdag...kanskje derfor mange kom i bil?
    • Vet ikke hvor de enkelte dekk produseres, men er relativt trygg på at disse produsentene ikke risikerer sine gode navn og rykter på en udugelig fabrikk. Noe av den voldsomme prisøkningen er visstnok at mye av dette ble laget i Russland. Hvis det var ok, så er nok de beste kinesiske fabrikkene også innafor. Metzeler har suksess i sport touring segmentet med sitt ganske nye 01. Store fremskritt fra de fleste produsenter fremdeles. Artig at de får til det. Det dekket ville jeg valgt hvis jeg ikke hadde ganske store forventninger til mine dekk på bane.  Vi har for tiden ikke en konkret dekkavtale blant medlemsfordelene. Usikkert om det er mer å hente enn det man lett får på egenhånd, så det er ikke sikkert vi etablerer ny avtale. Dessuten er mitt inntrykk at de fleste sliter mer med å få lagt om enn å kjøpe dekkene billig. Vi får se. 
    • Jeg får lyst på de Metzler M9 RR, som du har. Eller Pirelli Rosso lV. På ST'n har jeg Metzler Roadtec Z8. I kategorien sport touring.  Det er faktisk, "made in China". Noe som gjør meg litt betenkt, men skal vel ikke ha noe å si... Toppmodellene er vel fortsatt tyske kanskje?
×
×
  • Create New...

Important Information

Ved å benytte denne siden godtar du våre Privacy Policy og Guidelines