Gå til innhold

Desmoservice på Scrambler Sixty2


Anbefalte innlegg

Snart er det på tide for meg å få utført desmo service på min Sixty2.

 

Men etter å ha hørt om pris på dette hos Løvås så mener de det vil koste rundt 8000-9000kr

Men burde det virkelig koste så mye?

Jeg har gravd mye rundt på nettet og hørt flere steder at det er rundt 3,5 times arbeid.
Da lurer jeg på hvorfor prisen er så høy? Mener ikke at Løvås prøver å rappe pengene mine fordi jeg er en uviten nybegynner. Bakre sylinderen er jo en pain å komme til hehe.

 

Men lurte bare på om dere har noen idee her inne? For noen år tilbake kostet en slik service på monster 620 rundt 5000kr. Og det er jo disse luftkjølte motorene jeg mener scrambler motoren er basert på?

 

 

Takker for alt av svar jeg kan få :)

 

 

-Pål (Fersking på baby-Ducati)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3,5 timer er nok rett og slett feil. De bruker vel omtrent det dobbelte. Dessuten har timeprisene økt litt.

 

Da jeg skulle ha min andre service spurte jeg om de kunne droppe diverse punkter som jeg trygt kunne klare selv. Da sparte jeg et par timer. Det er slett ikke sikkert at alle burde utøve mekanikeroppgaver på egen hånd. Fort gjort å drite seg ut - med farlig resultat.

 

Kanskje du kan kutte litt i servicekostnadene på kort sikt, men tenk på hva en eventuell kommende kjøper vil mene om at serviceheftet ikke er komplett. Da kan du oppleve å tape mye mer enn du sparer nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer