Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snart er det på tide for meg å få utført desmo service på min Sixty2.

 

Men etter å ha hørt om pris på dette hos Løvås så mener de det vil koste rundt 8000-9000kr

Men burde det virkelig koste så mye?

Jeg har gravd mye rundt på nettet og hørt flere steder at det er rundt 3,5 times arbeid.
Da lurer jeg på hvorfor prisen er så høy? Mener ikke at Løvås prøver å rappe pengene mine fordi jeg er en uviten nybegynner. Bakre sylinderen er jo en pain å komme til hehe.

 

Men lurte bare på om dere har noen idee her inne? For noen år tilbake kostet en slik service på monster 620 rundt 5000kr. Og det er jo disse luftkjølte motorene jeg mener scrambler motoren er basert på?

 

 

Takker for alt av svar jeg kan få :)

 

 

-Pål (Fersking på baby-Ducati)

Skrevet

3,5 timer er nok rett og slett feil. De bruker vel omtrent det dobbelte. Dessuten har timeprisene økt litt.

 

Da jeg skulle ha min andre service spurte jeg om de kunne droppe diverse punkter som jeg trygt kunne klare selv. Da sparte jeg et par timer. Det er slett ikke sikkert at alle burde utøve mekanikeroppgaver på egen hånd. Fort gjort å drite seg ut - med farlig resultat.

 

Kanskje du kan kutte litt i servicekostnadene på kort sikt, men tenk på hva en eventuell kommende kjøper vil mene om at serviceheftet ikke er komplett. Da kan du oppleve å tape mye mer enn du sparer nå.

Skrevet

Har tatt service med ventil sjekk et par ganger på scrambler å det er et hellsikken om du trenger justering av ventiler.. Har opplevd 2 ganger at de må justeres på første sjekk

Skrevet

Hei, ikke mer arbeid på de luftkjølte, men oftere :-)

Service tiden og justering av ventiler har de senere år økt i antall km og tid mellom hver gang. 

 

mvh
B

  • Program

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • Går jo an å bruke, men ikke noe moro å clutche med. Kjøp noe stilig og vis oss bilder etterpå😎
    • Hei, jeg tenkte å kjøpe et solvisir til banebruk. Til min hjelm, Shlubbert S2 finnes det: Sota 50% og 80% samt orange. 80% kan vel bli litt mye i skyggepartier? Ser at mange anbefaler speilrefleks, gjerne klart. Til min hjelm finnes det to typer speil: Iridium og Blå. Jeg tenker å gå for iridium speil, Hva tenker baneekspertene? https://nstgardermoen.no/shop/product/visir-til-c3-c3-pro-s2-s2-sport-15763#attr=28164,9212 Jeg har nedfellbart solvisir inni hjelmen, som er glimrende til turbruk. Men kan kanskje bli litt mye optikk, og litt mørkt på bane.... 
    • Jeg har dette kløtsjhuset i alulegering liggende. Det ser ut som om det har endel slitespor. Eller skal de være slik? Bare å kaste?
    • "Ja - bare å komme" sa han. Jeg hadde spurt om å få prøvekjøre en Ducati. Jøss, for en service, tenkte jeg. Kort tid etterpå var jeg Ducatist. Takket være Trond. Jeg har vel ikke vært helt alene om å kjøpe sykkel av ham, heller 😎  Trond har nå gjort jobben sin og pensjonerer seg om et par uker.  På vegne av Desmodromene takker jeg for ditt lure smil og din gode innsats for Ducati 🏆
    • 👌👍gått å slippe det, vi for være forbilder for yngre(125ccm) generasjoner på dette med godt teknisk vedlikehold av sykkel og holde igjen litt på støy😅 fks.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer