Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Har nettopp kjøpt min første racer etter å kjørt noe mindre aggressivt frem til nå.

Har lyst og planer om å delta på banekjøring 25 mai.

Etter å lest bane abc tror jeg at jeg er i henhold foruten DD lås på hjelm , har Schubert , er ikke disse tillat ?

Har 996 m termingoni, må jeg ha med innsatser for å dempe den?

Noen som kjører ducati sport 2 støvler å kan anbefale noe her?

Skrevet

Velkommen skal du være!

DD-lås er et av mange krav som Norges Motorsportforbund stiller til personlig sikkerhetsutstyr for idretten roadracing. Våre 'skiltløse' racingdeltagere må oppfylle disse kravene. Har du lisens og skal kjøre i 'skiltløs' gruppe? Hvis du kjører i skiltgruppe, så gjelder ikke de samme kravene.

996 går av og til/som regel greit gjennom på våre dager, men sett inn db-killere hvis du har. Våre dager er 'racing-dager' og har grense 102 db.

Støvlene du nevner er vel bra vare det. Du betaler litt for logoen, men, men...

Skrevet

Jeg blir eventuelt å kjøre i grønn gruppe med skilt , så da kan jeg bruke Schubert hjelmen ?

Db-killers blir tatt med :)

Skrevet

Hei

Jeg har også planer om å delta på banedag 25 mai, men har ikke vært på Rudskogen/bane på 25 år.

Er det noen steder man kan finne litt info om hva som er praktisk å ha med seg på en slik banedag?

Tenker da på mat, bensin osv. Eller er det mulig kjøpe seg noe der?

Skrevet

Sånn generelt... les ABC'n nøye. Gunstig å studere banekartet - gjerne i kombinasjon med youtube-filmer.

Hvis man er sprek og ikke altfor anspent klarer man kanskje 4-5 pass før det blir fristende å pakke sammen. Det blir flere enn det på alle sammen. Bedre da å ta seg en litt lengre pause midt på dagen(?)

5 pass blir cirka cirka 12,5 liter bensin. +/- 20 % etter sykkel og kjøring. Da går du antagelig tom før siste pass og/eller rekker ikke til nærmeste bensinstasjon (Rakkestad ~9 km) Altså: kjør til Rakkestad i en pause og fyll opp. Har du sykkelen på henger og ekstra plass i den, så holder det massevis med en 20 liters i tillegg til full tank på sykkelen.

Foreningen og banedagene er et spleiselag og det innebærer bl.a. at noe av deltageravgiften brukes til kaffe/te, frukt, kjeks til alles beste. Kafeteriaen er også åpen. Det er MYE mer slitsomt og svett å kjøre på bane enn man tror. 'Fun fact': merforbrenningen sammenlignet med sofasitting tilsvarer 5-6 Fjordlandmiddager. Væskebehovet kan antagelig ganges med 2-3 og ender på 5-6 liter. Da skal vi ikke gå rundt og knaske på en gulerot, men sørge for gode blodsukkerlagere og kurrant væskenivå.  

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer